printlogo


کد خبر: 261100تاریخ: 1401/9/10 00:00
کامرون به‌دنبال شبه معجزه
برزیل برنده می‌شود



برزیل با دو پیروزی پیاپی در شروع کارش در جام جهانی 2022 از صعود به مرحله حذفی مطمئن شده است. جدی‌ترین مدعی قهرمانی تورنمنت قطر در کار هجومی جذاب بوده و از طرف دیگر در دو بازی خود مقابل صربستان و سوییس که به ترتیب با نتیجه 2 بر صفر و یک بر صفر به پایان رسانده، اجازه نداده رقبا دروازه آلیسون بکر را به‌شدت تهدید کنند. اگر نیمه معجزه‌ای در روز آخر مسابقات گروه رخ ندهد، برزیل به‌عنوان صدرنشین گروه G به مرحله یک‌هشتم‌نهایی می‌رود.
کامرون اما داستان متفاوتی دارد و باید یک شگفتی بزرگ بیافریند برای اینکه شانسی برای صعود داشته باشد. عملیات بازگشت این تیم در دیدار با صربستان که 3 بر یک عقب افتاده بودند، به رهبری ونسان ابوبکر به نتیجه رسید و امیدهای تیم ریگوبرت سانگ را برای این صعود زنده نگه داشت هرچند کار بسیار سختی در پیش دارند. شیرهای رام نشدنی آفریقا در این بازی چیزی برای از دست دادن ندارند و برنامه کار خود را بر هجوم به سمت دروازه پرافتخارترین تیم جهان می‌گذارند و قطعاً خط دفاعی مقتدر تیم تیته آزمایش می‌شود. در عین حال، تیم جسور کامرون دقیقاً همان چیزی است که برزیل می‌خواهد، برزیل در دو بازی اول خود مقابل صربستان و سوییس در رسیدن به دروازه تیمی که دقیق و چندلایه دفاع می‌کرد، با مشکل مواجه شده بود.
برزیل بال‌های هجومی فرصت طلب و سریعی دارد که می‌توانند به سرعت فاز تیم را از دفاع به حمله منتقل کنند و در این بازی با تفکرات هجومی کامرون فرصت پیدا می‌کنند. برزیل شاید مجبور شود در مقابل طوفان زودهنگام حریف مقاومت به خرج دهد اما احتمالاً به راحتی برنده این بازی باشد.
خبر مهم درباره کامرون ماجرای دروازه‌بان تیم، آندره اونانا است که بعد از بازی اول با سوییس با سانگ درگیری پیدا کرده و با تشخیص فدراسیون فوتبال کامرون، دروازه‌بان اینترمیلان به کشورش برگشته. ونسان ابوبکر هم که در بازی با صربستان به‌عنوان یار تعویضی به زمین آمد، یک گل زد و یک پاس گل داد تا جایش را در ترکیب اصلی بازی امشب باز کند.
تیته در این بازی نیمار و دانیلو را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و شاید این مربی محتاط چند تغییر نسبت به بازی با سوییس در تیمش ایجاد کند. الکس تلس ممکن است در دفاع چپ به جای الکس ساندرو بازی کند و بعید است فرد و لوکاس پاکتا، هر دو در خط میانی بازی را شروع کنند. گابریل ژسوس شاید به جای ریچارلیسون فرصت بازی در ترکیب اصلی را به دست آورد و رودریگو هم می‌تواند برای نخستین بار در این تورنمنت از ابتدا در زمین باشد.
 
ترکیب احتمالی
 کامرون: اپاسی؛ فای، کاستلتو، تولو؛ آنگیسا، هونگلا، کانده؛ امبوئمو، ابوبکر، چوپو موتینگ
 
برزیل: آلیسون؛ میلیتائو، تیاگو سیلوا، مارکینیوش، تلس؛ کاسمیرو؛ رودریگو، گیمارش، پاکتا، وینیسیوس جونیور؛ ژسوس


Page Generated in 0.0055 sec