printlogo


کد خبر: 260554تاریخ: 1401/9/3 00:00
 کره جنوبی به‌دنبال یک شگفتی دیگر
رویای اروگوئه، قهرمانی جهان

اروگوئه، برنده دو دوره جام جهانی عصر امروز کارش در جام جهانی قطر را با بازی با کره جنوبی آغاز می‌کند. لاسلسته با آمدن دیگو آلونسو به جای اسکار تابارس متحول شده است. اخراج مربی اروگوئه بعد از 15 سال در نتایج این تیم تأثیر آشکاری گذاشته اما مربی جدید هنوز ترکیب اصلی‌اش و همچنین سیستم مرجح خود را نشناخته. تابارس بعد از چهار باخت متوالی در مقدماتی جام جهانی که صعود تیم را به خطر انداخته بود، اخراج شد اما آلونسو هر چهار بازی باقیمانده را برد و لوییس سوارس همچنان در مرکز همه اتفاقات خوب این تیم قرار دارد.
اروگوئه گاهی 2-4-4 و گاهی 1-2-3-4 بازی می‌کند و هنوز برابر حریفی قدرتمند امتحان پس نداده هر چند تا وقتی نتایج خوب حاصل می‌شود، کسی به جزئیات توجه نمی‌کند، در 9 بازی با مربیگری آلونسو تنها دو گل خورده‌اند. علاوه بر سوارس، داروین نونیس، ادینسون کاوانی و ماکسی گومس در میان گلزنان تیم در سال 2022 بوده‌اند و اروگوئه به طور متوسط هر بازی دو گل زده. آلونسو چند بار گفته اروگوئه به‌دنبال قهرمانی جهان است و با این فرم نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. کره جنوبی اما با یک مربی تحت فشار و تیمی که در آستانه جام جهانی عملکرد خوبی نداشته، به قطر آمده است. علاوه بر این، مصدومیت هئونگ مین سون در لیگ قهرمانان و عمل جراحی روی چشمش روحیه تیم را دچار افت کرد. با خلأ خط حمله، فشار روی خط دفاع مستحکم این تیم خواهد بود که با دریافت تنها سه گل در 10 بازی مقدماتی جام جهانی نشان داده قابل اتکا است.
 کره با وجود پیروزی شگفت‌انگیزش برابر آلمان اما مقابل مکزیک و سوئد شکست خورد و از مرحله گروهی جام جهانی قبل حذف شد. حالا دوباره در گروه سختی واقع شده‌اند و برای صعود باید شگفتی بیافرینند.آلونسو شاید برای این بازی روی رونالدو آرائوخو، مدافع بارسلونا ریسک نکند که تازه جراحی ران داشته و دیگو گودین جایش را بگیرد در کنار زوج قدیمی‌اش، خوسه ماریا خیمنس.
فرناندو موسلرا هم 13 سال دروازه‌بان اروگوئه بوده اما اخیراً جای خود را به سرخیو روچت داده و آلونسو باید بین این دو یکی را انتخاب کند. کیم مین جائه عامل اصلی رکورد دفاعی عالی کره جنوبی است که بعد از بازی‌های تأثیرگذار در فنرباغچه الان در ناپولی می‌درخشد.
 از بنتو انتقاد می‌شود که تیمش جذاب بازی نمی‌کند و او بازیکنان خلاق زیادی را برای تیمش بر نمی‌گزیند از جمله لی کانگ این که در رئال مایورکا عالی بوده اما مورد توجه بنتو قرار ندارد.
 
ترکیب احتمالی
اروگوئه: روچت؛ وارلا، گودین، خیمنس، الیورا؛ بنتانکور، وچینو، والورده؛ دی آراسکائتا، سوارس، نونیس
کره جنوبی: کیم سئونگ گیو؛ کیم مون هوان، کیم یونگ گوون، کیم مین جائه، کیم جین سو؛ جونگ وو یونگ، هوانگ این بئوم، لی جائه سونگ؛ هواینگ هی چان، سون هئونگ مین، هوانگ اوی جو.


Page Generated in 0.0052 sec