printlogo


کد خبر: 261211تاریخ: 1401/9/12 00:00
وقتی رضاییان 34 ساله و محرمی 28 ساله خواهد بود
دانیال در 31 سالگی به جام ملت‌ها امیدوار باشد؟


بازگشت کی‌روش به تیم ملی هر چند برای برخی از پرسپولیسی‌ها مثل پورعلی گنجی خیلی خوب شد اما برای برخی پرسپولیسی‌ها یک اتفاق ناامید کننده بود. بازگرداندن رامین رضاییان به لیست تیم ملی آن هم در آستانه جام جهانی اتفاقی بود که توسط مرد پرتغالی رقم خورد و شاید اگر اسکوچیچ می‌ماند دریچه‌های امید به روی دانیال اسماعیلی‌فر بسته نمی‌شد.
در حالی که در تیم پرسپولیس برخی از بازیکنان تصور می‌کردند که دانیال در آستانه جام جهانی به تیم ملی دعوت شود اما با انتشار اولین لیست کی‌روش مشخص شد مدافع راست محبوب یحیی جایی در برنامه‌های کارلوس ندارد. کمی بعدتر مشخص شد دانیال باید قید جام جهانی را بزند و اینجا بود که خودش طی مصاحبه‌ای گفت به تورنمنت بعدی یعنی حضور در جام ملت‌های آسیا امیدوار است.
جام ملت‌های 2023 یک سال بعد در قطر برگزار خواهد شد و اگر کی‌روش سرمربی تیم ملی بماند روزنه‌های امید باز هم به روی دانیال بسته خواهد بود چرا که به نظر می‌رسد مرد پرتغالی به این بازیکن اعتقادی ندارد یا حداقل اینکه مدل فوتبالش با مدل دلخواه او جور در نمی‌آید. کی‌روش هم نشان داده معمولاً به شاگردان قبلی خود اعتماد می‌کند و حتی اگر نفرات جدیدی به لیستش اضافه کند آنها را در رأس برنامه‌هایش قرار نمی‌دهد؛ نمونه‌اش زوج شجاع - کنعانی که نیمکت نشین زوج حسینی – پورعلی گنجی دو مدافع مرکزی تیم ملی در جام جهانی قبلی شدند.
دانیال اسماعیلی‌فر با وجود تمام توانمندی‌هایش بعد از نمایش فوق‌العاده با پیراهن سپاهان در فصل گذشته و البته موفقیت نسبی که تا اینجای فصل در پرسپولیس داشت به جام جهانی نرفت اما شرایط برای رسیدنش به پیراهن ملی در جام ملت‌ها هم راحت نیست. اول اینکه او باید منتظر تغییر در رأس کادر فنی تیم ملی باشد، دوم فصل را با موفقیت فردی پشت سر بگذارد و در پرسپولیس حتی بهتر از سپاهان باشد. دانیال اما در جام ملت‌های آسیای سال آینده 31 ساله خواهد شد و برای بازیکنی که می‌خواهد اولین تورنمنت ملی‌اش را تجربه کند این سن بسیار دیر است. این در حالی است که سال بعد رامین رضاییان و صادق محرمی مدافعان راست فعلی تیم ملی به ترتیب 34 و 28 ساله خواهند بود و از این حیث رقابت با محرمی دشوار است. سن و سال دانیال درست مابین صادق و رامین است و اگر قرار به رسیدن به پیراهن تیم ملی باشد باید آنقدر قدرتمند کار کند که طرفداران رضاییان و محرمی را مجاب کند که از آنها بهتر و برتر است.
 


Page Generated in 0.0049 sec