printlogo


کد خبر: 261341تاریخ: 1401/9/14 00:00
خبر



موریاسو در یک‌قدمی هدف بزرگ
ژاپن مقابل کرواسی دفاع نمی‌کند
سرمربی تیم‌ملی ژاپن می‌گوید تیمش مصمم و با اراده مقابل کرواسی به میدان می‌رود. هاجیمه موریاسو، پیش از شروع جام جهانی 2022 گفته بود که هدف ژاپن رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی است؛ موفقیتی که برای این تیم آسیایی سابقه نداشته است. این ادعا با توجه به همگروهی ژاپن با اسپانیا و آلمان رؤیایی به نظر می‌رسید، ولی سامورایی‌های آبی در این گروه سخت سرگروه شدند و امروز در صورت شکست دادن کرواسی به هدف‌شان می‌رسند.
موریاسو در نشست خبری پیش از بازی با کرواسی گفت: «بی‌صبرانه منتظر شروع بازی هستم. این یک دیدار دشوار خواهد بود اما من و بازیکنان بسیار آرام و در عین حال، آماده هستیم.» زمانی که یوتو ناگاتومو در کنار او فریاد زد «براوو ژاپن»، خنده بر چهره موریاسو آمد و گفت: «هر بار که این انرژی بازیکنان را می‌بینم، صحبت‌کردن برایم سخت می‌شود. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا همین‌قدر مصمم و با اراده باشیم.» او درباره برنامه تیمش مقابل کرواسی هم گفت: «ما نمایشی ترکیبی خواهیم داشت. فقط دفاع نخواهیم کرد. اگر هم بازی به وقت اضافه کشیده شود، از یک تعویض اضافه استفاده می‌کنیم.»

انتقاد ویلموتس
از سرمربی بلژیک
مارک ویلموتس، سرمربی سابق بلژیک بعد از حذف این تیم در مرحله گروهی جام جهانی 2022 به انتقاد از عملکرد روبرتو مارتینز پرداخت. مارتینز در سال 2016 جانشین ویلموتس شد، ولی در سه تورنمنت بزرگ نتوانست با این تیم پرستاره به قهرمانی برسد. ویلموتس که مدتی سرمربی ایران شد و نتایج فاجعه‌باری گرفت، در واکنش به حذف زودهنگام تیم ملی کشورش در جام جهانی 2022 گفت: «شنیده‌ام که مدیر برنامه‌های مارتینز گفته است که او فدراسیون فوتبال بلژیک را از دوران ماقبل تاریخ خارج کرد و آن را به قرن بیست و یکم آورد. دست از غر زدن بردارید. چطور می‌توانید چنین حرفی بزنید؟»
 ویلموتس معتقد است حرفه‌ای شدن فوتبال این کشور از زمانی که او در تیم ملی بلژیک دستیار بود، شروع شد. ویلموتس گفت: «حرفه‌ای شدن در سال ۲۰۱۱ زمانی که استیون مارتینز رئیس بود، آغاز شد. من به‌عنوان مربی، کمک کردم تا تیم ملی به سطح باشگاه‌هایی مانند منچسترسیتی و یونایتد برسد. ما همه چیز را بهتر کردیم.» ویلموتس در ادامه دستاوردها و پیشرفت بلژیک با حضور مارتینز را بسیار اندک دانست و گفت: «با بازیکنانی که تجربه بسیار بیشتری داشتند و حتی برای دریافت توپ طلا رقابت می‌کردند، انتظار بیشتری از این تیم می‌رفت.» ادعای ویلموتس بی‌پاسخ نماند و «جوزف آلینز»، رئیس سابق باشگاه کورتریک گفت: «مارک ویلموتس احساس می‌کند که زمان وارد کردن فشار فرا رسیده است. او چه کاری انجام داده است؟ او یک فرصت منحصر به فرد داشت. چیزی که او علاقه داشت این بود که گران‌ترین هتل‌ها را برای تیم رزرو کند. لطفاً مارک را متوقف کنید.»
 
 
 

 


Page Generated in 0.0048 sec