printlogo


کد خبر: 260553تاریخ: 1401/9/3 00:00
 کامرون حریف آسانی نیست
اعتماد به نفس بالای سوییس

سوییس و کامرون برای نخستین بار در تاریخ با هم روبه‌رو می‌شوند در گروه G که صعود از آن بسیار سخت خواهد بود. سوییس در یورو 2020 به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کرد و کامرون در جام ملت‌های آفریقا سوم شد.
سوییس در چهار تورنمنت بزرگ با حضور ولادیمیر پتکوویچ روی نیمکت خود حاضر شد و حالا در قطر برای نخستین بار مراد یاکین، تیم کشورش را هدایت می‌کند.
او از مرداد سال گذشته مربی سوییس شده و در مرحله مقدماتی عملکردی عالی داشته به نحوی که از 24 امتیاز ممکن 18 ا متیاز گرفته و بالاتر از ایتالیا صدرنشین گروه شده. سوییس همچنین جایگاه خود در لیگ A ملت‌های اروپا را حفظ کرد و بعد از سه شکست متوالی، پرتغال، اسپانیا و جمهوری چک را برد تا در میان بهترین‌های اروپا بماند. با وجود آنکه در آخرین بازی تدارکاتی خود با 2 گل به غنا باخته‌اند، اما با اعتماد به نفس بالایی برای چهارمین بار متوالی در جام جهانی حاضر می‌شوند چون امثال بریل امبولو و کاپیتان گرانیت ژاکا با شرایط ایده‌آل به قطر آمده‌اند.
کامرون اما بعد از عملکرد خوبش در جام ملت‌های آفریقا افت کرده و تنها یکی از پنج مسابقه‌اش را برده که در برابر تیم شماره 141 جهان، بروندی به دست آمد.
تیم ریگوبرت سانگ به شکلی دراماتیک سهمیه جام جهانی را گرفت چون کارل توکو اکامبی قلب الجزایری‌ها را شکست تا تیمش برای هشتمین بار در جام جهانی حاضر شود. شیرهای رام نشدنی از نظر رنکینگ در میان 32 تیم حاضر در جام چهارم از آخر هستند که 28 رتبه پایین‌تر از سوییس قرار دارند.
حالا که بازیکنان مستعدی مثل اکامبی و اریک ماکسیم چوپو موتینگ را در خط حمله دارند- که دومی در 10 بازی آخرش 11 گل زده و سه پاس گل داده- و دیده‌اند عربستان بر آرژانتین غلبه کرد، دارنده پنج قهرمانی آفریقا امیدوار است نتیجه خوبی از این بازی بگیرد.
یان زومر دروازه‌بان بوروسیامونشن گلادباخ ماه گذشته دچار آسیب‌دیدگی قوزک پا شد اما مقابل غنا بازی کرد و حتی اگر آمادگی کامل نداشته باشد، شماره یک سوییس است. ستاره‌های لیگ برتری، مانوئل آکانجی، فابین شار، رمو فرویلر و دنیس زکریا احتمالاً حاضر هستند و ژردان شکیری اگر در خط حمله کنار امبولو باشد، تعداد بازی‌های ملی‌اش به 110 می‌رسد.
کامرون هم تیم کاملی دارد و برایان امبوئمو مهاجم برنتفورد هم قبل از تورنمنت به تیم ملحق شده. آندره فرانک زامبو آنگویسا هافبک ناپولی بازیکن کلیدی وسط زمین است و آندره اونانا دروازه‌بان اینترمیلان بازیکن قابل اتکایی است.
 
ترکیب احتمالی
سوییس: زومر؛ رودریگس، آکانجی، الوادی، ویدمر؛ ژاکا، فرویلر؛ شکیری، ساو، وارگاس؛ امبولو

کامرون: اونانا؛ تولو، کاستیتو، انکولو، فای؛ اکامبی، هونگلا، آنگویسا، امبوئمو؛ ابوبکر، چوپو موتینگ


Page Generated in 0.0070 sec