printlogo


کد خبر: 261128تاریخ: 1401/9/10 00:00
صعود شیرهای آفریقا با فرماندهی کاپیتان


بالاخره زمان ایفای نقش کالیدو کولیبالی به عنوان قهرمان و ناجی سنگالی‌ها فرا رسید و کاپیتان با به ثمر رساندن گل برتری نماینده آفریقا به این تیم برای کسب پیروزی 2 بر یک مقابل اکوادور به رده دوم گروه A صعود کرد تا همراه با هلند راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.
شیرهای ترانگا در حالی به میدان رفتند که یک امتیاز کمتر از اکوادور داشتند اما با تحمیل قدرت‌شان به حریف در نیمه اول از روی نقطه پنالتی دروازه را باز کردند. اسماعیل سار این پنالتی را به دست آورد و با گل کردن آن تیمش را 1-صفر جلو انداخت. این گل اما نمی‌توانست منجر به پیروزی سنگالی‌ها شود چرا که مویزس کایسدو برای اکوادور در دقیقه 67 گل تساوی را به ثمر رساند. سه دقیقه بعد بود که وقت نقش‌آفرینی کولیبالی فرا رسید و ستاره چلسی در نقش بازیکن سرنوشت‌ساز میدان ظاهر شد.
کاپیتان سنگال، درست زمانی که تیمش واقعاً به او نیاز داشت، قدم پیش گذاشت و با یک ضربه پایانی عالی، برد را برای تیمش به ارمغان آورد. اشتباهی که سنگالی‌ها مرتکب شدند عقب‌نشینی آنها پس از گل اول‌شان بود و تماشای سطح بالای بازی اکوادور هم تعجبی نداشت.
با این حال، پاسخ سنگال سریع و چشمگیر بود. یک ضربه ایستگاهی به داخل محوطه جریمه ارسال شد و کولیبالی اولین گل ملی خود را برای کشورش زد، گلی که شاید در ادامه دوران بازیگری‌اش در رده ملی یا حتی باشگاهی مهم‌تر از آن را نزند.
برخلاف کولیبالی که قهرمان میدان بود، پیرو هینکاپی، مدافع اکوادور که روی هر دو گل سنگال مقصر بود بدون شک لقب بدترین بازیکن میدان را به خودش اختصاص می‌دهد. پی بردن دلیل برخورد او با سار در نیمه اول که برای داور چاره‌ای جز اعلام پنالتی باقی نگذاشت، سخت بود. زمانی هم که کولیبالی گل دوم سنگال را زد، هینکاپی محو بود. وقتی ضربه ایستگاهی ادریسا گوئیه به داخل محوطه جریمه ارسال شد، به نظر می‌رسید که مدافع اکوادور در مسیر انر والنسیا قرار گرفته و مانع از دفع صحیح توپ شد. در نتیجه توپ به کولیبالی رسید و اتفاقی افتاد که منجر به حذف تیمش شد.

 


Page Generated in 0.0060 sec