printlogo


کد خبر: 261094تاریخ: 1401/9/10 00:00
 کاستاریکا شانس بیشتری برای صعود دارد
جدال نفسگیر آلمان



کاستاریکا و آلمان، دو تیم قعرنشین گروه E جدال نفسگیری برای صعود دارند. تیم هانسی فلیک بعد از باخت شوکه کننده به ژاپن، با تساوی یک - یک مقابل اسپانیا امیدهایش را زنده نگه داشت و کاستاریکا که بازی اول خود را با بدترین نتیجه جام یعنی 7 بر صفر به اسپانیا باخت، مقابل ژاپن یک گل زد و سه امتیازی است.
نماینده کونکاکاف غبار شکست تحقیرآمیز روز اول خود را بخوبی تکاند و تیمی را برد که با پیروزی مقابل آلمان شگفتی آفرید. حالا سرنوشت این تیم دست خودش است و با پیروزی مقابل آلمان صعود می‌کند. تیم لوییس فرناندو سوارس با مساوی هم بالا می‌رود اگر اسپانیا، ژاپن را شکست دهد. کاستاریکا پیش از این دو بار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کرده، در سال 1990 تا یک‌هشتم‌نهایی و در سال 2014 تا یک‌چهارم‌نهایی. این تیم هشت سال پیش با یک گل ایتالیا را شکست داد و هنوز شش نفر از آن تیم در این تیم هستند.
هیچ کس فکر نمی‌کرد آلمان در پایان دور دوم بازی‌ها تیم انتهای جدول باشد اما این اتفاق افتاده و حالا تیم هانسی فلیک فقط پیروزی می‌خواهد. با بردن کاستاریکا و پیروزی اسپانیا بر ژاپن تیم یک امتیازی گروه صعود می‌کند، از طرف دیگر، اگر بازی دیگر گروه مساوی شود، آلمان باید با حداقل دو گل به پیروزی برسد تا ژاپن را کنار بزند و اگر هم ژاپن یک شگفتی دیگر بیافریند و لاروخا را ببرد، تیم فلیک باید با پنج گل اختلاف به پیروزی برسد تا اسپانیا در مرحله گروهی حذف شود. اما دو برد در 10 بازی آخر فرم خوبی برای آلمان نیست و تساوی یا شکست در این بازی باعث می‌شود دی مانشافت برای نخستین بار در تاریخ پرافتخارش دو حذف پیاپی از مرحله گروهی جام جهانی را تجربه کند. آلمان در تنها دیدار قبلی با کاستاریکا به پیروزی 4 بر 2 رسیده است که در جام جهانی 2006 بود.
سوارس دوست داشت تغییری در ترکیب تیمش ایجاد نکند اما فرانسیسکو کالوو دواخطاره شده و محروم است. تجربه خوان پابلو وارگاس در دفاع پنج نفره شاید بیشتر به درد کاستاریکا در این بازی بخورد برابر حریفی که تشنه پیروزی است. جویسون بنت بازی مقابل ژاپن را روی نیمکت آغاز کرد اما این بازیکن 18 ساله ساندرلند با بازی ضعیف جرسون تورس و آنتونی کونترراس شانس حضور در ترکیب اصلی را دارد.
آلمان با بازگشت لروی سانه از مصدومیت تقویت شده و در صورت حضور او در ترکیب اصلی، ایلکای گوندوغان عقب‌تر بازی می‌کند.
 
ترکیب احتمالی
 کاستاریکا: ناباس؛ فولر، دوارته، وارگاس، واتسون، اوویدو؛ تورس، بورخس، تاخدا، کمپبل؛ کونترراس
 
آلمان: نویر؛ کلاسترمان، سوله، رودیگر، رام؛ کیمیش، گوندوغان؛ گنابری، موسیالا، سانه؛ فولکروگ


Page Generated in 0.0061 sec