printlogo


کد خبر: 260562تاریخ: 1401/9/3 00:00
 هلند و اکوادور هر دو صبورند
جنگ صدرنشینی

هلند و اکوادور دو برنده گروه A در بازی فرداشب به‌دنبال صدرنشینی در گروه هستند. هلند در دیدار با سنگال به زحمت زیادی افتاد و تا دقیقه 84 نتوانست به گل برسد و بخوبی می‌داند برای گل زدن به تیم اکوادور که در هفت بازی آخر خود گل نخورده، باید خیلی سختی بکشد. این نخستین دیدار دو تیم در یک تورنمنت بزرگ است و پیروزی برای هر کدام به صدرنشینی در گروه منجر می‌شود و اینکه می‌توانند در یک‌هشتم ‌نهایی از بازی با انگلیس پرهیز کنند.
گوستاوو آلفارو مربی باسابقه آرژانتینی از دو سال قبل که روی نیمکت اکوادور نشسته نتایج خوبی گرفته و در سال 2022 با برزیل و تیم کشورش مساوی کرده است. حالا هم اطمینان دارد که می‌تواند تیم لویی فان‌خال را ناامید کند.
ممفیس دپای اگرچه فصل خوبی در بارسلونا نداشته و با مصدومیت درگیر بوده اما مورد اعتماد مربی باتجربه هلند است و بعد از حضور کوتاهی که مقابل سنگال داشت، شاید در این بازی فرصت بیشتری برای بازی پیدا کند بخصوص با توجه به عملکرد ضعیفی که وینسنت یانسن در خط حمله داشت. دنزل دومفرایس هم برای بازی در ترکیب اصلی آن دیدار آمادگی داشت و می‌تواند دوباره در سمت راست و نقش بال-مدافع قرار بگیرد.
فان‌خال برای بازی اول تیمش چند تصمیم شگفت‌انگیز گرفت. ماتیس دلیخت بعد از بازی گفت یورین تیمبر برای بازی در سمت راست دفاع بهتر است و شاید بازیکن آژاکس در این بازی در ترکیب اصلی قرار بگیرد.
هواداران اکوادور نگران شدند وقتی انر والنسیا در دقیقه 75 بازی با قطر مجبور به ترک زمین شد اما گوستاوو آلفارو بعد از بازی اطمینان داد کاپیتان تیمش که هر دو گل بازی با قطر را به ثمر رساند، مقابل هلند بازی می‌کند. اگر اکوادور به یک شماره 9 تخصصی احتیاج پیدا کند، مایکل استرادا به مرکز خط حمله می‌رود و جرمی سارمینتو، بازیکن برایتون، در کناره‌ها قرار می‌گیرد.
بازی اول دو تیم نشان می‌دهد نباید انتظار یک دیدار پرهیجان را داشته باشیم. اکوادور بعد از آنکه دو گل به تیم ضعیف قطر زد، کار را تمام شده دانست و از تلاش برای زدن گل‌های بیشتر خودداری کرد و با صبر سعی در کنترل بازی داشت. هلند هم تا اواخر بازی با سنگال فشار چندانی روی دروازه این تیم نیاورد. تیم فان‌خال برای عبور از این مرحله و رسیدن به مراحل بالاتر برنامه‌ریزی کرده و کیفیت و تجربه لازم را دارد اما اکوادور را نباید حریف آسانی پنداشت. هلند از 15 بازی آخرش در جام جهانی 12 تا را برده است.

ترکیب احتمالی
هلند: نوپرت؛ آکه، فان‌دایک، دلیخت؛ بلیند، برخوایس، دیونگ، دومفرایس؛ گاکپو؛ دپای، برخواین
اکوادور: دومینگس؛ آربولدا، تورس، هینکاپی، استوپینان؛ پرسیادو، کایسدو، گروئسو، ایبارا؛ سارمینتو، استرادا


Page Generated in 0.0067 sec