printlogo


کد خبر: 261061تاریخ: 1401/9/10 00:00
سکوت کر کننده پس از حذف

علی جوادی
سردبیر
 دیروز فضای رسانه‌ای ورزش ایران سرشــــــــــــــــــــــــــار از سکوت بود. سکـــــــــــــوتی محــــــــــــض و دیوانه‌کننده. گاهی اوقات سکوت گوش‌هایت را آزار می‌دهد و سکوت دیروز از همین جنس بود. همه لب فرو بسته بودند. هیچ کس تکلیف «از این به بعد» فوتبال ما را نمی‌داند. کما اینکه تا کنون هم بلاتکلیفی را برایش انتخاب کرده‌ایم.
از جام جهانی روسیه تا این جام چه بر سر فوتبال و تیم ملی نیاورده‌ایم. صندلی بازی مهدی تاج، حیدر بهاروند، شهاب عزیزی خادم، میرشاد ماجدی و دوباره مهدی تاج برای نشستن روی کرسی شماره یک فدراسیون.
و همین طور دست به دست شدن نیمکت تیم ملی از کارلوس کی‌روش تا مارک ویلموتس، دراگان اسکوچیچ و دوباره کارلوس کی‌روش. هیچ کس نپرسید که چرا تاج قلبش گرفت، استعفا داد و رفت و چرا دوباره سالم شد و برگشت؟
و باز هیچ کس نپرسید که چرا تاج، کی‌روش را برکنار کرد و اگر بد بود، چرا دوباره او را برگرداند؟
دیروز دوباره همه سکوت کردند. این سکوت‌ها هزار درد در دل خودش دارد.
حالا به جای آنکه همه درباره آینده حرف بزنند، سکوت کرده‌اند تا بلکه گذر زمان خودش دردهای ما را دوا کند.
آقایان، حالا هم خیلی دیر است ولی از همین امروز باید به فکر جام ملت‌های آسیا باشید. نمایش تیم‌های آسیایی را که حتماً دیده‌اید. حریفان ما در جام ملت‌ها همین‌ها هستند. با کدام تیم و کدام مربی باید به جام ملت‌های سال آینده برویم؟ همین تیم با میانگین سنی 30 سال؟ اگر قرار است تیم را جوان کنیم راهش را به مردم بگوییم. چگونه قرار است تیمی با میانگین سنی 30 سال را به تیمی جوان با میانگین سنی 24 تا 25 سال تبدیل کنیم که هم تغییر انجام شود و هم نمایش‌مان در جام ملت‌ها به‌دلیل بی‌تجربگی بازیکنان توی ذوق نزند؟
آقایان که پشت کی‌روش و تیم ملی پنهان شده‌اید، امروز باید حرف بزنید. امروز باید تصمیم بگیرید. امروز باید نقشه راه برای فوتبال ما بکشید. امیدواریم بدانید نقشه راه چیست. حدود یک سال تا جام ملت‌ها و 2 سال تا آغاز انتخابی جام جهانی آینده فاصله داریم. همین امروز هم که تکلیف را مشخص کنید کلی از رقبا عقبیم. همین امروز مشخص کنید برنامه ما برای جام ملت‌ها 2023 و جام جهانی 2026 چیست. مربی ایرانی خواهیم داشت یا مربی خارجی؟ برنامه‌های مختلف پیرامون همه تیم‌های ملی را روشن کنید و خیلی شفاف به مردم گزارش دهید. اگرچه می‌دانیم این با دستورالعمل‌تان در مورد سکوت محض تفاوت دارد؛ اما دیگر اجازه نمی‌دهیم فدراسیون و فوتبال ما را آن طور که دلتان می‌خواهد اداره کنید. همین امروز تصمیم بگیرید و البته درست تصمیم بگیریـــــــــــــــــد که تصمیم‌های اشتباهتان مثل قرارداد ویلموتس جلوی چشم مردم است.

 


Page Generated in 0.0059 sec