printlogo


کد خبر: 260566تاریخ: 1401/9/3 00:00
 نکاتی از روز سوم جام جهانی
شگفتی عربستان و جام وقت‌های تلف شده!

روز سوم جام جهانی بدون شک بزرگترین شوک این تورنمنت و به گفته بعضی از کارشناسان حتی می‌توان عنوان شوکه کننده‌ترین نتیجه تاریخ جام جهانی را برای آن انتخاب کرد.
امریکا در جام جهانی 1950 انگلیس را غافلگیر کرد، کامرون در جام جهانی 1990 آرژانتین را شوکه کرد و سنگال در سال 2002 شوک بزرگی به فرانسه وارد کرد.
روز سه‌شنبه، عربستان سعودی نام خود را به لیست غافلگیرکننده‌ترین برنده‌های جام جهانی اضافه کرد و با یک بازگشت بزرگ، مدعی قهرمانی جام را 2-1 شکست داد.
سعودی نیمه اول را در حالی به پایان رساند که یک گل خورد و سه گل حریف نیز مردود اعلام شد اما اشتباه نکنید، تیم هروه رنار شایستگی برد دیوانه‌واری که به دست آورد را داشت.
نام بازیکنانی مثل صالح الشهری و سالم الدوساری بابت گل‌هایی که مقابل تیمی که 36 بازی بود شکست نخورده بود، به ثمر رساندند تا سال‌ها در یادها باقی خواهد ماند اما تلاش فداکارانه دیگر بازیکنان عربستان از جمله حسان التمبکتی که نمایشی ایده‌آل را ارائه کرد، قابل ستایش بود.
در حالی که مردم عربستان از تعطیلی اعلام شده بابت برد تیم‌شان لذت می‌برند، نام تیم ملی این کشور نیز در تاریخ شگفتی‌سازان جام جهانی ثبت شده است.
 
وقت اضافه
با پایان برد جالب عربستان مقابل آرژانتین که پنجمین بازی از 64 بازی جام جهانی بود، تقریباً 90 دقیقه وقت اضافه به بازی‌هایی که تا این مسابقه برگزار شده بودند، اضافه شده بود.
بازی ایران و انگلیس بیش از 14 دقیقه وقت اضافه برای مصدومیت علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران داشت. مسلماً همه موافق این موضوع هستند که برخورد ضربه به سر باید با مراقبت و درمان کافی همراه باشد اما هر کسی که این صحنه برخورد بیرانوند را دید تقریباً در همان لحظه یا دست‌کم چند دقیقه بعد از آن مطمئن بود که او نمی‌تواند به بازی ادامه دهد و واقعاً نیازی به این همه اتلاف وقت وجود نداشت.
دلایلی که باعث توقف بازی می‌شود شامل مصدومیت، کمک‌داور ویدیویی، تعویض‌ها و پنالتی‌ها و کارت قرمزها هستند و البته بعضی از بازیکنان هم به عمد وقت را می‌کشند تا شرایط را به نفع تیم خود حفظ یا عوض کنند؛ مورد آزاردهنده‌ای که در این تورنمنت زیاد دیده می‌شود.
داوران چهارم از سوی فیفا موظف شده‌اند که زمان دقیق وقت‌های تلف شده را در قطر حساب کنند، به همین دلیل است که بازی‌ها گاهی بیش از اندازه و حتی بی‌دلیل طولانی به نظر می‌رسند مثل بازی ایران – انگلیس و همچنین آرژانتین – عربستان. این موضوع البته احتمال  رسیدن  به گل‌های آخرین لحظه مثل گل دیوی کلاسن برای هلند مقابل سنگال که در دقیقه 98 به ثمر رسید را بالا می‌برد.
 
نمایشی در حد یک سوپر استار
در حالی بابت برد فرانسه مقابل استرالیا بیشتر تمجیدها از اولیویه ژیرو صورت گرفت که در این بازی دو گل به ثمر رساند و با رکورد 51 گل تیری آنری در گل‌های ملی به تساوی رسید، اما دیگر مهاجم آبی‌ها تأثیری چشمگیر در ویران کردن خط دفاعی حریف استرالیایی داشت.
کیلیان امباپه سومین گل فرانسه را به ثمر رساند و به برد 4-1 این تیم مقابل کانگوروها کمک کرد تا فرانسه شروعی قدرتمندانه در راه دفاع از عنوان قهرمانی خود در جام جهانی داشته باشد اما به جز این، کیلیان در بسیاری از صحنه‌های دیگر نیز خوش درخشید.
ستاره پرسرعت پاری سن ژرمن چندین بار توانست خط دفاعی استرالیا را با سرعت خیره‌کننده خود پشت سر بگذارد و پاس او به ادرین ربیو در مسیر گل اول ژیرو یک حرکت فوق‌العاده بوده است.
امباپه 23 ساله تا همین جا یک مدال جام جهانی را در پیش دارد و چهار سال پیش جایگاه خود را در بین بزرگان این تورنمنت ثبت کرد. نمایش سه‌شنبه شب او نشان داد که او آماده است که خودش را بالاتر از دیگر سوپراستارهای پاری سن ژرمن یعنی مسی و نیمار ثبت کند و جایگاهی دست نیافتنی را کسب کند.


Page Generated in 0.0085 sec