printlogo


کد خبر: 261210تاریخ: 1401/9/12 00:00
شاه‌محمدی: یحیی برای بازی دادن به ملی‌پوشان با مشکل مواجه می‌شود
بعضی از بازیکنان داخلی ما مانند محبی از سردار مصدوم و انصاری‌فرد بهتر بودند

جمشید شاه‌محمدی، مهاجم اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است که بازیکنان ملی‌پوش بعد از حضور در جام جهانی برای حضور در تمرینات پرسپولیس با افت روحی و روانی مواجه خواهند شد. او در ادامه به شرایط خاص بازی دربی و دیدارهای پرسپولیس می‌پردازد. پیشکسوت پرسپولیس در پایان به‌شدت از کی‌روش انتقاد کرده و معتقد است هر بازیکنی که لژیونر بوده به تیم ملی دعوت شده، در حالی که بعضی از بازیکنان لیگ در شرایط بهتری نسبت به بازیکنان لژیونر برای بازی در جام جهانی بودند.

مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

ملی‌پوشان پرسپولیس که از تیم ملی به تمرینات تیمشان اضافه می‌شوند چه شرایطی خواهند داشت؟
من فکر می‌کنم بازیکنانی که از تیم ملی برمی‌گردند بسیار بی‌انگیزه پای به مسابقات لیگ خواهند گذاشت چون به هر حال در بالاترین سطح بازی کرده و مقابل بهترین‌ها قرار گرفته‌اند و بازیکنانی در سطح عالی را دیده‌اند. از طرفی باخت و حذف از گردونه جام جهانی در شرایطی که می‌توانستیم صعود کنیم هم به بازیکنان فشار مضاعفی وارد می‌کند. از همین رو مربیان لیگ برتری که بازیکنان ملی‌پوش زیادی داشتند بیشترین آسیب را خواهند دید که در این بین شاید یحیی کار سخت‌تری را نسبت به بقیه تیم‌ها داشته باشد چون پرسپولیس در بین تیم‌های داخلی بیشترین تعداد لژیونر را داشت. در حال حاضر هم من فکر می‌کنم بازیکنان ملی‌پوشی که از اردوی تیم ملی برگشتند به لحاظ فنی و بدنی در شرایط خوبی قرار دارند اما از لحاظ روحی و روانی آسیب دیده‌اند. این بازیکنان که از اردوی تیم ملی و جام جهانی برگشته‌اند حداقل به یک ماه زمان نیاز دارند که به شرایط نرمال به لحاظ روحی برگردند. این مشکل روحی شاید برای امیری به شکل بیشتری وجود داشته باشد که بازی نکرده یا بقیه ملی‌پوشان که بعد از کسب نتایج ضعیف تیم ملی به تمرینات پرسپولیس برمی‌گردند.
با توجه به توضیحاتی که دادید، دربی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
حدود 18روز دیگر دربی برگزار می‌شود به همین دلیل من فکر می‌کنم یحیی برای بازی دادن به بازیکنانی مانند امیری و ترابی که بازی نکرده‌اند در دربی با مشکل مواجه خواهد بود و حتی ‌پورعلی گنجی و بیرانوند هم که بازی کرده‌اند برای برگشتن به شرایط خوب روحی و روانی تا دربی با مشکلاتی مواجه خواهند بود. با وجود این حتماً سرمربی پرسپولیس برای استفاده از بازیکنانش باید فکری اساسی انجام دهد. این موضوع برای خود ما هم وجود داشت چون زمانی که ما از تیم ملی می‌آمدیم مقداری خودمان را بالاتر از بازیکنان دیگر می‌دیدیم و کمی زمان می‌برد تا دوباره به هماهنگی فنی با سایر بازیکنان برسیم و به نوعی خودمان را از جهات مختلف به‌روز کنیم.
شانس برتری بیشتر در دربی را به کدامیک از دو تیم سرخابی می‌دهید؟
هر دو تیم بازیکنان خوبی دارند اما من فکر می‌کنم پرسپولیس از لحاظ بازیکن چه در درون زمین و چه روی نیمکت بازیکنان بهتری را در اختیار دارد و در خط حمله هم بازیکنانی دارد که به نظرم مدافعان استقلال نمی‌توانند از عهده مهار آنها برآیند. دیاباته و لوکادیا، زوج خطرناکی هستند و واقعاً تیم‌های لیگ برتری و تیم رقیب سنتی برای مهار دو مهاجم خارجی پرسپولیس با مشکل مواجه خواهند شد.

ZOOM
در رابطه با تیم ملی و باختش مقابل امریکا  نظری دارید؟


به نظرم تیم ملی ما در نیمه اول تسلیم مطلق مقابل تیم ملی امریکا بود اما در نیمه دوم خصوصاً در 15 دقیقه آخر فشار زیادی را به تیم امریکا وارد کرد ضمن اینکه ارنج تیم ملی ما هم با مشکلاتی مواجه بود. ذهنیت قالب بازیکنان ما مقابل امریکا ذهنیت مساوی بود که اصلاً ذهنیت درستی نبود و تیم ما را با مشکلات زیادی مواجه کرد. متأسفانه سیستم مورد علاقه کی‌روش سیستم دفاعی است از همین رو شجاعت بقیه تیم‌های آسیایی در تیم ما وجود نداشت. ضمن اینکه انتقاد اصلی من به بازی دادن کی‌روش به یکسری از بازیکنان مصدوم و پا به سن گذاشته مانند سردار و کریم انصاری‌فرد باز می‌گردد. این در حالی است که بازیکنان لیگ مانند محبی و یا رامین رضاییان و چند بازیکن دیگرمان به مراتب بهتر از لژیونرهایی بودند که در جام جهانی بازی کردند. ملاک کی‌روش برای بازی دادن به بازیکنان در تیم ملی بیشتر به لژیونر بودن بازیکنان باز می‌گردد در حالی که جدا از طارمی که انصافاً بهترین بازیکن تیم ملی ما بود بقیه لژیونرهای ما وضعیت خوبی نداشتند و از فرم مطلوب به دور بودند. بازیکنان ما هم به خاطر تفکر کی‌روش با کمترین پول به خارج از کشور می‌روند تا لژیونر شوند

 


Page Generated in 0.0040 sec