printlogo


کد خبر: 261262تاریخ: 1401/9/13 00:00
فدراسیون جهانی رکورد ورودی وزنه‌برداران را آنلاین گرفت
عبور از هفت خوان برای صید مدال جهانی


رضا عباسپور
روزنامه نگار
ایران ورزشی: رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در دو بخش مردان و زنان از فردا رسماً در شهر بوگوتای کلمبیا آغاز می‌شود. رقابتی مهم و مهییج که به‌عنوان نخستین مرحله گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس نیز به شمار می‌رود. نکته جالب توجه که برای اولین بار توسط تیم برگزار‌کننده مسابقات و فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این دوره اجرا شده است، آنلاین برگزار شدن کنگره رقابت‌ها بابت اعلام رکوردهای ورودی وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات است. اتفاقی که طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات به‌خاطر استقبال کم نظیر از این رویداد و حضور بیش از 700 وزنه‌بردار در این مسابقه است.

  اعزام گروه اول با یک روز تأخیر
بهداد سلیمی سرپرست نایب رئیسی فدراسیون وزنه‌برداری به‌عنوان سرپرست کاروان، حافظ قشقایی ملی‌پوش دسته 67 کیلوگرم، میرمصطفی جوادی ملی‌پوش دسته 81 کیلوگرم و سعید علی‌حسینی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان، گروه اول اعزامی کاروان وزنه‌برداری کشورمان به رقابت‌های جهانی 2022 کلمبیا را تشکیل می‌دهند که قرار بود امشب تهران را به مقصد بوگوتا میزبان برگزاری مسابقات جهانی وزنه‌برداری ترک کنند. اما این گروه به‌دلیل ترافیک سنگین خطوط پروازی منتهی به کشور کلمبیا، اعزام‌شان با یک روز تأخیر انجام می‌شود. ابتدا قرار بود گروه اول از طریق ترکیه به کلمبیا بروند، اما باتوجه به منتفی شدن پرواز، قرار است آنها امشب ابتدا تهران را به مقصد دوحه ترک کرده، سپس بعد از توقف کوتاه در قطر راهی سائوپائولوی برزیل شده و از آنجا به بوگوتای کلمبیا بروند. 2 گروه بعدی از کاروان وزنه‌برداری ایران قرار است طبق همان زمانبندی قبلی اعلام شده به کلمبیا اعزام شوند.

احتمال حضور برخی ملی‌پوشان ایران در گروه ب
پس از اعلام آنلاین رکوردهای ورودی وزنه‌برداران ملی‌پوش اعزامی به رقابت‌های جهانی 2022، میرمصطفی جوادی در دسته 81 کیلوگرم با 365 در رتبه سوم، کیانوش رستمی با 390 کیلوگرم در جایگاه سوم دسته 89 کیلوگرم، رضا دهدار با 390 کیلوگرم در رتبه پنجم دسته 102 کیلوگرم، مهدی کرمی با 390 کیلوگرم در جایگاه چهارم دسته 109 کیلوگرم و نهایتاً علی داودی و آیت شریفی با رکوردهای 450 و 440 کیلوگرم در رتبه‌های سوم و چهارم دسته وزنی 109+ کیلوگرم جای گرفتند. (حافظ قشقایی) ملی‌پوش دسته 67 کیلوگرم ما نیز با ورودی 313 کیلوگرم گویا در گروه B مثل 4 دختر وزنه‌بردار اعزامی کشورمان به این دوره از مسابقات قرار گرفته است. همین رکوردهای اعلام شده قبل از شروع مسابقات جهانی خود به تنهایی بیانگر سطح کیفی و کمی بالای آوردگاه جهانی کلمبیا است. رقابتی سنگین که قطعاً برای مدال‌آوری در آن بچه‌ها باید از هفت‌خوان عبور کنند.


Page Generated in 0.0056 sec