printlogo


کد خبر: 260579تاریخ: 1401/9/3 00:00
سؤال: در فرهنگ پرتغالی عذرخواهی نیست؟
چشمی-حسینی؛ برای ساوت‌گیت چه فرقی داشت؟


سرمربی تیم‌ملی در کنفرانس پس از بازی‌ انگلیس حرف‌هایی زد که عجیب و غیر منطقی بود؛ انگار نه انگار که تیمش با اشتباهات او در چیدن نفرات شکستی سنگین و تحقیرآمیز را تجربه کرد. او در کنفرانس دیروز- که سر تمرین تیم‌ملی انجام شد- به موضوع لو رفتن ترکیب تیم‌ملی پرداخت.
 
بعد از رفتارهای عجیب کی‌روش، چند سؤال از او پرسیدیم:
۱-آیا در فرهنگ پرتغالی چیزی به اسم عذرخواهی وجود ندارد؟ آیا شما در این شکست سنگین نقشی نداشتید و ترکیب و استراتژی شما مناسب بود؟ وقتی تیم ایران در همان دقایق ابتدایی فاجعه‌بار بازی می‌کرد و امثال روزبه چشمی و علی کریمی در پایین‌ترین سطح خود بازی می‌کردند و پای‌شان تا دقیقه ۱۵ به توپ نخورده بود، نباید تعویض و تغییری زود هنگام انجام می‌شد تا تیم‌ملی از آن فشار وحشتناک نجات پیدا کند؟ هر تیمی می‌بازد و انتظار عذرخواهی که بد بازی کردیم، توقع نابجایی نیست؟
 ۲-فرض بر اینکه ترکیب تیم‌ملی لو رفته یکی از داخل تیم خیانت کرده؛ لو رفتن ترکیب روی بازی بازیکنان انگلیس و استراتژی گرت ساوت‌گیت تأثیری داشت؟
 اگر به‌جای چشمی و حسینی، کنعانی و عزت و شجاع بازی می‌کردند، سرمربی انگلیس تاکتیک خود را عوض می‌کرد؟ برای ستاره‌‌های انگلیس- از بلینگهام تا فودن، رشفورد، استرلینگ، ساکا و هری کین و لوک شاو- چه تفاوتی دارد که مقابل علی کریمی بازی می‌کنند یا عزت‌اللهی؟
۳-تیم ایران ۶ گل خورده و هیچ توجیهی نیست؛ اگر عذرخواهی نمی‌کنید، اگر ما خبرنگاران برای حفظ آرامش تیم در کنفرانس نمی‌پرسیم که «در عمرت چنین ترکیب بدی چیده بودی؟ یا چرا زود اشکالات اساسی را ترمیم نکردی، شما هم منطقی باش و طلبکارانه رفتار نکن.»
۴-در تمام دنیا رسانه‌ها با فوتبالیست‌ها ارتباط دارند و بخشی از کار رسانه‌ای، رسیدن به اخباری است که برای مخاطب جذاب است. وقتی ما خبر داریم که به یکباره شب بازی خط دفاع دستخوش تغییر می‌شود، چرا نباید این خبر را منتشر کنیم؟
کارلوس کی‌روش در دور جدید حضور در ایران رفتار‌های عجیبی دارد؛ شاید همان مربی سابق نباشد و تند و عصبانی با رسانه‌ها و مسئولان فدراسیون حرف نزند، اما رفتارهای او همچنان توی ذوق می‌زند.
 کی‌روش باید بپذیرد که مقصر شکست سنگین برابر انگلیس ترکیب بد او بود؛ او و بازیکنان هر کدام سهمی در شکست دارند و معمولاًسهم مربی و بازیکنان بیشتر است.
در اینکه شعار تماشاگران و فشار نامتعارف تمرکز تیم را بر هم زده بحثی نیست‌.


Page Generated in 0.0054 sec