printlogo


کد خبر: 261065تاریخ: 1401/9/10 00:00
درخشان: نمره قبولی به کی‌روش نمی‌دهم الان سرمان داغ است، تصمیم نگیریم
خیلی بد شد اردوی پرسپولیس برگزار نشد

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
حمید درخشان بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است ضعف اصلی ما نداشتن ساختار و امکانات ضعیف به نسبت سایر کشورهای صاحبنام در فوتبال است و تا زمانی که بستر این مهم در فوتبال ما فراهم نشود نمی‌توانیم با تیم‌های صاحب فوتبال رقابت کنیم و در تورنمنت‌های بین‌المللی موفق شویم.

به نظرتان در مقابل امریکا خصوصاً در نیمه اول احتیاط بیش از حد کی‌روش موجب گل خوردن ما نشد؟
هیچ مربی دوست ندارد ببازد و بهتراست ما دنبال مقصر نگردیم. برای پیدا کردن دلایل شکست‌مان هم بهتر است به عقب برگردیم و دلایل را در رشد فوتبال و لیگ برترمان جست‌وجو کنیم که لیگ‌مان چگونه برگزار می‌شود. اگر ملاک‌ها هم به بردمان مقابل ولز باز گردد به نظرم ولز هم آش دهان‌سوزی نبود که بخواهیم بردمان در آن دیدار را ملاکی برای سنجش قدرت تیم مان قرار دهیم. در بازی مقابل امریکا این تیم مقابل ما بازی خیلی خوب و هجومی را در نیمه اول ارائه داد و سراپا حمله بود و چند موقعیت گل هم خلق کرد و به گل هم رسید. تیم امریکا در نیمه دوم هم فوتبال حساب شده‌ای را ارائه داد و به گل هم رسید اما در نیمه دوم مشخص نشد که ما چه راهکاری داشتیم و چگونه می‌خواستیم راه دروازه حریف را پیدا کنیم. نکته مهم و قابل اتکایی که هیچ توفیقی در آن نداشتیم.
فکر نمی‌کنید تصور قالب برای مساوی گرفتن و با این ذهنیت به مصاف امریکا رفتن تفکری غلط در تیم ما بود؟
وقتی در جریان بازی قرار می‌گیریم باید به این مسأله فکر کنیم که ما تیمی از پیش باخته نیستیم اما بازی خوب و نتیجه‌گیری به طراحی و برنامه‌ریزی خوب نیاز دارد که عملاً در سیستم و سازماندهی تیمی ما وجود نداشت. با وجود این ما باید به این مسأله بپردازیم که چه کاشته‌ایم که حالا می‌خواهیم آن را برداشت کنیم. تیم‌های دیگر آسیایی هم بازی کردند و بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشتند. برای این موضوع مثال هم دارم و آن هم بازی‌های عربستان و ژاپن است که به نظرم بهتر از ما در جام جهانی ظاهر شدند و حداقل فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتند.
در رابطه با بازیکنان و ارنج کی‌روش هم بعضی‌ها نسبت به سرمربی تیم خرده می‌گیرند!
به نظرم هر شخصی مسأله‌ای را در ذهنش دارد اما من نمی‌خواهم کسی را در این رابطه مقصر بدانم چون معتقدم بازیکنان تیم ملی تفاوت زیادی با یکدیگر نداشتند و هیچکس نمی‌تواند مدعی این موضوع شود که اگر ارنج دیگری به زمین فرستاده می‌شد حتماً تیم برنده از زمین خارج می‌شد.
اما به طور مثال بازیکنانی مانند کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده که نقش مهمی در خط دفاعی ما داشتند هیچ جایی در ارنج کی‌روش نداشتند!
ما در مغز کی‌روش نیستیم و نمی‌دانیم ایشان چه تصوراتی داشت. شاید از نظر من و شما، این نفرات بازیکنان بهتری بودند اما به هر حال سرمربی تیم تصور دیگری داشته است.
همه در رویای شیرین‌ترین شب فوتبالی تاریخ ایران بودند اما باخت به امریکا آن را به تلخ‌ترین بازی‌مان تبدیل کرد!
بله می‌شد که هشت آذر با صعودمان شیرین‌ترین شب فوتبالی ما شود اما یکسری اشتباهاتی در بازی‌ داشتیم که مانع بازی دلخواه‌مان شد. به طور مثال اصلاً نتوانستیم خط حمله‌مان را خوب تغذیه کنیم و خطر چندانی روی دروازه امریکا خلق کنیم.
عملکرد کی‌روش را در این سه بازی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ما در مجموع سه بازی عملکرد خوبی نداشتیم و من نمره قبولی به کی‌روش نمی‌دهم هر چند که در این بین معتقدم سرمربی تیم ملی دستیاران خوبی هم نداشت که اگر این‌گونه بود حتماً شاهد کمک‌های فکری خوب و استراتژی مناسب در بازی‌مان بودیم و تیم این‌گونه با مشکل نتیجه‌گیری مواجه نمی‌شد.
در مورد ادامه همکاری کی‌روش باید چه تصمیمی گرفته شود؟
الان سرمان داغ است به همین دلیل نباید با این فشار و شرایطی که همه به لحاظ روانی تحت فشار هستند تصمیم بگیریم و بهتر است در آرامش بهترین تصمیم ممکن اتخاذ شود.
در رابطه با شانس‌های قهرمانی جام جهانی چه تیم‌هایی از شانس بیشتری برخوردارند؟
برزیل، فرانسه، اسپانیا و آرژانتین تیم‌هایی هستند که از شانس بالایی برخوردارند و در این بین من برای رسیدن به فینال شانس زیادی برای برزیل و فرانسه قائل هستم اما در رابطه با این دو تیم واقعاً نمی‌توانم بگویم کدام تیم در فینال بخت بیشتری برای موفقیت دارد.
بهترین بازیکن ما در جام جهانی چه بازیکنی بود؟
خیلی نمی‌توانیم در این رابطه حرف بزنیم اما طارمی در تیم ما بازیکنی بود که سطحش بالاتر از سایر بازیکنان بود.
در رابطه با پرسپولیس و لغو اردوی این تیم چه صحبتی دارید؟
اردو برگزار می‌شد خیلی تأثیر داشت و این خیلی بد است که اردو لغو شد چون می‌توانست به بازیکنان خیلی کمک کند.
در رابطه با دربی که بیشتر از دو هفته دیگر برگزار خواهد شد چه صحبتی دارید؟
تیم‌ها از شرایط مسابقه دور بوده‌اند به همین دلیل دربی پیش رو دربی خوبی نخواهد شد.

ZOOM
آیا با وجود تیم‌هایی مانند عربستان و ژاپن و تیم‌های دیگر می‌توانیم به این نفرات برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا دل ببندیم؟
من فکر می‌کنم نباید در ناکامی به نفرات پرداخت. وقتی فوتبال ما در ابتدایی‌ترین  مسائل مشکل دارد و از امکاناتی هم برخوردار نیست نباید به آنها بپردازیم چون در واقع ساختار ما مشکل دارد. با این شرایط کی‌روش بماند یا نماند ما باید مشکلات اساسی فوتبال‌مان را برطرف کنیم.
این تیم‌هایی که از آنها نام بردید خیلی با ما تفاوت دارند و خیلی بهتر از قبل‌شان شده‌اند. در حالی که ما با مشکلات زیادی مواجه هستیم.


 


Page Generated in 0.0056 sec