printlogo


کد خبر: 261127تاریخ: 1401/9/10 00:00
همه چیز روی دوش مسی:
قهرمانان کوپا ناپدیدهای قطر

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
کاپیتان مسی چالش قهرمانی در جام جهانی 2022 را در بازی مقابل مکزیک آغاز کرد، اما تا این لحظه بسیاری از بازیکنان قهرمان کوپا آمه‌ریکا در قطر مطابق انتظار عمل نکردند. لیونل مسی بعد از بازی با مکزیک گفت: «بار سنگینی روی دوش ما است، روزی طولانی را پشت سر گذاشتیم و بازیکنان به خاطر باخت غافلگیرانه مقابل عربستان سعودی عصبی بودند.»
حتی امیلیانو مارتینز دروازه‌بان آرژانتین اعتراف کرد که بعد از باخت به عربستان با یک روانشناس صحبت کرده است. او در مصاحبه‎‌ای گفت: «خیلی زجر کشیدم. آنها دو شوت به من زدند و من هر دو را گل خوردم، 45 میلیون آرژانتینی چشم‌شان به عملکرد من است و باید بهتر کار کنم.»
همین اتفاقات مسئولیت مسی را بیشتر کرد، ستاره پاریس با اینکه دروازه عربستان را از روی نقطه پنالتی باز کرد اما نیمه دوم محو بود و در یکقدمی حذف تحقیر‌آمیز در آخرین دوره حضورش در جام جهانی بود. در جام‌‌جهانی هرگز یک بازیکن به تنهایی نمی‌تواند تیم را قهرمان کند.
مردم دوست دارند بار دیگر افسانه‌ای که مارادونا به تنهایی در جام جهانی 1986 رقم زد را ببینند، اما فراموش کرده‌اند که حضور بازیکنانی مانند خورخه والدانو، خورخه بوروچاگا و خوزه لوئیس براون در این قهرمانی بی‌تأثیر نبود.
اگر آرژانتین لیونل اسکالونی امیدی به تقلید از آن تیم داشته باشد، ضروری است که بازیگران نقش دوم تیم نیز وظیفه خود را به خوبی انجام بدهند. بنابراین، ناپدید شدن بازیکنانی که سال گذشته‌در کوپا قهرمان شده‌اند برای این تیم وضعیت نگران‌کننده‌ای ایجاد کرده است. غیبت جیوانی لو سلسو به دلیل مصدومیت ضربه بزرگی به اسکالونی بود و با توجه به عملکرد ضعیف لئاندرو پاردس و رودریگو دی پائول که سال گذشته در پیروزی 1-صفر مقابل برزیل در ریو در کنار لو سلسو فیکس بودند، او حالا یک مشکل اساسی در خط میانی دارد، هر دو تاکنون عملکرد افتضاحی داشته‌اند.
پاردس پس از نمایش وحشتناک خود در برابر سعودی‌ها برای بازی با مکزیک کنار گذاشته شد، این در حالی بود که دی پائول هم نتوانست مقابل مکزیک عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد و در مجموع 16 بار توپ را لو داد.
تا اینجای کار، این دو خط هافبک فقط یک وجه مشترک داشتند؛ هر دو این فصل با حضور کمی در ترکیب باشگاه‌های خود به قطر رسیدند.
از طرفی لائوتارو مارتینز هیچ بهانه‌ای برای عدم درخشش خود ندارد. این بازیکن 25 ساله در اکثر بازی‌های فصل 2023-2022 سری آ خط حمله اینتر را رهبری کرده است، اما نگرانی این است که او هم در بدترین دوران خود به سر می‌برد.
بنابراین، انتظار می‌رود جولیان آلوارز 22 ساله که عملاً شاگرد هالند در سیتی به حساب می‌آید مقابل لهستان فیکس شود. مشکل این است که اگر اسکالونی تصمیم بگیرد لائوتارو را نیمکت‌نشین کند، هیچ مهاجم نوک دیگری در اختیار ندارد. تیمی که تا قبل از شروع جام جهانی 36 بازی بدون شکست را پشت سر می‌گذاشت، حالا می‌داند که باخت دوم در فاصله یک هفته، آنها را از تورنمنتی خارج می‌کند که بسیاری معتقد بودند آنها شانس اول قهرمانی در آن هستند. اما حالا به نظر می‌رسد که آرژانتین برای قهرمانی به جادوی بیشتری از مسی نیاز داشته باشد!
 


Page Generated in 0.0072 sec