printlogo


کد خبر: 261181تاریخ: 1401/9/12 00:00
مشکلی که گویا راه حلی ندارد!
بی‌پولی فدراسیون‌ها در راه هانگژو



فدراسیون‌های ورزشی در حالی بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی‌شان را در پیش دارند که از نظر مالی با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. با توجه به نوسانات قیمت ارز، هر اعزام که انجام می‌شود، کلی هزینه به فدراسیون‌ها تحمیل می‌شود و به همین خاطر فدراسیون‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه بخشی از سفرها را حذف کنند. حتی برخی از فدراسیون‌ها می‌گویند وقتی درخواست اعزام را به وزارت ورزش فرستاده‌اند و درخواست کمک داشته‌اند، پاسخ‌های جالبی دریافت کرده‌اند. برای نمونه وزارت ورزش به یکی از این درخواست‌ها این‌طور پاسخ داده که «بگردید و مسابقه‌ای جایگزین پیدا کنید.» حالا جالب است که آن مسابقه، رقابت‌های جهانی بوده و مسابقه‌ای در سطح آن مسابقه در آن رشته وجود نداشته که فدراسیون بتواند مشابه‌اش را پیدا کند.
برخی رؤسای فدراسیون‌ها که اتفاقاً جزو رشته‌های آسیایی هم هستند و باید در چند ماه پیش رو، خود را آماده حضور در این رویداد مهم کنند، می‌گویند تنها 30 درصد از اعتباراتشان را دریافت کرده‌اند که با توجه به تورم و افزایش قیمت ارز و بودجه پایین‌شان، عملاً عدد قابل توجهی نمی‌شود.
با توجه به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در شهریورماه، گفته می‌شود چند روز مانده به برگزاری این انتخابات، وزارت ورزش بخشی از اعتبارات فدراسیون‌ها را واریز کرده اما بعد از آن خیلی اتفاق قابل توجهی نیفتاده است. در این بین بودجه‌ای که قرار بود از سوی مجلس به حساب برخی فدراسیون‌ها نیز واریز شود، برای رؤسای فدراسیون‌ها دلگرمی ایجاد کرده بود اما خیلی از آنها هنوز نتوانسته‌اند این مبلغ را دریافت کنند. در ابتدای امسال هم وزارت ورزش بودجه برخی فدراسیون‌ها را روی حساب همین بودجه مجلس پایین‌تر در نظر گرفت اما جالب است که هنوز همان مبلغ را هم دریافت نکرده‌اند و همین مسأله فدراسیون‌ها را با دردسر زیادی مواجه کرده است. کمتر از چهار سال به پایان سال مانده و بعید است در این زمان همه 100 درصد بودجه فدراسیون‌ها جذب شود.

 


Page Generated in 0.0048 sec