printlogo


کد خبر: 260924تاریخ: 1401/9/8 00:00
ورزشگاه الثمامه بازی قرن 21


 بالاخره روز موعود فرا رسید و تیم ملی ایران در سومین بازی خود در جام جهانی باید در ورزشگاه الثمامه مقابل امریکا به میدان برود. دیداری حساس و سرنوشت‌ساز میان دو تیمی که امیدوار به صعود هستند و البته نیم‌نگاهی هم به بازی انگلیس و ولز دارند. جایی که اگر هر نتیجه‌ای جز شکست انگلیس رقم بخورد، ایران با کسب یک تساوی مقابل امریکا می‌تواند تاریخ جدیدی را بسازد و برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند.
حکایت این روزهای تیم ملی در دوحه جالب و خواندنی است. تیمی که در بازی نخست و میان تعجب همگان، با نتیجه 6 بر 2 مغلوب انگلیس شد. شکستی که کمتر کسی تصور آن را می‌کرد اما کار تیم ملی وقتی ارزشمند شد که آرامش خود را باز یافت و توانست برابر ولز با انجام یک بازی زیبا 3 امتیاز را بگیرد و حریف اروپایی خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست بدهد. کمتر تیمی را می‌توان پیدا کرد که بعد از شکستی سنگین در تورنمنتی پرفشار بتواند به مسابقات برگردد و حریف خود را از پیش رو بردارد.
حالا امریکایی حریف ایران است که از 2 بازی قبلی خود 2 تساوی کسب کرده و قصد دارد با برتری مقابل تیم ملی راهی دور بعد مسابقات شود. در ترکیب امریکا بازیکنانی نظیر آدامز و کنی در خط میانی و پولیسیچ و وه‌آ در کناره‌های خط حمله نقش کلیدی دارند و می‌توانند خطرناک ظاهر شوند. بازیکنانی که برابر ولز و انگلیس یک سر و گردن بالاتر از بقیه بازیکنان بازی کردند و نشان دادند امریکا بدون آنها حریف دردسرسازی برای ایران نخواهد بود.
امریکا با روش 3-3-4 بازی می‌کند. در این روش زیمرمن و ریم مدافعان میانی هستند، رابینسون و دست در کناره‌های خط دفاع بازی می‌کنند، آدامز، کنی و یونس موسی مثلث خط میانی را تشکیل می‌دهند، تیموتی وه‌آ و کریستین پولیسیچ بال‌های راست و چپ هستند و حاجی رایت در نوک خط حمله حضور دارد. نقطه قوت امریکا خط میانی‌اش است. جایی که پاس‌های متوالی و هماهنگی بالای آدامز به‌عنوان هافبک دفاعی و موسی و کنی به‌عنوان بازوهای او می‌توانند مشکل‌ساز شوند. همچنین نباید از نفوذهای وه‌آ و پولیسیچ هم به راحتی عبور کرد.
کارلوس کی‌روش اما برای تمام نقاط ضعف و قوت امریکا برنامه دارد و خوب می‌داند چطور بر تفکرات گرگ برهالتر پیروز شود. در تیم ملی ایران هم احتمالاً علیرضا بیرانوند درون دروازه می‌ایستد، مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی زوج مرکز خط دفاع را تشکیل می‌دهند و رامین رضاییان و میلاد محمدی هم در کناره‌ها به میدان می‌روند. سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی و احسان حاجی‌صفی، هافبک‌های میانی هستند و مهدی طارمی و علی قلی‌زاده هم مهاجمین کناری خواهند بود. سردار آزمون هم احتمالاً به‌عنوان مهاجم هدف وارد زمین می‌شود.
با این ترکیب و اگر شرایط همان‌طور که کی‌روش می‌خواهد پیش برود، شکست امریکا دور از دسترس نخواهد بود. هافبک‌های مرکزی ایران که جملگی دونده و جنگنده و توپ‌گیر هستند قادرند مثلث خط میانی امریکا را از کار بیندازند. همان‌طور که مقابل ولز نشان دادند تا چه حد آماده و سختکوش‌اند و چقدر برای برتری ایران تلاش می‌کنند. بنابراین منتظر می‌مانیم تا ساعت 22:30 سه‌شنبه، زمانی که قرار است آنتونیو ماتئو اسپانیایی سوت آغاز بازی را به صدا در بیاورد. همه امیدوار به برتری تیم ملی و صعود به مرحله بعد هستیم. یکدل و پر انگیزه.

ZOOM
بازی ایران-امریکا در جام جهانی 1998 که با پیروزی 2 بر یک ما همراه بود، به بازی قرن بیستم مشهور شد. حالا این بازی حساس هم می‌تواند بازی قرن 21 لقب بگیرد. بنابراین منتظر می‌مانیم تا ساعت 22:30 سه‌شنبه، زمانی که قرار است آنتونیو ماتئو اسپانیایی سوت آغاز بازی را به صدا در بیاورد. همه امیدوار به برتری تیم ملی و صعود به مرحله بعد هستیم. یکدل و پر انگیزه.


Page Generated in 0.0047 sec