printlogo


کد خبر: 261342تاریخ: 1401/9/14 00:00
10 روز مانده به دربی
در انتظار تحقق وعده فتح‌الله‌زاده



علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال طبق قول و قراری که با بازیکنان گذاشته باید تا 10 روز قبل از دربی مطالبات مالی را پرداخت کند. فتح‌الله‌زاده آن روز که در تمرین استقلال حاضر شد و به بازیکنان اعلام کرد از تحریم تمرین دست بکشند تا در زمان باقی مانده نسبت به تأمین بودجه اقدام کند، به بازیکنان وعده داد که نهایت تا 10 روز قبل از دربی بدهی‌ها پرداخت خواهد شد. طبق زمانی که مدیرعامل مشخص کرده تا 19 آذرماه فرصت است تا باشگاه استقلال نسبت به پرداخت بدهی بازیکنان اقدام کند.

بازیکنان استقلال باید در این زمان 40 درصد از قراردادهای خود را دریافت می‌کردند اما باشگاه استقلال هنوز موفق نشده به تعهد خود در قبال قراردادهایی که با بازیکنان منعقد کرده و در آن درج شده که مبالغ سر وقت پرداخت شود، عمل کند. در این بین نیز برخی بازیکنان هم وجود دارند که هیچ دریافتی‌ای از باشگاه استقلال نداشته‌اند که فتح‌الله‌زاده ناچار است بودجه بیشتری را تأمین کرده تا دریافتی این بازیکنان را نیز به 40 درصد برساند.
آنچه مسلم است اگر فتح‌الله‌زاده موفق به پرداخت بدهی‌های به جا مانده نشود ممکن است در آستانه دربی با واکنش‌های تازه‌ای از سوی بازیکنان مواجه شود. هیچ بعید نیست که بازیکنان دوباره در اقدامی دسته‌جمعی اعتصاب کرده و در تمرین حاضر نشوند.
البته مدیرعامل باشگاه استقلال در جریان اتفاقات زیرپوستی این باشگاه هم هست و می‌داند که بازیکنان به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود بشدت ناراحتند و به احتمال قوی تا آن زمان که قول داده مبالغ مورد نظر را جفت و جور خواهد کرد و به حساب بازیکنان خواهد ریخت اما هیچ بعید نیست به دلیل موانعی که بر سر تأمین بودجه وجود دارد، مبالغ کمتری نسبت به آنچه باشگاه متعهد شده به بازیکنان پرداخت شود اما در هر حال هر میزان پول هم به حساب بازیکنان واریز شود، به شکل مسکن‌وار کانون این تیم را به سمت آرامش سوق خواهد داد و باشگاه را آرام خواهد کرد.
استقلال بازی دشواری پیش رو دارد و حضور در دربی می‌طلبد که بازیکنان از نظر روحی و روانی در شرایط مناسبی باشند. به همین دلیل مدیران استقلال برای اعتبار مدیریتی خود هم که شده تا زمان مقرر مبالغی را تأمین و به حساب بازیکنان واریز خواهند کرد تا این نگرانی اندکی از پیکره باشگاه استقلال دور شود و بازیکنان آرام بگیرند.
دربی بازی مهمی است که پیروزی در آن نیاز به ذهن‌های آماده دارد. فتح‌الله‌زاده و یاران هم به خوبی از اهمیت این بازی اطلاع دارند و می‌دانند که پیروزی مقابل رقیب سنتی علاوه بر اینکه شور و شعف ویژه‌ای را در بین این بازیکنان ایجاد خواهد کرد و آینده روشن‌تر خواهد شد، استقلال نیز به صدر جدول لیگ خواهد رفت و عقب‌ماندگی امتیازی جبران خواهد شد. به هر حال روزهای سرنوشت‌سازی پیش روی مدیران باشگاه استقلال است و در شرایطی که مدیرعامل این باشگاه در روزهای گذشته مصاحبه‌های امیدبخشی درباره وضعیت مالی این باشگاه انجام نداده و حتی خود نیز صراحتاً اعلام کرده اگر می‌دانست این حجم از بدهی‌ها روی باشگاه آوار شده است، به این باشگاه نمی‌آمد باید دید سرنوشت مشکلات مالی چه خواهد شد و آیا مدیریت کنونی استقلال برای بقای خود هم که شده از پس مشکلات مالی برخواهد آمد یا خیر؟!
یقیناً مدیران استقلال علاوه بر این مشکلات باید فکری هم به حال بدهی‌های کلان به جا مانده به خارجی‌ها کنند که این خود نیازمند تأمین دست‌کم 70 میلیارد تومان بودجه است. اگر مدیران استقلال نتوانند بدهی سنگین به استراماچونی را هم تأمین کنند ولو اگر دستمزد بازیکنان به 40 درصد هم برسد، پنجره نقل و انتقالات آبی‌ها همچنان بسته خواهد بود که این وضعیت برای سرمربی این باشگاه در نیم فصل چالش‌آفرین است.
 


Page Generated in 0.0051 sec