printlogo


کد خبر: 260559تاریخ: 1401/9/3 00:00
 غنا به‌دنبال انتقام
 فرصتی برای پایان حاشیه‌های رونالدو

پرتغال تلاش برای درخشش در عرصه جهانی و دوری کردن از حاشیه‌های تمام نشدنی کریستیانو رونالدو را با بازی امشب با غنا آغاز می‌کند. سرخط خبرها در این چند روز در پرتغال و بیرون آن درباره یک نفر بود؛ رونالدو که در مصاحبه جنجالی خود علیه باشگاه منچستریونایتد حرف زد و در نهایت به جدایی‌اش از باشگاه براساس توافق دوجانبه منجر شد.
برنده پنج توپ طلا به‌دنبال پایان دادن به ناکامی‌های کشورش در جام جهانی است که علاوه بر استعداد و عشق به فوتبال تنها دو بار در سال‌های 1966 و 2006 تا نیمه‌نهایی پیش رفته و در چهار تا از پنج دوره اخیر جام جهانی از یک‌هشتم ‌نهایی فراتر نرفته است. پرتغال از 11 بازی آخرش در جام جهانی تنها سه برد به دست آورده و اصولاً شروع مقتدرانه‌ای در این رقابت‌ها ندارد هرچند در آخرین بازی خود قبل از جام جهانی با 4 گل نیجریه را شکست داده است ضمن اینکه غنا برای رسیدن به دروازه تیمی که در هفت بازی آخر خود تنها دو گل خورده، کار آسانی ندارد.
غنا بعد از غیبت در جام جهانی روسیه در گروه سختی قرار گرفته که اروگوئه و کره جنوبی نیز در آن حاضرند و به انتقام از نماینده امریکای جنوبی و لوییس سوارس که 12 سال پیش با خطای هندش نگذاشت به نیمه‌نهایی جام جهانی برسند، فکر می‌کند. غنا از سال 2006 برای چهارمین بار در جام جهانی حاضر می‌شود و تنها یک بار از مرحله گروهی حذف شده است؛ در جام جهانی 2014 که نتوانستند بردی به دست آورند. ستارگان سیاه در سه بازی خود در جام ملت‌های آفریقای امسال هم پیروزی به دست نیاوردند تا اینکه اوتو آدو مربی تیم شد.
نتایج از تابستان چشمگیر است، غنا با پیروزی در هفت تا از هشت بازی آخرش در رقابت‌های مختلف به جام جهانی آمده در حالی که در همه پیروزی‌ها کلین‌شیت کرده و در این مدت تنها به برزیل باخته است.
پرتغال و غنا چندان با هم غریبه نیستند و رونالدو کمک کرد تیم کشورش در جام جهانی 2014 با نتیجه 2 بر یک نماینده آفریقا را شکست دهد و او می‌تواند دوباره به دلایل درست خبرساز شود.
رونالدو به‌دلیل بیماری مقابل نیجریه بازی نکرد اما این بازیکن 37 ساله برای بازی امشب اعلام آمادگی کرده و بنابراین تیم فرناندو سانتوس کامل است اگرچه این مربی 68 ساله باید تصمیم‌های دقیقی بگیرد از جمله انتخاب میان دیوگو کاستا یا روی پاتریسیو برای دروازه. جای برناردو سیلوا و رونالدو در حمله ثابت است اما امثال ژوائو فلیکس، رافائل لیائو، اوتاویو و آندره سیلوا برای سهمیه آخر هجومی مبارزه دارند.
آدو هم تیم کاملی در اختیار دارد با بازیکنان شایسته‌ای مانند توماس پارتی، کمال‌الدین سلیمان و الکساندر دیجکو که در برد 2 بر صفر مقابل سوییس روی نیمکت بودند. آندره آیو هم در السد قطر بازی می‌کند و اگر در جام جهانی به میدان برود، با هشت بازی رکورددار آفریقا می‌شود.
 
ترکیب احتمالی
پرتغال: کاستا؛ کانسلو، پپه، دیاز، گریرو؛ نوز، کاروالیو، فرناندز؛ برناردو سیلوا، رونالدو، لیائو

غنا: آتی زیگی؛ لامپتی، آمارتی، دیجکو، بابا؛ پارتی، عبدالصمد؛ سلیمان، کودوس، آندره  آیو؛ ویلیامز


Page Generated in 0.0056 sec