printlogo


کد خبر: 261126تاریخ: 1401/9/10 00:00
نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود
تحقق رؤیای بزرگ امریکا


سه‌شنبه شب ایران و امریکا در آخرین بازی گروهی خود به مصاف همدیگر رفتند و امریکا با تک گل کریستین پولیشیچ برنده این بازی شد و با این برد یک قدم به قدرتی که قصد تبدیل شدن به آن را دارد نزدیک شد. گل نیمه اول کریستین تمام چیزی بود که امریکا به آن نیاز داشت و حالا این تیم در مرحله بعدی به مصاف هلند خواهد رفت. برای سال‌ها صحبت از این بود که فوتبال امریکا باید تبدیل به یک ورزش مهم در این کشور شود و تیم ملی امریکا نیز تبدیل به یک تیم بزرگ شود که بسیاری باور دارند می‌تواند باشد. غول فوتبال امریکا هنوز بیدار نشده است و شاید سال‌ها طول بکشد که بتوان لقب غول را برای آن انتخاب کرد. اما فوتبال یا ساکر (اصطلاحی که امریکایی‌ها برای فوتبال به کار می‌برند) هنوز هم به دنبال احترام است.

کریستین پولیشیچ
او بعد از تک گل خود نتوانست شادی کند با اینکه همه می‌دانند چقدر مشتاق این کار بود. سوپراستار تیم فوتبال امریکا، نهایتاً به آن چیزی که می‌خواست رسید، او در دو بازی اول گروهی جلوه‌هایی از درخشیدن نشان داده بود و در این بازی خودش را ثابت کرد. در زدن این گل که امریکا را به مرحله حذفی رساند، پولیشیچ ریسک کرد و خود را در معرض یک مصدومیت شدید قرار داد. این گل ارزشش را داشت. او بعد از مصدومیت به زمین برگشت اما اصلاً شبیه بازیکن پیش از مصدومیت نبود و در نهایت نیز تعویض شد. در واقع این مصدومیت جنبه‌ای اسطوره‌ای به گل او بخشید. حالا او یک ستاره تمام عیار و یک اسطوره در فوتبال امریکاست. گل پولیشیچ در دل تاریخ فوتبال این کشور جا گرفت و باعث شد علاقه‌مندی به فوتبال در امریکا بیشتر شود.

کمرون کارتر ویکرز
کارتر ویکرز جایگزین واکر زیمرمن شد، بازیکن ثابت قدمی که در هر دو بازی گروهی از اول در ترکیب قرار داشت. نیمکت‌نشینی زیمرمن درخواست بزرگی از سوی برهالتر بود، بویژه با توجه به این واقعیت که کارتر ویکرز و تیم ریم مدافع امریکا هرگز با هم بازی نکرده بودند. این حرکت برهالتر مثل یک نبوغ بود. کارتر ویکرز که احتمالاً به دلیل توانایی‌اش در مهار مهاجمان ایران وارد بازی شده بود، عملکرد خوبی داشت.

فوتبال امریکا
9 دقیقه وقت‌های اضافه بازی برای امریکا تمام نشدنی به نظر می‌رسید زیرا تحت فشار شدید ایران قرار داشتند و هر لحظه ممکن بود برتری و صعود را با هم از دست بدهند. غیبت هشت ساله آنها از جام جهانی نیز درست همین حس و حال را برای آنها داشت و امریکایی‌ها بشدت دنبال چنین لحظه باشکوهی بودند. اما حالا فوتبال امریکا به صحنه‌ای بزرگ بازگشته است اما مسیر سختی را پشت سر گذاشت. هر چند هیچ‌کس اهمیتی نخواهد داد و تنها چیز مهم این است که امریکا بازگشته است.  امریکا از یک گروه دشوار جان سالم به در برد. صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی در حالی رقم خورد که مردم امریکا پشت سر تیم‌شان قرار دارند و بعد از سال‌ها از تماشای فوتبال کشورشان لذت می‌برند.


 


Page Generated in 0.0055 sec