printlogo


کد خبر: 260525تاریخ: 1401/9/3 00:00
ایران – ولز؛ جمعه ساعت 13:30
تغییر کن و امتیاز بگیر

جمعه 4 آذر 1401 دور دوم مرحله گروهی مسابقات جام جهانی 2022 قطر، ساعت 13:30 تیم ملی ایران مقابل ولز در گروه B در ورزشگاه احمد بن علی به میدان خواهد رفت.
با تصمیم فیفا، ماریو اسکوبار از کشور گواتمالا قضاوت این مسابقه را برعهده خواهد داشت. کالب ولز از ترینیداد و توباگو و خوان کارلوس مورا از کاستاریکا کمک‌های اسکوبار هستند. ماگته اندیایه از سنگال نیز به‌عنوان داور چهارم مسابقه فعالیت خواهد کرد. درو فیشر از کانادا نیز مسئول کمک‌داور ویدیویی خواهد بود و فرناندو گررو از مکزیک، کمک داور VAR این مسابقه محسوب می‌شود.
ایران که بازی اول خود را مقابل انگلیس با شکست سنگین 6 بر 2 پشت سر گذاشته است، برای صعود به مرحله بعدی به هر ترتیبی به امتیاز این مسابقه نیاز دارد و چاره‌ای ندارد جز اینکه از بازی با ولز دست خالی برنگردد. از طرف دیگر اما ولز در بازی اول، مقابل امریکا به تساوی رسید و در حال حاضر با یک امتیاز و در شرایطی برابر با امریکا در رتبه دوم جدول گروه قرار گرفته است. برای کسب امتیاز هم چاره‌ای نیست جز تغییر اساسی در ترکیبی که کی‌روش برای بازی با انگلیس چیده بود و همین موضوع ترکیب تیم ملی برای این مسابقه را مبهم و غیرقابل پیش‌بینی می‌سازد.
در نشست هماهنگی پیش از بازی قرار بر این است که تیم ملی فوتبال ایران با لباس اول خود به رنگ سفید بازی کند. همه امیدوار هستند که کی‌روش با تغییر در ترکیب و سیستم بازی، بتواند نتیجه مطلوبی مقابل ولز کسب کند و امیدها را برای صعود ایران به مرحله بعد، بار دیگر زنده کند.
بهروز سلطانی، پیشکسوت پرسپولیس و استقلال درباره این بازی گفته است: «ولز چیزی از انگلیس کم ندارد اما به هر حال ما عرق ملی داریم و بچه‌ها برای پیروزی تلاش خواهند کرد. ما اگر در دیدار با ولز با ترکیبی که نیمه دوم مقابل انگلیس بازی کردیم به میدان برویم می‌توانیم نتیجه امیدوارکننده‌ای بگیریم. زیبایی فوتبال هم به این است که شما امید دارید و چیزی از قبل قابل پیش‌بینی نیست.»
در مقابل اما جلال چراغپور با‌وجود تأکید بر دشواری بازی با ولز معتقد است ولز خیلی قوی‌تر از ما نیست: «ولز شجاع و جنگجو بازی خواهد کرد و ما باید آماده بازی با فشار باشیم. ولز و امریکا با هم مساوی کردند و الان تمرکزشان را گذاشته‌اند روی این موضوع که «چه تیمی به ایران بیشتر گل می‌زند.» یعنی تقریباً هر سه تیم به انگلیس می‌بازند و هر تیمی بین ولز و امریکا به ایران گل بیشتری بزند، صعود می‌کند. این چیزی است که امریکا و ولز در نظر دارند. قطعاً بازی بسیار سختی با ولز خواهیم داشت. این تیم خیلی قوی‌تر از ما نیست، ولی از لحاظ جوانی، جنگیدن و جابه‌جا شدن به مراتب از ما جلو هستند. به گرت بیل از 20 متری هم فرصت بدهند گل می‌زند؛ پس باید مواظب باشیم.»
 


Page Generated in 0.0064 sec