printlogo


کد خبر: 260937تاریخ: 1401/9/8 00:00
عذرخواهی سرمربی امریکا برای تغییر پرچم ایران
برهالتر: انتظار حمله ایران را نداریم


گرگ برهالتر، سرمربی امریکا درباره بازی حساس امشب تیمش مقابل ایران که حداقل یکی از دو تیم با جام جهانی خداحافظی می‌کنند، گفت: «این بازی ماهیت حذفی دارد و تنش و شادی زیادی خواهد داشت. باید تعهد داشته باشیم و متقابلاً حمله کنیم. این یک بازی بحث‌برانگیز خواهد بود و ما برای این مسأله آماده هستیم.»
او در واکنش به تغییر پرچم ایران در سایت فدراسیون فوتبال امریکا گفت: «بازیکنان و تیم ما چیزی درباره این مسأله نمی‌دانستند. این چیزی است که از کنترل ما خارج بود. فقط می‌توانم از سمت بازیکنان و مربیان عذرخواهی کنم.» برهالتر اضافه کرد: «ورزش باید مردم و کشورها را نزدیک کند. المپیک نمونه خوبی است، مثل جام جهانی فوتبال.»
برهالتر درباره حرف‌های غیرمحترمانه کلینزمن درباره ایران گفت: «من اینجا آمده‌ام که درباره بازی ایران و امریکا صحبت کنم و شما درباره کسی صحبت می‌کنید که در تلویزیون حرف زده است. این موضوع به این‌جا مربوط نمی‌شود.»
برهالتر، بازیکن سابق انرژی کوتبوس که بازی ایران – امریکا در جام جهانی 1998 را برای تلویزیون آلمان گزارش کرده، معتقد است که تیم کشورش در آن سال تهاجمی‌تر بازی کرده و درباره آن بازی گفت: «آنچه از آن بازی به خاطر دارم این است که یک تیم به‌دنبال برد بود و یک تیم دیگر نه. ما نباید این اشتباه را تکرار کنیم.»
برهالتر درباره تیم فعلی ایران گفت: «ایران تیم خوبی است و تلفیقی از هشت سال کار کردن است. جریانی است که از جام جهانی قبلی شروع شده. ایران در ضدحمله خوب است. طارمی را دارند. تیم محکمی هستند. مربی خوبی دارند.»
سرمربی امریکا در تمجید از کی‌روش که سابقه فعالیت در فوتبال امریکا را دارد هم گفت: «او یک سال وقت گذاشت تا فوتبال امریکا را تجزیه و تحلیل کند. او نظارت زیادی روی فوتبال امریکا داشت و تجربه زیادی در ارتباط با مربیگری جوانان دارد.»
 او درباره تیم ملی ایران اضافه کرد: «ایران جلوی انگلیس خیلی غیرفعال بود اما جلوی ولز تهاجمی بود. چیزی جلودار ایران نبود و نشان دادند که می‌توانند یک تیم فیزیکی و قوی اروپایی را شکست دهند.»
برهالتر گفت: «می‌دانیم که فردا (امروز) نباید منتظر حمله ایران باشیم. باید حمله کنیم و اگر نبریم، صعود نمی‌کنیم.»
برهالتر درباره مشکل گل نزدن تیمش گفت: «صحبت کردیم که چقدر مشکل است تیمی در جام جهانی گل بزند. واقعاً ایجاد فرصت گلزنی در جام جهانی سخت است. بحث ما این است که چطور فرصت گلزنی ایجاد کنیم. البته در این بازی مجبوریم گل بزنیم، باید آرام باشیم و برنامه‌ریزی کنیم.»
 


Page Generated in 0.0054 sec