printlogo


کد خبر: 260551تاریخ: 1401/9/3 00:00
صربستان باید مقاومت کند
آغاز پروژه قهرمانی برزیل

برزیل یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی 2022 کار خود در قطر را با بازی آخر امشب مقابل صربستان آغاز می‌کند. دو تیم چهار سال قبل هم در مرحله گروهی با هم روبه‌رو شدند که برزیل با دو گل به پیروزی رسید.
برزیل با 14 برد و سه تساوی و کسب 45 امتیاز در مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه امریکای جنوبی رکورد زد. البته برزیل تنها کشوری است که در تمام ادوار جام جهانی حاضر بوده و کمتر در مرحله مقدماتی و حتی مرحله گروهی با مشکل مواجه شده. این تیم بعد از باخت به نروژ در مرحله گروهی جام جهانی 1998 دیگر در این مرحله شکست نخورده. اما بعد از قهرمانی جهان در سئول در سال 2002 دستشان به جام ششم نرسیده و انتظار زیادی از تیم بااستعداد تیته می‌رود که در رده نخست رنکینگ جهانی قرار گرفته است. برزیل در جام جهانی قبل در یک‌چهارم‌ نهایی مقابل بلژیک شکست خورد.
برزیل 15 بازی است که شکست نخورده و هفت بازی آخر خود را با 26 گل زده و 2 گل خورده برده است.
صربستان بعد از استقلال در سه جام جهانی شرکت کرده و نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند اما این بار کمی خوشبین است که طلسم شکسته شود. تیم بیست و پنجم جهان در گروهی که پرتغال در آن حضور داشت، شش پیروزی و دو تساوی به دست آورد و صدرنشین شد. تیم دراگان استویکوویچ همچنین در لیگ B ملت‌های اروپا چهار برد و یک تساوی در شش بازی داشت و به لیگ A صعود کرد. در واقع، آنها فرم خوبی در رقابت‌های اروپایی داشته‌اند اما انتقال آن به عرصه جهانی آن هم برابر برزیل بسیار سخت است، بنابراین اگر بخواهند چیزی از بازی امشب گیرشان بیاید، باید با تمام وجود مقاومت کنند. صربستان از 9 بازی‌اش در جام جهانی هفت باخت به دست آورده که بدترین رکورد در میان کشورهای اروپایی محسوب می‌شود.
تیته تیم کامل و سرحالی در اختیار دارد و مصدومیت‌های جزئی هم رفع شده. گفته می‌شود برزیل می‌تواند با سیستم 1-4-1-4 یا 1-3-2-4 بازی کند. ترکیب خط دفاعی تقریباً معلوم است و کاپیتان تیاگو سیلوا در کنار دانیلو، مارکینیوش و الکس ساندرو از دروازه آلیسون بکر مراقبت می‌کنند. کاسمیرو و لوکاس پاکتا شانس بیشتری برای بازی در وسط زمین دارند، ستاره تیم، نیمار در نقش شماره 10 در دو طرف بال‌ها، رافینیا و وینیسیوس جونیور به بازی گرفته می‌شود. ریچارلیسون هم که بموقع از آسیب‌دیدگی کشاله ران رها شده، جلوتر از گابریل ژسوس مهاجم نوک برزیل خواهد بود.
الکساندر میتروویچ هنوز به طور کامل بهبود نیافته و احتمالاً لوکا یوویچ در کنار دوشان ولاهوویچ در خط حمله بازی می‌کند. ستاره خط میانی هم سرگی میلینکوویچ ساویچ است که در لاتزیو می‌درخشد و هافبک سویا، نمانیا گودلی احتمالاً کنارش بازی کند، کاپیتان دوشان تادیچ هم در پست شماره 10 حضور دارد.
 
ترکیب احتمالی:
برزیل: آلیسون؛ دانیلو، سیلوا، مارکینیوش، ساندرو؛ کاسمیرو، پاکتا؛ رافینیا، نیمار، وینیسیوس؛ ریچارلیسون

صربستان: وانیا میلینکوویچ ساویچ؛ میلینکوویچ، استفان میتروویچ، پاولوویچ؛ زیوکوویچ، گودلی، سرگی میلینکوویچ ساویچ، کاستیچ؛ تادیچ؛ ولاهوویچ، یوویچ


Page Generated in 0.0056 sec