printlogo


کد خبر: 260894تاریخ: 1401/9/8 00:00
درخشش ملی‌پوشان کاراته با 10 مدال
خط و نشان برای مدعیان آسیایی از مسکو


ایران ورزشی: کاروان کاراته ایران در دو بخش مردان و زنان پس از حضور در اردوی آماده‌سازی پایتخت، عازم تورنمنت بین‌المللی روسیه شد. رقابتی معتبر در عرصه بین‌المللی و در رشته کاراته که با درخشش ملی‌پوشان کاراته ایران همراه شد. این تورنمنت که در شهر مسکو برگزار شد، برای ملی‌پوشان کاراته ایران با 10 مدال رنگارنگ محک خوبی بود و حکم انتخابی تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا را داشت.
 
جدال برای حضور در آسیایی
تورنمنت بین‌المللی کاراته در مسکو پایتخت روسیه با حضور ۶۰۰ کاراته‌کا از ۱۶ کشور جهان برگزار شد و کاراته‌کاهای ایران در این رویداد معتبر بین‌المللی موفق به کسب یک مدال طلا، ۵ نقره و ۴ برنز شدند. در این آوردگاه بین‌المللی که برای ملی‌پوشان کاراته ایران حکم انتخابی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را داشت، سارا بهمنیار موفق به کسب مدال طلا شد، محمود نعمتی، مهدی خدابخشی، معصومه محسنیان، فاطمه سعادتی و لیلا برجعلی نقره‌ای شدند و مبینا حیدری، آتوسا گلشاد‌نژاد، امیر مهدی‌زاده و علیرضا حیدری نیز به مدال برنز رسیدند. بر همین اساس و با نتایج به دست آمده احتمالاً پوریا اقدسی، علی مسکینی، امیر مهدیزاده، بهمن عسگری، ذبیح‌الله پورشیب و صالح اباذری ترکیب تیم ملی مردان در بخش انفرادی را در مسابقات قهرمانی آسیا تشکیل می‌دهند که حضور سجاد گنج‌زاده و مهدی خدابخشی به‌عنوان دو کاراته‌کای تأثیرگذار در ترکیب کومیته تیمی محتمل به نظر می‌رسد. در بخش بانوان نیز سارا بهمنیار، فاطمه سعادتی، آتوسا گلشاد‌نژاد، مبینا حیدری و لیلا برجعلی به همراه مبینا کاویانی (تیمی) به احتمال زیاد در ترکیب تیم ملی بانوان در ازبکستان روی تاتامی می‌روند. مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۲ از ۲۵ الی ۲۹ آذرماه در تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود.
 مدال‌آوری در غیاب
برخی ستاره‌ها
درخشش و مدال‌آوری تعداد زیادی از چهره‌های جوان و جویای نام کاراته ایران در غیاب برخی ستاره‌ها همچون سجاد گنج‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب و... اتفاق جالبی بود.
سال آینده کاراته رویدادهای مهمی دارد و قطعاً در این رویدادها باید به جوانان اعتماد ویژه‌ای داشته باشد.
در تورنمنت روسیه جوایز در نظر گرفته شده در بخش کاتا و کومیته انفرادی برای نفر اول ۵ هزار دلار، نفر دوم ۲ هزار دلار، نفر سوم هزار دلار و در بخش کاتا تیمی هزار و پانصد دلار برای تیم اول در نظر گرفته شده بود.


Page Generated in 0.0057 sec