printlogo


کد خبر: 260580تاریخ: 1401/9/3 00:00
خبر

مرکز خبری در قرق ژاپنی‌ها
دیروز در مرکز خبری ورزشگاه خلیفه جا برای نشستن نبود؛ خبرنگاران زیادی از ژاپن به قطر آمده‌اند و آنها تمام میز و صندلی‌های مرکز خبری را در اختیار گرفته بودند و جایی برای نشستن خبرنگاران سایر رسانه‌ها نبود.
 آنها از 5-4 ساعت زودتر به ورزشگاه آمده بودند تا کامل و ویژه نخستین بازی تیم‌ ملی کشورشان مقابل آلمان را پوشش دهند. حضور پرتعداد آنها باعث شده بود تا بیرون مرکز خبری هم صف طولانی برای ورود نمایندگان رسانه‌ها شکل بگیرد. با توجه به گرمای هوا در قطر، شلوغی اطراف مرکز خبری و صف طولانی باعث ناراحتی و گرمازدگی خبرنگاران شد.
 خبرنگاران ژاپنی معمولاً در تمام ورزشگاه‌ها حضور پرتعداد دارند و این جام‌جهانی را به شکلی ویژه برای کشورشان پوشش می‌دهند.
 
هازارد در جام جهانی بر‌می‌گردد؟
ادن هازارد پس از هفت سال پر از جام در چلسی، در سال 2019 استمفوردبریج را به‌عنوان یک قهرمان و اسطوره باشگاه ترک کرد و به رئال مادرید کهکشانی رفت.
در رئال مادرید اما خبری از درخشش بلژیکی نبود و با مصدومیت‌های پیاپی و دور شدن از شرایط آرمانی به یک نیمکت‌نشین ثابت برای تیم تبدیل شد. ادن در آخرین بازی تدارکاتی بلژیک مقابل مصر نمایش خوبی داشت و این امید را در دل او به وجود آورد که برای آخرین حضورش در بزرگ‌ترین عرصه بین‌المللی بتواند به بالاترین سطح خود بازگردد.

موسیقی محلی روی استیج‌های بیرون ورزشگاه
قبل از هر مسابقه، بیرون ورزشگاه‌ها غوغایی است؛ هواداران تیم‌هایی که بازی دارند، با خواندن سرود و آواز شادی می‌کنند.
در گوشه گوشه ورزشگاه استیج‌هایی در نظر گرفته شده که گروهی در آن موسیقی محلی هر کشوری را می‌خوانند و هواداران فوتبال مقابل آنها جمع می‌شوند و شادی می‌کنند.
 در مجموع فضای جالبی در ورزشگاه‌های قطر حاکم است و باتوجه به کوچک بودن شهر دوحه، در تمام شهر -از مترو تا خیابان و پارک‌ها- هوادارانی را می‌بینیم که با لباس تیم ‌ملی و پرچم کشورشان در حال شادی هستند.
 برخلاف روز اول که خبرنگاران ایرانی وارد قطر شدند و چندان تب جام‌جهانی بالا نبود، اما حالا فضای متفاوتی بر شهر و اطراف ورزشگاه‌ها حاکم شده است.
جام جهانی باعث شده تا مردم از سراسر دنیا در دوحه باشند؛ حتی از کشورهایی که به جام‌جهانی صعود نکرده‌اند هم هواداران زیادی برای تماشای جام به دوحه آمده‌اند.


Page Generated in 0.0049 sec