printlogo


کد خبر: 261102تاریخ: 1401/9/10 00:00
 غنا به‌دنبال انتقام
مهاجمان اروگوئه در آرزوی گل


هیچ تیم آفریقایی به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی نرسیده و هیچ تیمی به اندازه غنا به آن نزدیک نشده است. در سال 2010 تیم روی فرم و پرمهره غنا در یک‌چهارم‌نهایی با اروگوئه روبه‌رو شد و در آخرین دقیقه وقت اضافه می‌توانست به این آرزو برسد که خطای هند لوییس سوارس در محوطه جریمه مانع شد. اروگوئه خود به نیمه‌نهایی رفت و تلخی آن ناکامی برای غنا ماندگار شد. پرتغال از این گروه صعود کرده و این دو تیم شانس دارند که به سلسائو ملحق شوند. غنا با پیروزی از صعود مطمئن می‌شود اما با مساوی هم به مرحله حذفی می‌رود اگر پرتغال به کره جنوبی نبازد. اروگوئه هم به پیروزی نیاز دارد اما کره جنوبی باید مقابل پرتغال امتیاز از دست بدهد.
اروگوئه در بازی امشب برابر غنا هیچ راهی به جز حمله ندارد و جایی برای احتیاط نیست. آنها باید بازی را ببرند تا شانس صعود داشته باشند. دارنده دو قهرمانی جهان در نخستین بازی خود برابر کره‌جنوبی بدون گل متوقف شده و در بازی دوم با دو گل به پرتغال باخت در حالی که هیچ پاسخی برابر این تیم نداشت. حالا شاید دیگو آلونسو تمام نیروهای هجومی مطرح خود شامل داروین نونیس، لوییس سوارس و ادینسون کاوانی را به زمین بفرستد تا درد گلزنی تیمش را علاج کند آن هم برابر تیم غنا که عملکرد دفاعی قابل قبولی در این تورنمنت از خود بروز نداده است.
با این حال، جردن آیو در اوج بازیسازی است و بی‌صبرانه منتظر فضاهایی است که به‌دنبال برنامه تمام هجومی اروگوئه بین خطوط این تیم به وجود می‌آید. باید از این مسابقه انتظار گل داشت و هر دو طرف می‌توانند به آن برسند.
گیدئون منساه مدافع چپ غنا در اواخر بازی با کره‌جنوبی به‌دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد اما بعداً اعلام شد مصدومیتش جدی نبوده و می‌تواند در بازی آخر مرحله گروهی، تیم کشورش را همراهی کند.
ما هنوز رونالد آرائوخو را در ترکیب اروگوئه ندیده‌ایم و شاید دیگر هم نبینیم بعد از آنکه مدافع میانی بارسلونا دچار بازگشت مصدومیتی شد که در ابتدا او را به طور کامل از تورنمنت قطر محروم کرده بود. انتظار نمی‌رود آرائوخو تا قبل از مراحل حذفی بتواند به ترکیب اروگوئه برسد هر چند با توجه به ضعف اروگوئه در دو بازی اول و ناتوانی در پیداکردن دروازه حریفان این تیم خیلی زود به کشورش برگردد و فرصتی به آرائوخو نرسد.
 
ترکیب احتمالی
غنا: آتی زیگی؛ لامپتی، آمارتی، سالیسو، منساه؛ پارتی، عبدالصمد؛ کودوس، آندره آیو، جردن آیو؛ ویلیامز
 
اروگوئه: روچت؛ خیمنس، کواتس، گودین، وارلا؛ دی آراسکائتا، والورده، بنتانکور، نونیس؛ سوارس، کاوانی


Page Generated in 0.0055 sec