printlogo


کد خبر: 260926تاریخ: 1401/9/8 00:00
خبر




دومین بازیکن کلیدی
طارمی بالاتر از امباپه
مهدی طارمی، ستاره تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نخست دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل انگلیس موفق به زدن ۲ گل شد تا با این برد ضمن ثبت رکوردی تاریخی برای خود در فوتبال ایران در حال حاضر در رده دوم برترین گلزنان جام جهانی بایستد. عملکرد عالی طارمی در بازی با ولز هم تکرار شد و هرچند این مهاجم بوشهری موفق به گلزنی نشد، اما روی اخراج دروازه‌بان ولز نقش مستقیم داشت و با پاس‌های خطرناکش زمینه‌ساز موقعیت‌های زیادی در طول بازی شد. طارمی در ادامه این روند درخشان در حال حاضر با خلق ۹ موقعیت به همراه آنتونیو گریزمان از فرانسه در رده دوم بازیکنانی قرار دارد که بیشترین خلق موقعیت برای هم‌تیمی‌های خود در جام جهانی ۲۰۲۲ را داشته‌اند. در این رده‌بندی حضور طارمی بالاتر از ستاره‌هایی مانند امباپه، دمبله و جمال موسیالا است که نشان از آمادگی بالای مهاجم بوشهری تیم پورتو دارد.
 
 
نظرسنجی شبکه الکاس
49 درصد به برد ایران رأی دادند
در تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از مخاطبان شبکه الکاس قطر 49 درصد به پیروزی ایران رأی داده‌اند. 34 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی هم گفته‌اند امریکا برنده بازی خواهد شد و 17 درصد هم رأی داده‌اند که بازی با نتیجه مساوی به پایان می‌رسد. در این صورت هم این تیم ملی فوتبال ایران است که به دور بعدی مسابقات صعود خواهد کرد. چرا که در صورت رقم خوردن نتیجه مساوی در این دیدار و شکست یا تساوی احتمالی ولز مقابل انگلیس، ایران 4 امتیازی و امریکا 3 امتیازی خواهد شد.
 
خوشحال از برد مقابل بلژیک
دوحه در تسخیر هواداران مراکش
بعد از پیروزی مهم مراکش مقابل بلژیک، هواداران این تیم آفریقایی خیابان‌ها و متروهای دوحه را به تسخیر خود درآوردند و شادی و خوشحالی کردند. هواداران مراکش شعارهایی در حمایت از تیم‌شان سر دادند که همین مسأله باعث شد تا سایر مسافران تلفن‌های خود را دربیاورند و از آنها ویدیوهایی بگیرند. مراکش بعد از موفقیت مقابل بلژیک امید بسیاری برای صعود به دور یک هشتم نهایی دارد.
 
 
پیروزی ژیل ویسنته در لیگ‌کاپ
علیپور باز هم ذخیره بود
یاران علیپور که طی ۶ مسابقه اخیرشان در کسب پیروزی ناکام بودند و چهار شکست در لیگ برتر پرتغال، یک باخت در جام حذفی و یک تساوی در لیگ‌کاپ داشتند، توانستند به این روند پایان دهند و به برتری مقابل ناسیونال دست پیدا کنند. ژیل ویسنته در دیداری که هر دو گل خود را تا دقیقه ۱۶ به ثمر رساند، به پیروزی دو بر صفر مقابل ناسیونال رسید تا ۴ امتیازی شود و بالاتر از پورتیموننسه، در صدر جدول گروه E لیگ‌کاپ پرتغال قرار بگیرد. علی علیپور، مهاجم ایرانی ژیل ویسنته این بار نیز از دقیقه ۵۸ بازی برابر ناسیونال وارد زمین شد.


Page Generated in 0.0053 sec