printlogo


کد خبر: 260529تاریخ: 1401/9/3 00:00
خبر

برزیل– صربستان
شروع رؤیایی برای فغانی
بازی اول از گروه G، مسابقه‌ای که بین تیم‌های برزیل و صربستان روز پنجشنبه (امروز) ساعت 22:30 برگزار می‌شود برای داوری که دیدار رده‌بندی جام جهانی 2018 روسیه را سوت زده است، چنین انتخابی دور ذهن نبود.
قضاوت خوب در دیدار برزیل – صربستان موجب می‌شود تا علیرضا فغانی برای قضاوت یک بازی مهم دیگر در مرحله گروهی انتخاب شود و در ادامه مراحل حذفی و تکرار این قضاوت‌های خوب دست فیفا را برای انتخاب داور ایرانی برای حضور در بازی نهایی باز بگذارد. این باید مهم‌ترین هدف تیم داوری فوتبال ایران در جام جهانی 2022 باشد. علیرضا فغانی اگر به‌عنوان داور دیدار نهایی در دوحه برگزیده شود، مسابقه مهمی باقی نمانده که سوت نزده باشد و اگر کمیته داوران او را از لیست داوران بین‌المللی فوتبال ایران در سال 2023 کنار نمی‌گذاشت، با این اتفاق او از داوری برای همیشه خداحافظی می‌کرد.


در آستانه بازی با ایران
وضعیت مبهم سه بازیکن ولز
تیم ملی فوتبال ولز در نخستین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر امریکا قرار گرفت و به نتیجه تساوی ۱ - ۱ رسید. در دیگر بازی گروه B، ایران مقابل انگلیس با نتیجه ۲ به ۶ شکست خورد. دومین بازی ولز، روز جمعه (فردا) برابر ایران برگزار می‌شود. این مسابقه از ساعت ۱۳:۳۰ آغاز می‌شود.
تیم ملی ایران برای این بازی به احتمال زیاد علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی خود را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نخواهد داشت. بیرانوند در دقایق ابتدایی بازی با انگلیس از ناحیه بینی و ضربه سر به‌شدت آسیب دید و تعویض شد.
این در حالی است که تیم ولز هم احتمالاً غایبانی برای دیدار با ایران خواهد داشت. طبق اعلام گزارشگر برنامه «فوتبال دیلی»، سه بازیکن ولز یعنی «نیکو ویلیامز»، «هری ویلسون» و «ایتن امپدو» به‌دلیل آسیب‌دیدگی وضعیت مبهمی دارند و مشخص نیست به بازی روز جمعه به ایران برسند یا نه.


بعد از اتفاقات بازی با تیم ملی ایران
انگلیس به‌دنبال شفاف‌سازی
در جریان بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در جام جهانی، ایران موفق شد با استفاده از کمک داور ویدیویی (VAR) در دقایق پایانی به پنالتی و گل برسد.
اعلام پنالتی به سود ایران در حالی رخ داد که «گرت ساوت‌گیت» سرمربی انگلیس از این بابت نگران و ناراحت است و حالا خواهان شفاف‌سازی فیفا شده چرا که صحنه مشابهی که برای انگلیس در نیمه اول رخ داد، پنالتی اعلام نشد و داور حتی به VAR مراجعه نکرد. ساوت‌گیت در این خصوص گفت: «باید با فیفا گفت‌و‌گو کنیم و مطمئن شویم. ما شفافیت می‌خواهیم در غیر این صورت نمی‌دانیم کجا ایستاده‌ایم. برای گرفتن یک تصمیم همان‌طور که در نیمه اول اتفاق افتاد، ما نیاز به شفاف‌سازی در مورد چگونگی انجام آن داریم.»


Page Generated in 0.0051 sec