printlogo


کد خبر: 260977تاریخ: 1401/9/9 00:00
ما هم زمین تمرین نداشتیم، بازیکنان منتظر حمایت کسی نباشند
عبادزاده: پرسپولیس نباید ترسو بازی کند



ناصر قراگزلو
روزنامه نگار

روح‌الله عباد‌زاده، مدافع دهه 60 پرسپولیس از شرایط خاص بازی در زمان بازیگری‌اش در تیم پرطرفدار پایتخت حرف می‌زند و معتقد است که با روحیه تهاجمی و دو مهاجم خارجی که سرخپوشان در اختیار دارند این تیم نباید محتاط بازی کند.
 
در چه سال‌هایی در پرسپولیس بازی می‌کردید؟
من از سال 1359 تا 1364 در پرسپولیس بازی می‌کردم و بعد از آن از دنیای فوتبال خداحافظی ‌کردم. به قول قدیمی‌ها کفش‌ها را آویختم. طبیعی است که بهترین دورانم هم بازی در پرسپولیس بود چون پرسپولیس همیشه یکی از بهترین تیم‌های ایران بوده و بیشترین طرفدار و قهرمانی‌ها را در سطح باشگاه‌های تهران و فوتبال ایران داشته است. از سوی دیگر در زمان ما پول نبود و ما چیزی از این بابت منتفع نشدیم و سود نبردیم اما از لحاظ فوتبالی واقعاً لذت می‌بردیم. شاید باور نکنید صبح‌ها در زمین خاکی بازی می‌کردیم و بعد از ظهر هم بازی‌های باشگاهی‌مان را انجام می‌دادیم. چیزی که شاید الان دیگر امکان آن نباشد.
بازی خداحافظی‌تان چه بازی بود؟
قرار بود که من در بازی پرسپولیس مقابل پاس از دنیای بازیگری خداحافظی کنم اما در آن زمان ورزشگاه شیرودی اصلاً گنجایش هواداران پرسپولیس را نداشت به همین دلیل قبل از آن دیدار اتفاقاتی افتاد که بازی برگزار نشد و متأسفانه به شکل ناعادلانه‌ای بازی با نتیجه سه برصفر به ضرر پرسپولیس اعلام شد در حالی که ما اصلاً مستحق این جریمه نبودیم. چند روز قبل از بازی مدیرعامل وقت و کادر فنی‌مان هم گفته بودند که ورزشگاه شیرودی و سکوهایش نمی‌تواند پذیرای سیل هواداران پرسپولیس باشد اما هیچ توجهی نشد تا بازی به‌دلیل ازدحام برگزار نشود و سه بر صفر به ضرر ما اعلام شود.
در رابطه با پرسپولیس این فصل چه نظری دارید؟
پرسپولیس واقعاً بهترین بازیکنان را در اختیار دارد و این تیم به لحاظ فنی واقعاً بهترین است اما در این بین نباید در هیچ بازی محتاط و با یک مهاجم بازی کند چون دو مهاجم خارجی دارد که بهترینند به همین دلیل در هیچ بازی پرسپولیس نباید با یک مهاجم و به قولی ترسو بازی کند. قطعاً اگر پرسپولیس از مهره‌های تهاجمی‌اش به شکل مطلوبی استفاده کند سایر تیم‌ها بیشتر در زمین خودشان بازی می‌کنند و قادر به برنامه‌ریزی برای حمله نمی‌شوند. این مسأله می‌تواند راه را برای حملات و تحمیل قدرت بازیکنان تهاجمی پرسپولیس خصوصاً لوکادیا و دیاباته بازکند. در این بین من فکر می‌کنم لوکادیا بهترین بازیکن تیم است. از خط دروازه تا حمله پرسپولیس بهترین‌های فوتبال ایران را در اختیار دارد و با این بضاعت به نظرم حتماً باید قهرمان شود.
اما تیم‌های دیگری هستند که آنها هم امکانات بهتری نسبت به پرسپولیس دارند و با بودجه و حمایت‌هایی که از آنها انجام می‌شود قادرند پرسپولیس را برای قهرمانی با چالش مواجه سازند!
پرسپولیس همیشه با کمبود امکانات مواجه بوده است. مثلاً زمان حضور خودم ما زمین تمرین نداشتیم و تیم‌هایی بودند که از ما شرایط خیلی بهتری داشتند اما با غیرت و عشق‌مان به مردم و هواداران بهترین نمایش‌ها را ارائه می‌دادیم و قهرمان می‌شدیم. در حال حاضر هم توجه به بعضی از تیم‌های شهرستانی و صنعتی خیلی بیشتر از پرسپولیس است اما بازیکنان پرسپولیس باید با توجه به توانایی و اتکا به قدرت خودشان و حمایت هواداران در جنگ قهرمانی موفق شوند و منتظر حمایت هیچ نهاد و کسی نباشند.
دربی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
به نظرم برد در دربی تا حدود زیادی می‌تواند تعیین‌کننده قهرمانی باشد. در این بین اگر پرسپولیس برنده باشد قادر است فاصله امتیازی‌اش با استقلال را در صدر جدول به عدد پنج برساند و برای بقیه بازی‌ها با روحیه بهتر و شانس بالایی برای قهرمانی بجنگد.
 


Page Generated in 0.0057 sec