printlogo


کد خبر: 261086تاریخ: 1401/9/10 00:00
 تکلیف ژیمناستیک چه زمانی مشخص می‌شود؟
کشمکش بی‌نتیجه

ژیمناستیک ایران روزهای نامشخصی دارد. پس از اینکه دوره 4 ساله ریاست زهرا اینچه درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک به پایان رسید، وزارت ورزش تلاش کرد تا یکی از مدیران خود را به‌عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب کند؛ اما اساسنامه فدراسیون ژیمناستیک چنین اجازه‌ای را به وزارت ورزش نمی‌داد. به همین خاطر قرار بر این شد که مجمع فدراسیون تشکیل و سرپرست فدراسیون ژیمناستیک با نظر اعضای مجمع انتخاب شود.
در نهایت محمد پولادگر که جانشین مهدی علی‌نژاد در معاونت ورزش قهرمانی شده بود به اینچه درگاهی قول داد که در صورت استعفای وی، زمینه را برای برگزاری هر چه زودتر انتخابات فدراسیون ژیمناستیک فراهم کند. قرار بر این شد که ثبت‌نام از کاندیداهای این فدراسیون نهایتاً تا دو هفته پس از استعفای اینچه درگاهی انجام شود. از آن زمان حدود 10 ماه گذشته است و هنوز خبری از ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون ژیمناستیک نیست.
 این اتفاق‌ها در حالی می‌افتد که فدراسیون جهانی ژیمناستیک هیچ کدام از سرپرستان پیشین و فعلی فدراسیون ژیمناستیک را به رسمیت نمی‌شناسد. فدراسیون جهانی ژیمناستیک، زهرا اینچه درگاهی که آخرین فرد منتخب مجمع فدراسیون ژیمناستیک است را همچنان تا برگزاری مجمع انتخاباتی مطابق اساسنامه، رئیس این فدراسیون می‌داند. از طرفی لزوم حضور اینچه درگاهی به‌عنوان رئیس مجمع فدراسیون، وزارت ورزش را به برگزاری انتخابات این فدراسیون بی‌میل نموده است. چرا که طبق اساسنامه آخرین رئیس منتخب و قانونی فدراسیون باید متولی برگزاری انتخابات باشد. شاید این موضوع اصلی‌ترین دلیل مقاومت وزارت برای ممانعت از برگزاری انتخابات این فدراسیون تاکنون بوده است.
وزارت ورزش که به خاطر برخی افراد تلاش می‌کند حضور اینچه درگاهی در ژیمناستیک ادامه پیدا نکند، از اینچه درگاهی خواسته است ایمیل رسمی‌ که در فدراسیون جهانی ژیمناستیک به‌نام او ثبت شده را در اختیار داشته باشد تا به جای اینچه درگاهی با فدراسیون جهانی مکاتبه کند. مسأله‌ای که با مخالفت اینچه درگاهی روبه‌رو شد.
این کشمکش در شرایطی ادامه دارد که آسیب اصلی متوجه ژیمناستیک شده و این رشته را بیش از پیش با مشکل روبه‌رو کرده است.
حالا باید دید طی هفته‌های آینده، دو طرف این ماجرا چه خواهند کرد و آیا به موضع و راه حلی مشترک برای برون رفت ژیمناستیک از وضعیت ناخوشایند ایجاد شده خواهند رسید یا خیر؟


Page Generated in 0.0059 sec