printlogo


کد خبر: 260411تاریخ: 1401/9/1 00:00
حاشیه‌هایی از روز تلخ فوتبال ایران
خوب شروع شد، بد به سرانجام رسید
عصر روز گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود در جام جهانی 2022 قطر مقابل انگلیس به میدان رفت که این بازی با شکست تلخ و سنگینی برای تیم ملی همراه بود. حاشیه‌های این بازی از نگاه خبرنگاران اعزامی ایران ورزشی را می‌خوانید: در حالی که هوای بیرون ورزشگاه الخلیفه به‌شدت گرم و دما حدود 30 درجه بود، دمای داخل ورزشگاه بسیار مطبوع و حدود 21 درجه بود. ایران در این شرایط آب و هوایی مقابل انگلیس قرار گرفت، به این امید که یک شروع خوب در جام داشته باشد و در کشور همسایه خود اتفاقی متفاوت را رقم بزند. این بازی جدا از نتیجه داخل زمین، با اتفاقاتی در کنار زمین، روی سکوها و جاهایی از مستطیل سبز که دوربین نشان نمی‌داد همراه بود که بخشی از آنها را در این گزارش می‌خوانید:

ایمان گودرزی
خبرنگار
 
 
  وقتی برای بار دوم بیرانوند به زمین افتاد و پس از زمان طولانی که بازی متوقف شده بود هواداران انگلیسی عصبانی شدند و یکصدا شروع به هو کردن او کردند و اعتراض خود را به او و داور مسابقه نشان دادند. 
  زمانی که مصدومیت بیرانوند قطعی شد و کارلوس کی‌روش دودستی بر سر خودش زد، تماشاگران ایرانی شروع به تشویق سید حسین حسینی کردند تا به او برای ورود به زمین روحیه بدهند. آنها با شعار حسینی حسینی، به تشویق دروازه‌بان دوم ایران که حالا تبدیل شده به سنگربان اول تیم ملی پرداختند. 
  با بیرون آمدن بیرانوند همه بازیکنان روی نیمکت بالای سر برانکارد حامل او آمدند و در کنار زمین به او روحیه دادند. در این لحظات کی‌روش نیز آمد و دستی بر سر بیرانوند کشید. 
  هر بار نوبت حمله ایران بود، با تشویق‌های بی‌امان و سر و صدای فراوانی که هواداران ایرانی به راه می‌انداختند همراه می‌شد. 
  خطا روی حاجی‌صفی در سمت چپ زمین در دقیقه 21 بازی نیز صدا و سوت و تشویق هواداران ایران را به همراه داشت. آنها می‌خواستند به بازیکنان ایران برای خروج از زیر فشار تیم انگلیس روحیه بدهند. 
  از حدود دقیقه 23 بازی بود که انگلیسی‌ها نیز با صدای طبل و به راه انداختن سر و صدای آن، بخشی از هیجان ایرانی‌ها را پاسخ دادند. 
  جدال اصلی تماشاگران بین هواداران ضلع جنوب غربی که ایرانی‌ها بودند و هواداران ضلع شمالی که انگلیسی‌ها بودند جریان داشت. در واقع گروه اول که سمت چپ دروازه ایران در نیمه اول بودند و گروه دوم هم که پشت دروازه انگلیس در نیمه اول بودند بیشترین صدا و هیاهو را به خود اختصاص دادند. البته تماشاگران هر دو تیم در سراسر ورزشگاه پخش بودند اما صدای این دو بخش بیشتر از بقیه بود و مدام نیز درصدد پاسخگویی به یکدیگر بودند. 
  از بین بازیکنان روی نیمکت، سردار آزمون و کریم انصاری فرد با هیجان بیشتری بازی را پیگیری می‌کردند و مدام از روی نیمکت بلند می‌شدند. 
  خطای جدی حسینی روی بوکایو ساکا در دقیقه 28 باعث عصبانیت گرت ساوت گیت شد و او چند لحظه‌ای را با داور چهارم در این مورد حرف زد و اعتراض خود را نشان داد. 
  پا به توپ شدن هری مگوایر با هو شدن او از سوی عده‌ای از طرفداران انگلیس همراه بود که البته تعداد آنها خیلی زیاد نبود. 
  سید حسین حسینی که در نیمه اول و به شکل ناگهانی مجبور به حضور در زمین شد، در زمان‌هایی که توپ از دروازه ایران دور می‌شد، مدام به گرم کردن و انجام حرکات کششی می‌پرداخت. مربی دروازه‌بان‌های ایران در این لحظات از کنار زمین به او دستورهای لازم را برای گرم کردن می‌داد. 
  سعید عزت‌اللهی، علی قلی‌زاده و حسین کنعانی سه بازیکنی بودند که حدود دقیقه 3 بازی همراه با مربی بدنساز تیم شروع به گرم کردن کنار زمین کردند. 
  کریم انصاری فرد، شجاع خلیل‌زاده و قدوس گروه بعدی بودند و سپس نوبت به وحید امیری، رامین رضاییان و مهدی ترابی رسید که خود را گرم کنند. جلالی و آزمون نیز آخرین گروه بودند. 
  گل اول انگلیس در زمانی زده شد که کریم، شجاع و قدوس کنار زمین بودند و هر سه به‌شدت از گل خوردن ایران ناراحت شدند و چند لحظه گرم کردن خود را متوقف کردند و با هم حرف زدند. از حرکات دست شجاع می‌شد حدس زد که در مورد نوع پریدن مدافعان روی صحنه گل صحبت می‌کرد. 
  روی گل دوم انگلیس کی‌روش هم به کمک داور و هم به داور چهارم اعتراض کرد. 
  گل سوم انگلیس آب سردی بر هواداران ایران بود که در سکوت کامل فرو رفتند و حتی بخشی از آنها در ضلع جنوبی یعنی پشت دروازه ایران، ورزشگاه را قبل از پایان نیمه اول ترک کردند. در عوض ورزشگاه به طور کامل به دست انگلیسی‌ها افتاد. 
  با پایان نیمه اول، سید حسین بلافاصله سمت مربی دروازه‌بان‌های تیم آمد و از او خواست که در زمین بماند و او را گرم کند. حسینی چند دقیقه‌ بدون توپ و چند دقیقه با توپ کار کرد. 
  بین دو نیمه گروهی وارد زمین شدند که مأمور ترمیم چمن بودند و بخش‌های آسیب‌دیده در نیمه اول را با سرعت زیاد ترمیم کردند و آبپاشی چمن نیز حدود پنج دقیقه بین دو نیمه انجام شد. 
  در شماتیک قبل از بازی، چند اشتباه مهم وجود داشت. مرتضی پورعلی گنجی بال چپ بود و احسان حاجی‌صفی هافبک دفاعی که این هم از اشتباهات عجیب فیفا بود. 
  در معرفی تیم ملی ایران، نام روزبه چشمی هم در لیست بازیکنان ثابت بود و هم ذخیره! 
  حسین حسینی بین دو نیمه در زمین ماند و زیر نظر الکساندر لوپز خود را آماده حضور در ۴۵ دقیقه دوم کرد. 
  راجر دسا، دستیار کی‌روش مدام به کنار خط می‌آمد و مشورت‌هایی به سرمربی تیم ملی ایران می‌داد. 
  بخش زیادی از سکوهای ورزشگاه خلیفه دوحه را هواداران ایرانی اشغال کرده بودند. انگلیسی‌ها تنها پشت دروازه تیم‌شان در نیمه اول حضور داشتند. 
  نکته جالب روز آرام پیکفورد بود. دروازه‌بان انگلیس در نیمه اول حتی دستش هم به توپ نخورد. 
  با توجه به مصدومیت علیرضا بیرانوند و توقف طولانی بازی در دو مقطع، داور ۱۴ دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول اعلام کرد. 
  هواداران تیم ملی ایران، حتی بعد از دریافت ۳ گل در نیمه اول، بازیکنان تیم ملی را با شعار ایرانی باغیرت تشویق کردند.
 گرم کردن و ورود مهدی ترابی در نیمه دوم با حاشیه‌هایی علیه او از سوی بخشی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه همراه بود. 
  گل مهدی طارمی بار دیگر هیجان را به ایرانی‌ها برگرداند و آنها که ناامیدانه شاهد نتیجه چهار بر صفر بودند دوباره به وجد آمدند. 
  مصدومیت مگوایر بلافاصله بعد از گل ایران به کی‌روش این زمان را داد تا بازیکنان را به کنار خط فرا بخواند و با آنها صحبت کند، بعد از صحبت‌های او بود که آنها به میانه زمین رفتند و آنجا نیز بازیکنان با یکدیگر به صحبت پرداختند. 
  جالب اینکه بعد از ورود ترابی و در حالی که ایران هر پنج تعویض خود را انجام داده بود، بازیکنان ایران همچنان کنار زمین در حال گرم کردن با مربی بودند، بازیکنانی مثل آزمون، قدوس و رضاییان. 
  وقتی سردار آزمون قصد داشت به‌عنوان تعویض ششم ایران وارد زمین شود، بسیاری از ایرانی‌ها نگران بودند که کادر فنی اشتباه کرده و تعداد تعویض‌ها از دستش در رفته است! آنها عدد شش را نشان می‌دادند تا به کادر فنی بفهمانند که اشتباه می‌کنند. در حالی که قانون جدید فیفا این است که اگر بازیکنی بر اثر برخورد ضربه به سر مصدوم شود، تیمش می‌تواند یک تعویض اضافه داشته باشد. 

 


Page Generated in 0.0053 sec