printlogo


کد خبر: 261103تاریخ: 1401/9/10 00:00
 پرتغال با یک امتیاز صدرنشین می‌شود
نفس‌های آخر کره‌جنوبی



پرتغال از گروه H به مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام جهانی صعود کرده و در بازی فرداشب مقابل کره‌جنوبی تنها یک امتیاز می‌خواهد تا از صدرنشینی مطمئن شود. اوضاع برای تیم فرناندو سانتوس خیلی خوب پیش رفته و بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل غنا با 2 گل اروگوئه را شکست دادند و حالا از فرصتشان برابر تیم کره جنوبی که در تورنمنت قطر در دو طرف زمین با ضعف‌هایی روبه‌رو بوده، استفاده می‌کنند. کره جنوبی باید این بازی را ببرد تا برای صعود امید داشته باشد اما لازم است غنا هم مقابل اروگوئه امتیاز از دست بدهد. کره جنوبی ممکن است در مبارزه تفاضل گل با غنا یا اروگوئه قرار بگیرد بنابراین به گلزنی در این بازی نیاز دارد همان طور که در بازی قبل مقابل غنا 2 گل خورده را جبران کرد اما برابر گل سوم پاسخی نداشت.
کره به پیروزی با گل‌های زیاد نیاز دارد اما این کار از تیمی که در 135 دقیقه ابتدایی بازی‌اش در جام‌جهانی حتی یک ضربه در چهارچوب نداشته، ساختنی نیست. شاید همه جانبه به سمت دروازه حریف بروند اما این باعث می‌شود در دفاع آسیب‌پذیر باشند. سون هئونگ مین و رفقایش برای غنا دردسر درست کردند اما داستان پرتغال کاملاً متفاوت است و این تیم حتی با نفرات ذخیره می‌تواند برنده این بازی باشد.
 غایب بزرگ کره برای این دیدار مربی‌اش، پائولو بنتو است که قبل از فرناندو سانتوس مربی تیم ملی پرتغال بود و بعد از سوت پایان بازی با غنا به‌دلیل اعتراض شدید به داور برای اینکه اجازه نداد ضربه کرنرشان زده شود، اخراج شد. حالا او نمی‌تواند در بازی مقابل تیم کشورش، کره را همراهی کند.
پرتغال بازی‌های سخت خود در مرحله گروهی را پشت سر گذاشته و شاید به چند بازیکن کلیدی تیم استراحت داده شود ضمن اینکه بازیکنان ذخیره تیم هم باید ثابت کنند در شرایط مسابقه هستند و هر وقت لازم باشد می‌توانند به کار تیم بیایند. نگرانی اصلی تیم از مصدومیت نونو مندز، مدافع چپ تیم است که در نیمه اول بازی با اروگوئه مجبور به ترک زمین شد. او با چشمانی اشکبار رفت و حتی اگر معجزه‌وار بهبود یابد، رویش ریسک نمی‌کنند. دانیلو پریرا و اوتاویو هم در دسترس نیستند
 
ترکیب احتمالی
 کره جنوبی: کیم سئونگ گیو؛ کیم مون هوان، کیم یونگ گوون، کیم مین جائه، کیم جین سو؛ جونگ وو یونگ، هوانگ این بئوم؛ نا سانگ هو، لی کانگ این، سون هئونگ مین؛ هوانگ اوی جو
 
پرتغال: ژوزه سا؛ دالوت، سیلوا، دیاز، گریرو؛ پالینیا، کاروالیو؛ سیلوا، فلیکس، لیائو؛ رونالدو


Page Generated in 0.0062 sec