printlogo


کد خبر: 261095تاریخ: 1401/9/10 00:00
 ژاپن و رویای واقعی صعود
 اسپانیا آسیایی ها را دوست دارد


اسپانیا صدرنشین گروه E با تیم دوم گروه، ژاپن دیدار می‌کند در حالی که هر دو در بازی دوم خود امتیاز از دست دادند. اسپانیا با آلمان مساوی کرد و ژاپن به کاستاریکا باخت.
سامورایی آبی بعد از پیروزی شوق‌انگیز مقابل آلمان می‌خواست کار را در بازی دوم یکسره کند اما 9 دقیقه به پایان بازی با کاستاریکا گل خورد و همه چیز به هم ریخت. تیم هاجیمه موریاسو می‌خواهد برای دومین بار متوالی به مرحله حذفی برود و این با پیروزی مقابل قهرمان جهان در سال 2010 شدنی است. تساوی هم می‌تواند کافی باشد اگر کاستاریکا نتواند آلمان را ببرد یا آلمان نتواند با دو گل یا بیشتر برنده شود اما شکست به معنای حذف تیم بیست و چهارم جهان خواهد بود.
 ژاپن هرگز در رقابتی رسمی مقابل اسپانیا قرار نگرفته و تنها دیدار قبلی دو تیم در سال 2001 بود که لاروخا با نتیجه نزدیک یک بر صفر پیروز شد.
آلوارو موراتا که گل آخر پیروزی هفت بر صفر مقابل کاستاریکا را زده بود، این بار دروازه آلمان را باز کرد اما این کافی نبود و اسپانیا به تساوی رضایت داد. گفته می‌شود لوییس انریکه بعد از جام جهانی از تیم ملی کنار رفته و به مربیگری باشگاهی برمی‌گردد، این مربی 52 ساله اما روی کارش تمرکز دارد و تیم او با یک تساوی برای پنجمین بار در شش دوره گذشته راهی مرحله حذفی می‌شود. اسپانیا هرگز در پنج بازی‌ قبلی جام جهانی با رقبای آسیایی در90 دقیقه شکست نخورده و تنها در سال 2002 در ضربات پنالتی به کره جنوبی باخت. این تیم همچنین در هشت تا از 9 دوره اخیر جام جهانی بازی آخر مرحله گروهی را برده و تنها در سال 2018 با مراکش مساوی کرده است.
تاکهیرو تومیاسو و هیروکی ساکای، دو مدافع ژاپن، با مصدومیت همسترینگ درگیر هستند و هافبک تیم، واتارو اندو ممکن است با آسیب‌دیدگی زانو به این بازی نرسد. مایا یوشیدا، مدافع شالکه می‌خواهد تعداد بازی‌های ملی خود را به 125 برساند در حالی که دیگر مدافع تیم، یوتو ناگاتومو 140 بازی ملی دارد.
 گاوی هافبک 18 ساله اسپانیا در تمرین به خاطر آسیب‌دیدگی جزئی حضور نداشته و وضعیتش مبهم است. احتمالاً به سرخیو بوسکتس، کاپیتان اسپانیا که یک اخطار با محرومیت فاصله دارد، استراحت داده شود برای همین کوکه، کارلوس سولر و مارکوس یورنته برای این دو جای خالی در خط میانی رقابت دارند. رودری هم ممکن است جای بوسکتس را بگیرد و پائو تورس یا اریک گارسیا زوج آیمریک لاپورت در قلب دفاع شوند.
 
ترکیب احتمالی
 ژاپن: گوندا؛ یامانه، ایتاکورا، یوشیدا، ناگاتومو؛ تاناکا، موریتا؛ دوان، کامادا، کوبو؛ مائدا
 
اسپانیا: سیمون؛ کارواخال، پائو تورس، لاپورت، آلبا؛ کوکه، رودری، پدری؛ فران تورس، موراتا، اولمو


Page Generated in 0.0058 sec