printlogo


کد خبر: 260513تاریخ: 1401/9/3 00:00
خبرسازی‌های عجیب در باشگاه استقلال
17میلیارد سرمایه‌گذاری در مرغوبکار با پنجره بسته!

در بحبوحه جام جهانی و در روزهایی که همه نگاه‌ها متوجه تیم ملی است، خبرهایی از دل باشگاه استقلال بیرون می‌آید که مشخص نیست با چه قصد و نیتی است. کانال رسمی باشگاه استقلال دیروز مطلب کوتاهی با این مضمون منتشر کرد که قرار است مبلغ 17 میلیارد تومان هزینه ورزشگاه مرغوبکار شود! انتشار چنین خبری در شرایطی که بازیکنان هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و دلخوری‌هایی در این راستا به وجود آمده نشان می‌دهد که باشگاه استقلال اولویت‌های خود را گم کرده است.
به واقع اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد و سران استقلال قصد هزینه چنین مبلغی برای مرغوبکار را داشته باشند، این سؤال به وجود می‌آید که چرا تصمیم‌گیران امروز استقلال با همین بودجه کمپ ناصر حجازی را که جزو املاک قطعی این باشگاه محسوب می‌شود، تکمیل نمی‌کنند تا بازیکنان در این ورزشگاه به تمرینات خود بپردازند؟
ورزشگاه مرغوبکار که به تازگی برخی مدیران استقلال در آن عکس یادگاری انداختند هنوز جزو دارایی‌های استقلال به حساب نمی‌آید و اگر هم مدیران استقلال بر این باورند که مرغوبکار در دسته املاک باشگاه استقلال قرار گرفته باز هم توجیه‌پذیر نیست که اشکالات کمپ حجازی به حال خود رها شود و بودجه‌ای 17 میلیاردی مصروف ورزشگاهی شود که عملاً تیم استقلال هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کند و به‌دلیل موقعیت نامناسب جغرافیایی در دل پایتخت برای انجام تمرینات محل مناسبی تلقی نمی‌شود.
ادعای هزینه 17 میلیاردی برای این مجموعه در حالی نگاه‌ها را به سمت و سوی خود برده که باشگاه استقلال تا امروز موفق به پرداخت بدهی استراماچونی هم نشده است و روشن نیست که اساساً چرا در میان این حجم از بدهی‌های بزرگ و کوچک چنین خبرهایی از سوی بخش رسانه‌ای باشگاه استقلال منتشر می‌شود و به چه دلیل مسائل کلان‌تر به سادگی نادیده گرفته می‌شود.
البته آنها که با سیاست برخی مدیران کنونی باشگاه استقلال آشنایی دارند، بخوبی می‌دانند که این افراد معمولاً در چنین مواقعی به‌دنبال فرار رو به جلو هستند و قصد دارند با انتشار چنین خبرهایی اوضاع باشگاه را رو به راه جلوه دهند، اما غافل از اینکه واقعیت‌ها در این باشگاه چیز دیگری است و به‌شدت باید از چنین سیاست‌هایی که منجر به بی‌اعتمادی می‌شود دوری کرد.
حال اگر قبل از انتشار این خبر باشگاه استقلال توفیقات لازم درباره اخذ وام 200 میلیاردی که مدیرعامل این باشگاه وعده‌اش را داده بود، به دست آورده بود، می‌شد چنین برداشت کرد که شاید قرار است بخشی از وام اخذ شده در آینده مصروف ورزشگاه مرغوبکار شود اما تا به امروز نیز باشگاه استقلال حتی نتوانسته مبلغی بسیار کمتر از آنچه گفته شده را به‌عنوان وام از بانک دریافت کند تا خرج بدهی‌های قبلی و بدهی‌های جاری شود.
ابتدای هفته جاری بود که تمرین استقلال به‌دلیل پرداخت نشدن حقوق بازیکنان تعطیل شد و مدیرعامل این باشگاه به ناچار به محل برگزاری تمرین رفت تا شاید با وعده‌های تازه بتواند بازیکنان را راضی به ادامه تمرینات کند.
باشگاه استقلال در حال حاضر درگیر بدهی‌های روزمره است و مسائلی همچون تأمین بودجه برای سفر برون مرزی به امارات برای برگزاری اردو نیز وجود دارد و صحبت از مسائل کلان نادیده گرفتن حقایق این باشگاه است و آنها که در باشگاه استقلال اتاق فکر تشکیل داده‌اند بهتر است با تجزیه و تحلیل مناسب اقدام به طرح برخی برنامه‌ها کنند که همه می‌دانند در برهه کنونی هرگز به سرانجام نخواهد رسید و باشگاه اگر بودجه‌ای داشته باشد ابتدا باید هزینه بدهی‌های جاری به بازیکنان کند و مهم‌تر اینکه تکلیف بدهی‌های بزرگتر به خارجی‌ها را روشن کند تا پنجره نقل و انتقالات باز شود.
به واقع اگر باشگاه استقلال تا این حد اوضاع مالی مطلوبی دارد که 17 میلیارد تومان برای ترمیم مرغوبکار کنار گذاشته، چرا نباید تکلیف بدهی‌های جاری مشخص شود؟ آیا نباید به انتشار چنین خبرهایی تردید کرد؟!
 


Page Generated in 0.0049 sec