printlogo


کد خبر: 261092تاریخ: 1401/9/10 00:00
کرواسی همچنان جذاب است
بلژیک پرادعا در آستانه حذف


تیم پرادعای بلژیک امشب در حالی با کرواسی روبه‌رو می‌شود که در آستانه حذف از جام جهانی است.
شیاطین سرخ سه امتیاز دارند و پشت سر کرواسی و مراکش چهار امتیازی هستند.
کرواسی بعد از تساوی بدون گل با مراکش، در یک بازی جذاب 4 بر یک کانادا را شکست داد و به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به مراکش صدرنشین گروه F است.
نایب قهرمان جهان در دوره قبل برای صعود، فقط از بلژیک یک تساوی می‌خواهد در حالی که با پیروزی صدرنشین می‌شود اگر مراکش، نتواند کانادا را با گل‌های زیاد شکست دهد. تیم زلاتکو دالیچ که در رده دوازدهم جهان است، با فرم خوبی در بازی امشب حاضر می‌شود، در هشت بازی آخرش شکست نخورده و بعد از یورو 2020 تنها یک شکست در 18 بازی این تیم دیده می‌شود. کرواسی بعد از برد یک بر صفر بلژیک در بازی دوستانه سال 2010 این تیم را نبرده اما دالیچ و تیمش با توجه به فرم بد بلژیک روحیه خوبی دارند.
نسل طلایی بلژیک بعد از سومی در جام جهانی روسیه که بهترین عملکرد این تیم در یک تورنمنت مهم بود، سال‌های پایانی خود را سپری می‌کند و خطر حذف را به‌شدت احساس می‌کند. بلژیک با خوش‌شانسی کانادا را شکست داد اما مقابل مراکش شانس تیم ته کشید و با دو گل دیرهنگام باختند. خیابان‌های بروکسل بعد از این شکست صحنه اعتراض مردم بود و اردوی تیم هم اتحاد خود را از دست داده تا جایی که گفته می‌شود در رختکن بین کوین دبروینه و یان فرتونگن درگیری شده و روملو لوکاکو مجبور به وساطت شده.
روبرتو مارتینس به‌شدت تحت فشار است برای اینکه تیم را از گروه بیرون ببرد و برای این کار باید کرواسی را ببرند. تساوی هم کافی است اگر مراکش با سه گل یا بیشتر به کانادا ببازد. بلژیک در سه بازی آخرش با کرواسی نباخته و خرداد پارسال در دیداری دوستانه این تیم را با یک گل شکست داد.
دالیچ بعید است در ترکیب خود تغییرات زیادی ایجاد کند و احتمالاً مارکو لیوایا مهاجم نوک بین آندری کراماریچ و ایوان پریشیچ باشد. لوکا مودریچ کاپیتان 37 ساله یک اخطار تا محرومیت فاصله دارد اما احتمالاً جایش را در وسط زمین در کنار ماتئو کوواچیچ و مارسلو بروزویچ حفظ می‌کند.
مارتینس باید حداقل یک تغییر بدهد چون آمادو اونانا محروم است و انتظار می‌رود یوری تیلمان در کنار اکسل ویتسل انجام وظیفه کند. میشی باتشوایی شانس بیشتری نسبت به لوکاکو دارد و دبروینه و ادن آزار هم جای خود را حفظ می‌کنند هر چند در قطر بازیکنانی خیلی معمولی بوده‌اند.
 
ترکیب احتمالی
 کرواسی: لیواکوویچ؛ یورانوویچ، لوورن، گواردیول، سوسا؛ مودریچ، بروزویچ، کوواچیچ؛ کراماریچ، لیوانا، پریشیچ
 
بلژیک: کورتوآ؛ کاستانیه، آلدرویرلد، فرتونگن؛ مونیه، تیلمان، ویتسل، کاراسکو؛ دبروینه، ادن آزار، باتشوایی


Page Generated in 0.0059 sec