printlogo


کد خبر: 260900تاریخ: 1401/9/8 00:00
 یک سال شلوغ دیگر برای والیبال
از بازی‌های آسیایی تا انتخابی المپیک



کنفدراسیون والیبال آسیا برنامه مسابقات سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد که بر اساس آن کشورهای والیبالی قاره کهن در ۱۳ رویداد آسیایی و ۹ رویداد جهانی با هم به رقابت خواهند پرداخت.
2023 یک بار دیگر والیبال را وارد سالی پر از رقابت مهم و سرنوشت‌ساز خواهد کرد. سال قبل از مسابقات المپیک که به غیر از مسابقات جاری هر ساله، رقابت‌های انتخابی این بازی‌های مهم را هم در خود دارد.
 
تعویق دردسر‌ساز
سوای مسابقات انتخابی المپیک، ایران باید در بازی‌های آسیایی چین نیز شرکت کند. بازی‌هایی که قرار بود تابستان امسال برگزار شود اما چینی‌ها تصمیم گرفتند به خاطر شیوع کرونا، آن را یک سال به تعویق انداخته و تابستان 2023 میزبان کشورهای آسیایی باشند.
 
اهمیت لیگ ملت‌ها
علاوه بر دو رویداد ذکر شده و رقابت‌های باشگاهی و آسیایی، لیگ ملت‌های والیبال هم دیگر تورنمنتی است که در سال 2023 اهمیت دوچندانی دارد. بر اساس تصمیم فدراسیون جهانی، نتایج لیگ‌ ملت‌ها به طور مستقیم در رنکینگ تیم‌ها تأثیر خواهد داشت. رنکینگی که قرار است یکی از ملاک‌ها و مسیرهای کسب سهمیه المپیک باشد و از این رو، مسابقاتی که در گذشته نتیجه آن اهمیت چندانی نداشت هم جایگاه قابل توجهی پیدا خواهند کرد.
 
میزبانی در قهرمانی آسیا
طی سال‌های اخیر، رقابت‌های قهرمانی آسیا اغلب از اهمیت چندانی برخوردار نبود. بارها تیم‌های دوم یا حتی امید و جوانان راهی این رقابت‌ها شدند اما در سال پیش رو، میزبانی این رویداد آسیایی به ایران رسیده. اتفاقی که اغلب باعث می‌شود تیمی کامل راهی مسابقات شود تا بتواند در زمین خودی، بهترین نتیجه ممکن یعنی جام قهرمانی را به ارمغان بیاورد.
 از فروردین تا آذر
رویدادهای والیبالی سال 2023، از فروردین با باشگاه‌های زنان آسیا آغاز می‌شود و در آذرماه با مسابقات انتخابی المپیک پایان خواهد یافت.
والیبال سالنی با 9 رویداد و ساحلی با چهار تورنمنت در مجموع 13 دوره مسابقات سال 2023 کنفدراسیون والیبال آسیا سهم دارند.
والیبال ایران علاوه بر رویدادهای آسیایی در سال آینده باید در رویدادهای مهم و حساس جهانی از جمله لیگ ملت‌ها 2023، قهرمانی نوجوانان و جوانان پسر جهان، انتخابی المپیک مردان، قهرمانی باشگاه‌های جهان و قهرمانی والیبال ساحلی جهان شرکت کند.


Page Generated in 0.0041 sec