printlogo


کد خبر: 260949تاریخ: 1401/9/8 00:00
مرته ساکر: کاستاریکا، کره جنوبی نشود
می‌خواستم لباس کاستاریکا را بخرم


مهران سلطانی
 لودویگزهافن

در بازی دوم مرحله گروهی گروه E جام جهانی قطر، جدال دو تیم اسپانیا و آلمان با تساوی یک-یک به پایان رسید.
هانسی فیلیک قبل از بازی با اسپانیا مدعی شده بود که شاگردانش حتماً توانایی‌های‌شان را مقابل ماتادورها نشان خواهند داد. او بعد از بازی هم ادعایش را تکرار کرد: «خیلی از بازی راضی هستم چون تماشاگران هم از تماشای آن لذت بردند. اسپانیا به خاطر شکست دادن کاستاریکا با 7 گل اعتماد به نفس بسیار زیادی داشت و من هم سربلندم چون بازیکنانم با قلب‌شان بازی کردند. البته آنها باید اعتماد به نفس‌شان را بالا ببرند.
 
نویر: ما هنوز زنده‌ایم
دروازه‌بان باتجربه آلمان بعد از باخت به ژاپن فشار زیادی را تحمل کرد. او به نظر از نتیجه به دست آمده مقابل اسپانیا رضایت دارد. مانوئل نویر می‌گوید: «باید بگویم ما هنوز زنده‌ایم و می‌خواهیم همه چیز در دستان خودمان باشد. ما نباید سریع در انتقاد باشیم و آهسته در تشویق. ما در حد توان‌مان بخصوص در کار دفاعی تلاش کردیم و به‌عنوان کاپیتان تیم از عملکرد همبازیانم رضایت دارم.»
 
پاسخ قطری‌ها به آلمان‌ها
بعد از این که آلمان‌ها در بازی اول مقابل ژاپن با دهان بسته عکس تیمی گرفتند، تعدادی از تماشاگران قطری هم با در دست داشتن عکس مسود اوزیل پاسخ ژرمن‌ها را دادند. اوزیل در انتخابات ترکیه از یکی از نامزدهای انتخاباتی حمایت کرده بود. قطری‌ها این کار را نوعی دخالت بازیکن آلمانی دانستند که والدینش ترک‌تبار هستند.
 فرشته نجات آلمان
برای نیکلاس فولکروگ مهاجم وردربرمن، جام جهانی قطر تولدی دوباره بود. بازیکنی که در 29 سالگی با سه بازی ملی دو گل زده است. او دعوت شد چون تیمو ورنر مصدوم شد. او حالا فرشته نجات آلمان لقب گرفته و امیدهای‌شان را زنده نگاه داشته است. نیکلاس فولکروگ حالا برای مانشافت یک میروسلاو کلوزه دیگری شده و به نظر می‌رسد از این به بعد پست شماره 9 خالی نیست. شاید او در بازی مقابل کاستاریکا در ترکیب اصلی هم قرار بگیرد.
 
اسپانیا، ماشین پاسکاری
اسپانیا تنها تیمی بود که درصد مالکیت توپش مقابل آلمان بیشتر شد. بدون شک این مهم از معدود اتفاقات سال‌های اخیر است. آمار 65 درصدی برای ماتادورها در این بازی باعث شد تا ژرمن‌ها به اسپانیا لقب ماشین پاسکاری را بدهند (تعداد پاس‌های اسپانیا نزدیک به دو برابر آلمان بود). قدرت پاسکاری شاگردان لوییس انریکه تا حدودی برنامه‌های فیلیک را به هم زد. در سال 2008 و 2010 هم آنها حریف اسپانیا نشدند. اما آلمان‌ها آمده بودند تا شکست تلخ و سنگین 6-صفر در لیگ ملت‌های اروپا را جبران کنند. البته آنها از این که شکست نخوردند هم راضی به نظر می‌رسند.
 
کاستاریکا، کره جنوبی نشود
هر چهار تیم این گروه شانس صعود دارند. تیم ملی آلمان در بازی مقابل کاستاریکا به‌دنبال پیروزی با تفاضل گل بالا است. آنها باید ببرند و امیدوار به شکست ژاپن مقابل اسپانیا باشند و کارشان به اما و اگرها نباشد. ژرمن‌ها چهار سال پیش مغلوب کره جنوبی شدند و دیگر دوست ندارند که کاستاریکا کره جنوبی دیگری شود.
البته آلمانی‌ها ممنون کاستاریکا هم هستند که ژاپن را شکست دادند. اگر عکس این نتیجه اتفاق می‌افتاد، تیم فیلیک دیگر شانسی برای صعود نداشت. نکته جالب این که بازیکن تعویضی اسپانیا تک گل تیمش را زد و نیکلاس فولکروگ زننده گل هم به‌عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد.
 
مرته ساکر: می‌خواستم لباس کاستاریکا را بخرم
مرته ساکر ملی پوش سابق تیم ملی آلمان که از پیروزی کاستاریکا مقابل ژاپن کاملاً ذوق زده شده بود، اظهار نظر جالبی داشت: «‌من امروز صبح که از خواب بلند شدم از خودم می‌پرسیدم کجا می‌توانم لباس کاستاریکا را بخرم چون خیلی دوست دارم آنها بازی را ببرند. واقعاً تصورش برایم سخت بود که کاستاریکا برنده بازی شود. من امروز یکی از هواداران کاستاریکا هستم.»


Page Generated in 0.0059 sec