printlogo


کد خبر: 260520تاریخ: 1401/9/3 00:00
اعتصاب موقتاً تمام شد، عالیشاه و کمال در برزخ
جریمه کاپیتان‌ها حاشیه جدید برای پرسپولیس

ظاهراً اعتصاب در پرسپولیس تمام شده و همه چیز به روال عادی برگشته اما به نظر می‌رسد هنوز مسائلی در تیم حل نشده و بحران به اشکال مختلف مثل رویارویی بزرگان تیم با باشگاه می‌تواند ادامه پیدا کند. عصر سه‌شنبه وقتی کامیابی‌نیا از در جلسه باشگاه پرسپولیس بیرون آمد، اعلام کرد مشکلات حل شده و سوء‌تفاهم به وجود آمده بین بازیکنان و مدیران باشگاه برطرف شده است اما حالا خبر از جریمه کاپیتان‌های تیم به گوش می‌رسد. دیروز رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس در گزارشی از جلسه بازیکنان در باشگاه و اتفاقات روز سه‌شنبه نوشت: «امید عالیشاه و کمال کامیابی‌نیا که با توجه به مسائل جاری در تمرینات سرخپوشان ایران، برای ادای توضیحات به کمیته انضباطی دعوت شده بودند، روز گذشته در جلسه انضباطی شرکت کردند. آنها درباره مسائل و مواردی که مطرح شد، توضیحاتی را ارائه کردند و مقرر شد کمیته انضباطی پس از بررسی موارد و مستندات رأی خود را اعلام کند.
در این ارتباط دو بازیکن با سابقه تیم نیز برای این که مجدداً در تمرینات تیم حضور یابند، منتظر اعلام رأی این کمیته هستند.
روز گذشته در پایان جلسه کمیته انضباطی، کاپیتان‌های تیم همراه تعدادی از همبازیان خود با حضور در دفتر مدیرعامل با رضا درویش نیز دیدار و گفت‌و‌گو داشتند. در جریان این ملاقات، طرفین صحبت‌های خود را مطرح کردند. رضا درویش نیز اشاره داشت؛ باشگاه با وجود مشکلات ریز و درشت، تلاش کرده است برای به روز نگه‌داشتن پرداخت‌ها، منابع مالی را تأمین کند و در این مسیر گام برداشته است. وی همچنین تأکید کرد؛ با توجه به تعهدی که نسبت به هواداران وجود دارد باید از هر اقدامی که پرسپولیس را از مسیر موفقیت و قهرمانی دور سازد، پرهیز کرد.
گفتنی است، در این جلسه درباره جریمه پنج درصدی مربوط به فصل گذشته نیز صحبت شد که مدیرعامل باشگاه خاطرنشان کرد همان‌طور که پیش از این قول داده بود برای رفع این جریمه با توجه به عملکرد تیم، در تلاش است و موضوع در حال پیگیری است و در صورت تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.
باشگاه می‌گوید امسال 30 درصد قراردادها و پاداش بردها پرداخت شده در حالی که فصل قبل در چنین روزهایی 20 درصد پرداخت شده و پاداش بردهای متوالی تیم هم پرداخت نشده بود و سرخ‌ها طی دو، سه فصل گذشته عمدتاً پاداش 8-7 برد را طلب داشتند اما اکنون فقط پاداش برد یک بازی را طلب دارند.
بازیکنان هم می‌گویند سه فصل است جریمه می‌شوند و حتی در فصولی که تیم قهرمان شد هم 5 تا 10 درصد قراردادها کسر شد و باشگاه که قول لغو جرایم را داده چرا مطالبات ۸ درصدی فصل قبل پرداخت نمی‌شود. علاوه بر این گویا بر سر پرداخت نشدن برخی پاداش‌های فصل قبل از جمله پاداش ۴۰ میلیونی برد مقابل سپاهان هم اختلاف نظرهایی ایجاد شده و بازیکنان می‌گویند این رقم هم از ما کسر شده است.
در واکنش به این گلایه‌ها هم درویش گفته وقتی پرداختی‌ها بهتر و منظم‌تر از قبل بوده نباید دو جلسه از تمرینات مختل می‌شد. هر چه که هست این‌طور به نظر می‌رسد که احتمالاً درویش فعلاً با قول و وعده بخشش آن جریمه 5 درصدی، بازیکنان را روانه تمرین کرده اما مشخص نیست ماجرا با خوبی و خوشی ختم به خیر شود. رسانه باشگاه اعلام کرده کمال و عالیشاه منتظر رأی کمیته انضباطی هستند اما گفته شده احتمالاً این دو کاپیتان تیم بعد از یک جلسه غیبت از امروز در تمرین شرکت می‌کنند. موضوع اصلی اما اینجاست که چرا این دو بازیکن باید جریمه شوند آن هم در حالی که به نمایندگی از بقیه بازیکنان فصل قبل و با هماهنگی بقیه تمرین نکرده‌اند؟
مطمئناً هر جریمه‌ای که برای کمال و امید در نظر گرفته شود، می‌تواند داستان تازه‌ای را به وجود بیاورد و آن وقت است که باشگاه وارد فاز تازه‌ای از بحران خواهد شد و البته این وسط تیم پرسپولیس در فاصله کمتر از چهار هفته مانده به دربی ضرر خواهد کرد.
 


Page Generated in 0.0047 sec