printlogo


کد خبر: 260567تاریخ: 1401/9/3 00:00
چالش اصلی دشان برای قهرمانی

امیررضا همایون
روزنامه نگار
بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال بالاخره برای مدافع عنوان قهرمانی آغاز شد، بر همین اساس تیم ملی فوتبال فرانسه سه‌شنبه شب مقابل شاگردان گراهام آرنولد قرار گرفت؛ مسابقه‌ای که باپیروزی 4 بر 1 این تیم مقابل کانگوروها به پایان رسید اما بدون شک مصدومیت لوکاس هرناندز از ناحیه رباط صلیبی بدترین خبر این مسابقه برای دشان و تیم فنی فرانسه بود؛ مصدومیتی که تعداد بازیکنان کلیدی مصدوم فرانسه را به عدد 7 رساند؛ نکته‌ای که بدون شک سخت‌ترین چالش دشان در راه تکرار قهرمانی دوره گذشته (روسیه 2018) و تاریخ‌سازی خواهد بود.
شب اسفناک امباپه
کیلیان امباپه در حال حاضر مهم‌ترین بازیکن دشان برای رسیدن به ‌عنوان قهرمانی است، بازیکنی که در بازی سه‌شنبه شب باوجود به ثمر رساندن یک گل از چهار گل تیمش نمایش ضعیفی را ارائه داد، به گونه‌ای که این بازیکن بسیاری از موقعیت‌های فرانسه را با ضربات ضعیف از دست داد. شاید یکی از دلایل این اتفاق برنامه فشرده لیگ‌های اروپایی و خستگی این بازیکن بوده است؛ فرضیه‌ای که اگر نمایش امباپه در بازی‌های بعدی فرانسه در بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال بهبود یابد به حقیقت خواهد پیوست و متوجه می‌شویم دلیل اصلی عملکرد ضعیف این ستاره جوان فوتبال فرانسه که با از دست دادن بسیاری از موقعیت‌های این تیم در بازی با استرالیا همراه بود، خستگی و فشردگی مسابقات و تمرینات پیش از حضور در قطر بوده است، البته همان‌طور که پیش‌تر گفته شد دشان باوجود مصدومیت بازیکنان کلیدی‌اش کار سختی برای تکرار عنوان قهرمانی خواهد داشت.
 
 این تیم متفاوت است
حذف تیم قهرمان در دوره بعدی مسابقات در سالیان اخیر موضوعی بوده است که کابوس آن همواره با تیم‌های قهرمانی که در دوره بعد مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان شرکت می‌کردند، همراه بوده است اما پسران دشان با برتری قاطع 4 بر یک مقابل استرالیا در بازی اول مرحله گروهی نشان دادند که این دوره با دوره‌های قبلی متفاوت است و پس از سه دوره حذف مدافع عنوان قهرمانی از مسابقات این بار قرار نیست این موضوع رخ دهد و این تیم فرانسه متفاوت از تیم‌های قهرمان ادوار گذشته است، اما همچنان برای اینکه با قاطعیت بگوییم این تیم به دور بعد صعود می‌کند زود است و باید منتظر بازی بعدی این تیم در مرحله گروهی باشیم ولی از قدرت بیشتر فرانسه 2022 نسبت به این تیم در سال 2018 همین را بگوییم که خروس‌ها در بازی اولشان در جام جهانی روسیه با نتیجه 2 بر 1 مقابل استرالیا به پیروزی رسیدند ولی این آمار پس از گذشت چهار سال از آن رقابت‌ها به پیروزی 4 بر 1 افزایش داشته است.

ZOOM
شروع رؤیایی فرانسه با رکورد ژیرو

تیم ملی فرانسه دفاع از عنوان قهرمانی در جام جهانی 2022 را با پیروزی 4 بر یک برابر استرالیا در دیداری که گل اول را هم خورده بود آغاز کرد که این بازی یک حاشیه مهم هم داشت؛ تبدیل شدن اولیویه ژیرو به برترین گلزن مشترک تاریخ خروس‌ها. فرانسه که بعد از سه باخت و دو تساوی و تنها یک پیروزی در 6 بازی اخیرش به جام بیست‌و‌دوم آمده بود، شروعی ناامیدکننده داشت و گل اول را هم دریافت کرد. به نظر می‌رسد که این تیم دارد در همان مسیری به حرکتش ادامه می‌دهد که باعث شوم شدنش در گروه یک لیگ A لیگ ملت‌های اروپا شد. داستان بازی اما قرار بود طور دیگری رقم بخورد و خروس‌ها در شبی که کیلیان امباپه خوش درخشید و جایزه بهترین بازیکن میدان را گرفت و اولیویه ژیرو نیز رکورددار شد، کانگوروها را نقره‌داغ کردند تا یک شگفتی دیگر مانند آنچه در بازی آرژانتین برابر عربستان رخ داده بود تکرار نشود. شروع نه چندان جالب فرانسه را شاید بتوان به پای عدم تمرکز آنها در اولین بازی جام گذاشت اما به هر حال این تیم با جبران گل خورده به بازی برگشت و قدرت واقعی و عملکرد در خور نام قهرمان جهان را به نمایش گذاشت. البته نباید از یاد برد که گل استرالیا هم برخلاف جریان بازی و زمانی که توپ و میدان در اختیار فرانسوی‌ها بود رقم خورد. شاید اگر استرالیا می‌توانست برای مدتی طولانی‌تر از برتری‌اش محافظت کند و به فشار خود ادامه می‌داد، نتیجه‌ای متفاوت برای بازی رقم می‌خورد.
 


Page Generated in 0.0062 sec