printlogo


کد خبر: 260901تاریخ: 1401/9/8 00:00
خبر و مصاحبه


حضور سرزده داورزنی
 در تمرین پیکان
با عملکرد خوب خود مردم را خوشحال کنید
تیم والیبال پیکان که برای حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان آماده می‌شود، با هماهنگی فدراسیون والیبال تمرینات نوبت عصر خود را در سالن فدراسیون برگزار می‌کند. در جلسه تمرینی روز گذشته و پیش از شروع تمرین دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با حضور سرزده خود لحظاتی را با بازیکنان و کادر فنی به گفت‌و‌گو پرداخت. رئیس فدراسیون والیبال در خصوص حضور پیکان در جام باشگاه‌های مردان جهان گفت: «باشگاه پیکان به‌عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات شرکت خواهد کرد که این مسئولیت بازیکنان، کادر فنی و همچنین مسئولان باشگاه را سنگین‌تر خواهد کرد. امیدوارم با عملکرد خوب خود بتوانید با کسب موفقیت در این مسابقات دل مردم ایران را شاد کنید.» او ادامه داد: «رویداد باشگاه‌های جهان همانند بازی‌های ملی برای فدراسیون حائز اهمیت است و هرگونه کمک و حمایت لازم را از پیکان خواهیم کرد که به بهترین شکل ممکن در این مسابقات حضور یابد.»

آمار نگران‌کننده در ورزش ایران
148 دوپینگی
در 4 سال!
از سال ۲۰۱۸ تا آبان سال‌جاری جمعاً نام ۱۴۸ ورزشکار ایرانی در لیست محرومان ناشی از مصرف مواد ممنوعه اعلام شد که از این تعداد صرفاً برای ۶ نفر توبیخ کتبی و برای ۱۴۲ نفر دیگر به تناسب از ۳ ماه تا ۴ سال و ۳ ماه، محرومیت قطعی صادر شده است. طی سال ۲۰۱۸ تعداد ۳۵ نفر از ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف ورزشی مرتکب عمل دوپینگ شدند که برای آنها از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) حکم محرومیت قطعی صادر شد. در سال ۲۰۱۹ تعداد ورزشکاران دوپینگی ایران که مواد ممنوعه دوپینگ مصرف کرده بودند به ۵۷ نفر رسید اما از این تعداد ۲ نفر صرفاً با توبیخ کتبی مواجه شدند.در سال ۲۰۲۰ تعداد ورزشکاران ایرانی که نمونه دوپینگ آنها مثبت و با محرومیت قطعی مواجه شدند به ۱۴ نفر کاهش یافت و از این تعداد ۳ نفر صرفاً با توبیخ کتبی کار خود را پیش بردند. در سال ۲۰۲۱ اما تعداد ورزشکاران دوپینگی به ۲۰ نفر رسید که یک نفر از آنها با توبیخ کتبی روبه‌رو شد. از ابتدای سال ۲۰۲۲ نیز ۲۲ نفر با آزمایش مثبت دوپینگ رو به رو شدند.

لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا
باخت مصلحتی نوجوانان برای فینال
تیم والیبال نوجوانان ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های منطقه مرکزی آسیا نتیجه را به میزبان واگذار کرد و امروز در دیدار نهایی دوباره با این تیم بازی می‌کند.  در نخستین مسابقه دیروز تیم والیبال نوجوانان ایران که صعودش به دیدار نهایی این رقابت‌ها قطعی شده بود، به مصاف تیم ملی پاکستان رفت و سه بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کرد. محمد وکیلی سرمربی تیم ملی نوجوانان در اکثر دقایق این مسابقه از ترکیب غیراصلی استفاده کرد تا به بازیکنان اصلی برای مسابقه امروز (دیدار نهایی) استراحت داده باشد.


Page Generated in 0.0052 sec