printlogo


کد خبر: 261121تاریخ: 1401/9/10 00:00
خبر


تخریب ورزشگاه برای ساختن زندگی
قطر با کلی ریخت و پاش در حال برگزاری یکی از لاکچری‌ترین و لوکس‌ترین جام‌های جهانی تاریخ است؛ از ورزشگاه‌های مدرن و تازه افتتاح شده تا ایده‌های جالبی نظیر ساختن ورزشگاه با 974 کانتینر که البته عمر این مجموعه احتمالاً تا پایان جام خواهد بود و تنها تماشاگران و بازیکنانی که در این استادیوم بازی کردند، از این استادیوم زیبا خاطره خواهند داشت چراکه این کانکس‌ها به کشورهای فقیر آفریقایی فرستاده می‌شود و این ورزشگاه کامل جمع می‌شود. شاید برای نخستین بار باشد که بازیکنان و تماشاگران دیگر نتوانند در یک ورزشگاه بازی کنند و تجربه اول آنها احتمالاً تجربه آخر آنها خواهد شد. این هم یکی دیگر از خلاقیت‌های قطر میزبان برای این رویداد بود که ایده جالبی داشت و پس از جام جهانی ورزشگاه 974 به محلی برای زندگی و اسکان انسان‌هایی تبدیل می‌شود که در کشورشان شرایط زندگی زیر سقف را ندارند.


شایعه پس از حذف تیم ملی:
تیم ملی با سرمربی وطنی در جام ملت‌ها
داستان تیم ملی در جام جهانی تمام شد و حالا تا دی ماه سال آینده اگرچه روزهای فیفای متعددی داریم ولی اولین تورنمنت رسمی که انتظارمان را می‌کشد، جام ملت‌های آسیا خواهد بود. مسابقاتی که اوایل زمستان سال ۱۴۰۲ دوباره به میزبانی همین قطر برگزار خواهد شد. به همین دلیل حالا بالغ بر یک سال برای آماده کردن تیم ملی فرصت داریم و همه می‌دانند ما برای جام ملت‌ها قطعاً باید جزو مدعیان قهرمانی باشیم. اتفاقاً شایعاتی که پس از ناکامی تیم ملی در راه صعود از گروهش مطرح شده حکایت از آن دارد که با وجود تأکید برخی مسئولان فدراسیون مبنی بر تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش، به احتمال فراوان این اتفاق رخ نمی‌دهد و با توجه به افزایش قیمت ارز و نتایجی که در جام جهانی گرفتیم، تیم ملی با یک سرمربی ایرانی خود را مهیای حضور در جام ملت‌های آسیا خواهد کرد.


آلمانی‌ها هم متوجه ضعف تیم ملی شدند:
 ایران فقط تا قبل از اینکه گل بخورد، خطرناک است
 با توجه به اهمیت و حساسیت بازی ایران و امریکا، یکی از شبکه‌های تلویزیونی آلمان هم این مسابقه را به‌صورت مستقیم پخش کرد. هنگامی که بازی به پایان رسید، مجری این شبکه نکته‌ای را مطرح کرد که طی ماه‌های اخیر و حتی در دوره قبلی سرمربیگری کارلوس کی‌روش یکی از انتقادات جدی مطرح شده نسبت به او بود. منتقدان کی‌‎روش تأکید دارند تیم ملی ایران با هدایت او وقتی گل می‌خورد، عملاً برنامه‌ای برای بازگشت و جبران عقب‌ماندگی خود ندارد و این اتفاق برابر امریکا هم به وقوع پیوست. مجری آلمانی با اشاره به نتیجه بازی گفت: «تیم ملی ایران تا وقتی دروازه‌اش بسته باشد برای هر حریفی فوق‌العاده خطرناک است اما وقتی گل می‌خورد عملاً ساختار تاکتیکی‌اش به هم می‌ریزد و نمی‌تواند گل خورده را جبران کند.»




 


Page Generated in 0.0061 sec