printlogo


کد خبر: 261177تاریخ: 1401/9/12 00:00
آخرین اخبار پیکان در آستانه اعزام؛ از مصدومیت فیاضی تا سختگیری درباره لباس
اسماعیل‌نژاد به پرواز می‌‌رسد؟



محسن آجرلو
روزنامه نگار

بعد از حدود دو هفته تمرین، تیم والیبال پیکان آماده سفر طولانی خود به برزیل شده تا پس از سال‌ها یک بار دیگر به‌عنوان نماینده ایران و آسیا در جام باشگاه‌های جهان شرکت کند. پیکانی‌ها طبق برنامه قرار است بامداد فردا تهران را به مقصد برزیل ترک کنند. امروز آخرین روز حضور پیکانی‌ها در تهران است اما همچنان خبری از حل شدن مشکل خروج امین اسماعیل‌نژاد نیست. ماجرایی که باید در همین ساعات باقیمانده کارهای اداری آن انجام شده تا این پشت خط‌زن چپ دست مشکلی برای همراهی پیکان نداشته باشد. بازیکنی که قرار است تنها یار کمکی پیکان برای رقابت با بهترین‌های دنیا در جام باشگاه‌های جهان باشد.
کاروان تیم والیبال پیکان در اولین ساعات فردا تهران را به مقصد برزیل ترک می‌کند. سفری طولانی به بلو هوریزنته که با سه پرواز انجام خواهد شد تا کاروان پیکان را به شهر بتیم، محل برگزاری جام باشگاه‌های جهان برساند. پیکان باید 17 آذر در نخستین بازی این رقابت‌ها، به مصاف تیم میناس برزیل، میزبان این رقابت‌ها برود.
 
فیاضی مصدوم است؟
یکی از شایعاتی که پس از غیبت یک روزه فیاضی در تمرینات پیکان منتشر شد، مصدومیت و نرسیدن او به رقابت باشگاه‌های جهان بود. شایعه‌ای که پیگیری خبرنگار ایران ورزشی نشان می‌دهد درست نبوده و غیبت فیاضی صرفاً به خاطر رسیدگی به کارهای شخصی بوده است. بازیکن با تجربه پیکان هیچ مصدومیتی ندارد و به همراه سایر نفرات اعزامی، به برزیل سفر خواهد کرد.
مشکل خروج تنها بازیکن کمکی
تلاش‌های پیمان اکبری برای تقویت تیم خود، در نهایت تنها به جذب امین اسماعیل‌نژاد به‌عنوان یار کمکی منجر شد. پشت خط‌زن چپ دستی که البته هنوز سرباز است و برای سفر با پیکان باید اجازه خروج از کشور داشته باشد.
شنیده‌ها حاکی از آن است که اسماعیل‌نژاد در فاصله کمتر از 24 ساعت تا سفر کاروان پیکان به برزیل، هنوز نتوانسته کارهای خروج از کشورش را تکمیل و برای اعزام به باشگاه‌های جهان اجازه خروج از کشور بگیرد.
 
ایرادهای عجیب به پیراهن پیکان
 یکی از مشکلات عجیبی که پیکانی‌ها برای شرکت در باشگاه‌های جهان دارند، طرح پیراهنی است که قرار است در این رقابت‌ها بر تن کنند. طرحی که طبق قانون FIVB باید به تأیید این فدراسیون جهانی رسیده و درست طبق فرمت مورد تأیید آنها تولید شود. فرمتی که به نظر می‌رسد سختگیری عجیب و غریبی درباره آن می‌شود و پیکانی‌ها را هم با مشکل مواجه کرده است.
طرح انتخابی پیکان گویا برای چندمین بار از سوی فدراسیون جهانی رد شده و قرار است در همین زمان اندک، یک بار دیگر باز طراحی و در کمترین زمان ممکن برای استفاده پیکانی‌ها در برزیل تولید شود.
اینطور که شنیده می‌شود درج دو نام به‌عنوان اسپانسر، مشکل اصلی است که FIVB به پیراهن پیکان گرفته. یکی از این دو نام، یکی از تولیدات ایران خودرو و دیگری مخفف این کارخانه خودروسازی است. با این حال سختگیری عجیب مسئولان برگزاری، پیکانی‌ها را وادار به تغییر طرح لباس کرده است.
 بازگشت تیم پرافتخار
پیکان علی‌رغم نتایج نه چندان خوب خود طی سال‌های اخیر، هنوز هم پرافتخارترین تیم ایرانی است. تیمی که هم در تاریخ لیگ برتر و هم جام باشگاه‌های آسیا بیشترین تعداد قهرمانی را دارد. خودروسازان همچنین بهترین نتیجه یک تیم ایرانی در جام باشگاه‌های جهان را هم در کارنامه دارند و عنوان سومی آنها در سال 2009، همچنان بهترین نتیجه تاریخ تیم‌های ایرانی است.
پیمان اکبری و پیکان حالا پس از سال‌ها یک بار دیگر راهی باشگاه‌های جهان خواهند شد و هدف اصلی آنها تکرار موفقیت 13 سال پیش خودشان است. موفقیتی که کلید اصلی آن در همان بازی افتتاحیه است و پیروزی در آن، پیکان را به نیمه‌نهایی و جمع چهار تیم برتر خواهند رساند.

ZOOM
ترکیب پیکان در باشگاه‌های جهان


حمزه زرینی، محمدطاهر وادی، محمد فلاح، پوریا فیاضی، امین اسماعیل‌نژاد، آرمین تشکری، محمدرضا حضرت‌پور، رضا رضایی، علی شفیعی، امیرضا سرلک، محمدرضا مشهدی، رضا اصلانی، آرمین افشین‌فر و امیرحسین صابری ۱۴ بازیکن اعزامی پیکان به باشگاه‌های جهان هستند.


Page Generated in 0.0069 sec