printlogo


کد خبر: 260546تاریخ: 1401/9/3 00:00
خبر


هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال
رویارویی صدرنشینان در گرگان
هفته هشتم لیگ برتر بسکتبال ایران، پنجشنبه سوم آذرماه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی، تیم‌های صدرنشین شهرداری گرگان و کاله مازندران به مصاف هم می‌روند. لیگ بسکتبال که پس از برگزاری پنجره پنجم رقابت‌های انتخابی جام جهانی یک بار دیگر از سر گرفته شده، هفته هشتم خود را با شش بازی پشت سر خواهد گذاشت. به غیر از جدال تیم‌های بالانشین در گرگان، مهرام پذیرای صنایع هرمزگان است و ذوب‌آهن با پالایش نفت آبادان دیدار خواهد کرد.
دو تیم بالای جدول در حالی در این هفته با هم رقابت خواهند کرد که هر دو از هفت بازی گذشته، 6 برد و 1 باخت را تجربه کرده‌اند و حالا قرار است یکی از آنها باخت دوم خود را تجربه کند. پس از این دو تیم هم مهرام و آویژه صنعت با 5 برد و 2 باخت در رده سوم و چهارم قرار دارند.
انتهای جدول هم همچنان به تنهایی در اختیار رعد پدافند است که با 7 باخت و بدون برد، دوازدهمین تیم لیگ برتر است.
برنامه بازی‌های هفته هشتم: (ساعت 16)
شهرداری گرگان -کاله مازندران
آویژه صنعت پارسا مشهد - صنعت مس کرمان
توفارقان آذرشهر - نبوغ اراک
ذوب‌آهن اصفهان - پالایش نفت آبادان
مهرام تهران - صنایع هرمزگان
صنعت مس رفسنجان - رعد پدافند هوایی

حضور مشروط پینگ‌پنگ‌بازان در مسابقات جهانی

نمایندگان تنیس روی میز ایران در صورتی می‌توانند در رقابت‌های ۲۰۲۳ قهرمانی جهان شرکت کنند که از سفر به قطر و حضور در رقابت‌های گزینشی این کشور، سهمیه جهانی لازم را به دست بیاورند.
فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) از سال گذشته شیوه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان در بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل را با کاهش تعداد بازیکنان شرکت کننده به ۱۲۸ نفر تغییر داد.
برای مسابقات ۲۰۲۳ قهرمانی جهان با توجه به مساعد شدن شرایط کرونا و فراهم بودن بستر لازم برای برگزاری رقابت، انجام مسابقات گزینشی به منظور مشخص شدن بازیکنان شرکت کننده در برنامه ITTF قرار گرفته است. این رقابت‌های گزینشی در قاره آسیا طی روزهای ۷ تا ۱۳ ژانویه به میزبانی قطر برگزار خواهد شد.
در مجموع از هر یک از مناطق پنج‌گانه آسیا ۱۶ بازیکن در مسابقات انتخابی قطر شرکت دارند. ضمن اینکه ۱۶ بازیکن برتر قاره بر اساس رنکینگ هم در این رقابت‌ها شرکت دارند. بدین ترتیب مسابقات قطر با حضور ۹۶ بازیکن در هر بخش مردان و بانوان برگزار خواهد شد و طی آن سهمیه‌های انفرادی و دوبل و میکس دوبل برای مسابقات ۲۰۲۳ قهرمانی جهان مشخص می‌شوند.
این نخستین بار است که حضور در مسابقات جهانی به واسطه کسب سهمیه انجام می‌شود.


Page Generated in 0.0048 sec