printlogo


کد خبر: 260955تاریخ: 1401/9/8 00:00
کی‌روش: بعد از ۴۲ سال بردن جنگ روانی را بلدم
می‌خواهیم بهترین تیم روی زمین باشیم


برای بازنده چیزی وجود نخواهد داشت و باید بازی را خوب شروع کنیم، خوب ادامه دهیم و عالی به پایان ببریم

وقتی کارلوس کی‌روش و کریم انصاری‌فرد وارد سالن نشست خبری شدند، تمام خبرنگاران برای او کف زدند؛ این تشویق به نوعی قدردانی از او و بازیکنان بابت برد ولز بود. کی‌روش خیلی زود روی صندلی نشست و پیش از پرسش خبرنگاران، خودش جلسه را شروع کرد و گفت: «این یک بازی به‌شدت خاصی برای ما است؛ مشخصاً برای من. بودن در تیم ملی ایران برای سومین مرتبه و رفتن به بازی سوم با احتمال صعود، اتفاقی افتخارآمیز است و امیدوارم بهترین نمایش را داشته باشیم.»

جنگ مقابل باثبات‌ترین همگروه
کی‌روش در ادامه به تمجید از بازیکنان «گرگ برهالتر» سرمربی امریکا پرداخت: «امریکا باثبات‌ترین تیم گروه است. آنها عملکرد خوبی برابر انگلیس و ولز داشتند. تیم‌های دیگر بخصوص ایران به‌صورت مستمر خوب کار نکردند. با یک تیم مرتب و سازمان‌یافته بازی داریم. امریکا هم مانند ایران به‌دنبال صعود است. بچه‌های من باید با مهارت و روحیه خود را حفظ کنند تا به مرحله یک‌هشتم نهایی صعودکنیم. من این فرصت را داشتم که در MLS (لیگ حرفه‌ای فوتبال امریکا) کار کنم و مدتی در تیم‌ملی ایالات متحده امریکا هم فعالیت کردم. به نظرم مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توان درباره رشد فوتبال امریکا گفت، این است که آنها «ساکر» را به «فوتبال» تبدیل کردند.»
بعد از این توضیحات نخستین خبرنگار سؤال خود را مطرح کرد: «پیروزی برابر ولز یک بُرد مهم برای شما در جام جهانی بود. فکر می‌کنید می‌توانید امریکا را شکست دهید و اینکه بعد از شکست برابر انگلیس چه چیزی کمک کرد که ولز را شکست دهید؟»

همه چیز متعلق به برنده است
کی‌روش در پاسخ به این پرسش‌ گفت: «جام جهانی یک تورنمنت کوتاه است. ما در مرحله اول برای امتیاز بازی می‌کنیم و در مرحله بعدی شرایط متفاوت است. در پایان همه چیز برای برنده است و چیزی برای بازنده وجود ندارد. برای همه تیم‌ها 3 بازی وجود دارد. شاهد یک بازی فوق‌العاده بین کامرون و صربستان بودم که نتیجه غیرقابل پیش‌بینی 3-3 رقم خورد. ما اعتقاد داریم که می‌توانیم فوتبالی خوب ارائه کنیم و اگر فوتبال خوبی بازی نکنیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. فوتبال خوب باعث می‌شود که بازی را ببریم. باید از لحاظ دفاعی بهترین عملکردمان را برابر بازیکنان امریکا داشته باشیم. ما باید توپ را نگه داریم و از فوتبال لذت ببریم، پیروزی ما دست خداست و نتیجه خدای فوتبال است که دست ما نیست.»

آرزوهایی که در سر داریم
کی‌روش در پاسخ به سؤال دیگری گفت: «چیزی که دست ما است اینکه ما باید همه چیزهایی که داریم، به لحاظ تکنیکی و ذهنی روی این مسابقه بگذاریم که بتوانیم هارمونی ایجاد کنیم. من به‌شدت اطمینان دارم که دو بازی خوب داشتیم. ما از بازی اول خیلی چیزها یاد گرفتیم و در بازی دوم توانستیم سه امتیاز بگیریم. ما در مسابقه هستیم و تا آخرین بازی باید با احتمال صعود برویم، این چیزی است که به آن اعتقاد داریم. همان‌طور که گفتم این تیم، امریکاست و فوتبالی متفاوت با چیزی که قبلاً من دیده بودم، ارائه می‌کند. بازیکنان آنها هر روز در اروپا بازی می‌کنند و بعضی از آنها در تیم‌های سطح بالا بازی می‌کنند. ما با تمام احترام مقابل آنها بازی می‌کنیم و آرزوی بزرگی داریم که بتوانیم امتیاز بگیریم و به مرحله بعد برویم و امیدوارم آنها هم چنین  آرزویی پیش خودشان داشته باشند.»

حرکت طبق ارزش‌ها
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به سؤال خبرنگار ایران ورزشی که «تیم ملی روزهای سختی را پشت سر گذاشت، ارتباط شما با تیم ملی به چه شکل است؟ آیا فکر می‌کنید اتفاقاتی که درباره صحبت‌های کلینزمن پیش آمد، ادامه داشته باشد؟» که کی‌روش با خنده گفت «نظری درباره کلینزمن ندارم! فقط این را می‌گویم که من به این اعتقاد داشتم که یک تیم فوتبال به خاطر تیم بودنش باید مورد احترام قرار بگیرد. ما به اینکه تیم هستیم متعهدیم و هیچ چیزی از این قوی‌تر نیست. این چیزی است که در تمام زندگی‌ام به آن اعتقاد داشتم. ما طبق ارزش‌ها و اصول حرکت می‌کنیم. بازیکنان هر روز صبح که بیدار می‌شوند این چالش را داشته باشند که بهتر باشند و برابرخودشان رقابت کنند. مهم‌ترین نکته این است که خود قبل‌شان را در روز قبل شکست داده باشند. مهم‌ترین نکته خانواده بودن است. بازی اول ما خیلی خوب نبود، ولی ما به مسیر خود در بازی دوم برگشتیم تا از لحاظ تیمی بتوانیم استراتژی خودمان را بچینیم تا قوی‌تر ظاهر شویم.»

باید توجه‌ها را جلب کنیم
خبرنگاری پرسید‌ «آیا مقابل امریکا یک کی‌روش شجاع مانند بازی با ولز را می‌بینیم تا بتوانیم به دور بعد صعود کنیم یا فوتبالی دفاعی انجام می‌دهید؟» کی‌روش گفت: «ما نباید از لحاظ تئوری صحبت کنیم، باید درباره حقایق حرف بزنیم. دو حقیقت وجود دارد که شما از آن حرفی نزدید. تیم اینجاست که بهترین عملکرد را داشته باشد، همین‌طور ایالات متحده که دو بازی عالی داشته است. من می‌خواهم توجه همه را جلب کنم که ما به‌شدت بازی سختی داریم. دیگر مهم نیست که چطور شروع و حرکت کردیم، مهم این است که چگونه تماشا کنیم. در جام‌های جهانی قبلی با تیم‌های دیگر بعضی وقت‌ها خیلی خوب شروع می‌کردیم، اما بعضی وقت‌ها نمی‌دانستیم که چگونه ادامه دهیم.  

هر کاری برای صعود
انجام می‌دهیم
کی‌روش: «پیروزی برابر ولز خیلی خوب بود ولی آن بازی تمام شده است، فردا آن نتیجه می‌تواند به ما کمک کند که ‌تا کار خوب انجام شده را تکرار کنیم و دیگر اشتباهات گذشته را انجام ندهیم. پس فقط یک چالش برابر خودمان داریم و باید قوی‌تر و تیم بهتری باشیم تا به دور بعد صعود کنیم، باید بهترین تیم روی کره زمین باشیم و این چالش اصلاً ساده نیست. این به این خاطر نیست که ما یک سال پیش بازی خوبی داشتیم و الان به ما پاسپورت بدهند و بگویند می‌توانیم به فینال برویم. این موضوع درباره دیروز نیست و درباره فرداست و باید بهترین تلاش‌مان را داشته باشیم، به خاطر اینکه در 6 جام جهانی این اولین باری است که می‌توانیم صعود کنیم ولی امریکا این کار را در سال 1994 انجام داده است ولی برای ما خاص است و می‌توانیم کاری کنیم که برای اولین بار صعود کنیم.»


 


Page Generated in 0.0063 sec