printlogo


کد خبر: 260957تاریخ: 1401/9/8 00:00
خبر


شکایت ایران از امریکا
فدراسیون فوتبال از ارائه رسمی شکایت خود از فدراسیون فوتبال امریکا به فیفا خبر داد. در پی تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه فدراسیون فوتبال امریکا درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم ایران، فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا، از امریکا شکایت کرد و خواستار رسیدگی جدی FIFA به تخلف فدراسیون امریکا شد.
تیم‌های ملی ایران و امریکا از ساعت 22:30 امروز (سه‌شنبه - به وقت ایران)، در آخرین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی قطر و در ورزشگاه الثمامه به مصاف هم می‌روند.
 

سختگیری مدیا آفیسرهای فیفا
مدیا آفیسرهای فیفا بسیار سختگیر هستند و در رسانه‌ها در کنفرانس‌های خبری باید پروتکل‌های فیفا را رعایت کنند. به‌عنوان نمونه اگر یک دقیقه از شروع کنفرانس بگذرد، دیگر اجازه ورود به خبرنگاران و عکاسان داده نمی‌شود. به همین دلیل همه باید حداقل یک ربع قبل از شروع کنفرانس مطبوعاتی کنار در ورودی سالن حاضر باشند. در بسیاری از بازی‌ها خبرنگاران به‌دلیل رعایت نکردن همین قوانین پشت در کنفرانس مانده‌اند و اجازه ورود به آنها داده نشده است.
 

کتابخانه ملی که مرکز خبری است
تمام کنفرانس‌های مطبوعاتی پیش از مسابقات در ساختمان کتابخانه ملی قطر برگزار می‌شود. کتابخانه مرکزی دوحه یک ساختمان بزرگ و نوساز با معماری زیباست. برای ساختن این بنا از شاخه‌های درخت الهام گرفته شده. در این جام‌جهانی، مرکز خبری اصلی شهر هم در این ساختمان بزرگ است و از اینجا به تمام‌ استادیوم‌ها و هتل‌ها اتوبوس طبق جدول زمان‌بندی وجود دارد تا رسانه‌ها برای حضور در ورزشگاه‌ها با مشکل حمل‌ونقل مواجه نباشند.
 

دومین جنجال یک کارشناس آلمانی
بعد از اظهارات یورگن کلینزمن در مورد تیم‌ملی ایران و کی‌روش، یک اظهارنظر عجیب از سوی ساندرو واگنر کارشناس آلمانی شبکه تلویزیونی ZDF در مورد پیراهن سنتی قطر، اعتراض هواداران میزبان را به همراه داشت. آلمان در دومین بازی خود در جام جهانی برابر اسپانیا به تساوی 1-1 رسید. ساندرو واگنر، ملی‌پوش سابق آلمان این بازی را در کنار اولیور اشمیت و از ورزشگاه البیت برای ZDF کارشناسی می‌کرد. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه در دقیقه 79 یک اظهارنظر او دردسرساز شد تا جایی که اکنون شبکه ZDF به خاطر این صحبت‌ها تحت فشار قرار گرفته و مجبور به پاسخگویی شده است. واگنر در دقیقه 79 گفت: «فکر می‌کردم در آن گوشه از ورزشگاه همه هوادار تیم ملی آلمان هستند اما بعد متوجه شدم که آنها حوله های حمام قطری هستند.»
در واقع اشاره واگنر به پیراهن سنتی عربی (ثَوب) بود. این اظهارنظر واگنر بازتاب منفی گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و قطری‌ها آن را به‌عنوان توهینی نژادپرستانه تعبیر کرده‌اند.

 


Page Generated in 0.0061 sec