printlogo


کد خبر: 260565تاریخ: 1401/9/3 00:00
5 نکته از شروع باور نکردنی مسی و دوستان در جام جهانی

جام جهانی 2022 برای تیم ملی آرژانتین شروع کابوس‌واری داشت. این تیم که به عنوان یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی شناخته می‌شود در گروه C جام به مصاف عربستان رفت و دیداری را که یک بر صفر جلو افتاده بود و سه گل هم با تکنولوژی جدید آفسایدگیری مردود اعلام شد، در عرض 5 دقیقه باخت. دو گل زیبا و غیرمنتظره از نماینده آسیا قهرمان امریکای جنوبی را طوری غافلگیر کرد که دیگر نتوانست به بازی برگردد. این بازی 5 نکته داشت.

در قلب اتفاقات
درست به محض آغاز بازی می‌شد نقش مسی را در شروعی که می‌توانست برای آرژانتین رقم بخورد، حدس زد. او برای تیمش نقشی کلیدی برعهده گرفت و حلقه اتصال میان لائوتارو مارتینس در نوک خط حمله و هافبک‌های تیم بود. به همین دلیل هم همان‌طور که انتظار می‌رفت همه توپ‌ها به کاپیتان تیم ختم می‌شد و با تأثیرگذاری ستاره پاری‌سن‌ژرمن خطرناک‌تر هم می‌شد. او در همان ابتدای بازی با موقعیتی که داشت می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما محمد الاویس دروازه‌بان عربستان سعودی شبی فوق‌العاده را سپری می‌کرد.

ورزشگاه روی سر هواداران سعودی
همه مسی را دوست دارند، درست است؟ بله البته داستان هوادار عربستان سعودی فرق می‌کرد و آنها به همه فهماندند که وقتی پای تیم ملی‌شان در میان باشد، امثال مسی برای آنها رنگ می‌بازد و حتی او را در دقایق ابتدایی بازی با هر بار پا به توپ شدنش هو می‌کردند. آنها حتی زمانی که مسی برای زدن ضربه کرنر به گوشه میدان رفت هم تا جایی که می‌شد روی اعصابش رفتند. البته مسی به این چیزها عادت دارد اما شاید او تصور نمی‌کرد که در اولین بازی‌اش در جام جهانی چنین جوی در انتظارش باشد.

پنالتی بی‌عیب ‌و ‌نقص مسی
در دقیقه 10 وقتی عربستانی‌ها مرتکب خطای پنالتی شدند و مسی پشت توپ ایستاد کمتر کسی روی احتمال هدر رفتن این پنالتی شرط می‌بست و در نهایت هم همان اتفاقی رخ داد که قابل انتظار بود. مسی با تسلط تمام ضربه‌اش را گل کرد.
ستاره PSG با شیوه پنالتی ‌زدنش نشان داد که در تیم ملی آرژانتین کسی روی دست او برای پنالتی زدن نیست.   

در تله آفسایدگیری سعودی‌ها
لائوتارو مارتینس مهاجم اینتر یکی از بازیکنانی بود که قبل از شروع جام درباره حتمی بودن گلزنی‌اش صحبت می‌شد. او در اولین بازی‌اش در این جام هم گل زد اما فناوری جدید تشخیص آفساید گلش را مردود اعلام کرد، البته با کلی حرف و حدیث. گلی که او در نیمه اول زد با سختگیری بسیار زد مردود اعلام شد. با این حال آرژانتین فهمید که برای بازی‌های بعدی‌اش بهتر است بیشتر تمرین کند تا در تله آفسایدگیری رقبا نیفتد.

غیرممکنی که ممکن شد
پیروزی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام برابر تیم پنجاه‌و‌یکم جام، یکی از سناریوهای غیرممکن روز سوم جام جهانی 2022 بود بخصوص بعد از شروع توفانی آرژانتینی‌‌ها و پیروزی یک گله آنها در پایان نیمه اول.
 با این حال رویکرد متفاوتی که عربستان در نیمه دوم داشت، غیرممکن را ممکن کرد و شوک پنج دقیقه‌ای این تیم با ثبت یکی از زیباترین گل‌‌های جام تا به امروز، دنیای فوتبال را تکان داد.






 


Page Generated in 0.0056 sec