printlogo


کد خبر: 260398تاریخ: 1401/9/1 00:00
شروع عجیب و پرحادثه
شــب تلــــخ دوحـــه

ترکیب عجیب کی‌روش برای بازی مقابل انگلیس، از دقایقی پیش از شروع بازی، تعجب هواداران را در پی داشت. ایران با این ترکیب، بازی را ضعیف شروع کرد اما در ادامه بعد از تعویض‌هایی که انجام داد، شرایط برای ایران بهتر شد. انگار کی‌روش تازه در نیمه دوم بازی به ترکیب اصلی تیمش دست یافته باشد. در نهایت این بازی با نتیجه 6 بر 2 به پایان رسید تا شروع عجیبی برای ایران باشد.

نیمه اول:
در همان دقایق اول بازی، روی ضربه کرنر روزبه چشمی به طور واضح مگوایر را بغل کرده بود که می‌توانست در صورت سختگیری داور، برای ایران گران تمام شود.
دقیقه 8: سانتر خطرناک هری کین خطری جدی روی دروازه ایران ایجاد کرد که باعث برخورد سر بیرانوند و مجید حسینی شد و بیرانوند دچار خونریزی از ناحیه بینی شد و بالاخره در دقیقه 17، بیرانوند درخواست تعویض داد.
دقیقه 21 به دنبال خطایی که روی احسان حاج‌صفی انجام شد، داور ضربه کاشته‌ای برای ایران در نظر گرفت اما ضربه جهانبخش ناکام ماند و حتی خطری هم روی دروازه انگلیس به وجود نیاورد.
دقیقه 30 روی پاسکاری خوب و بازی ترکیبی بازیکنان انگلیس، موقعیت خطرناکی روی دروازه ایران به وجود آمد که از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 32 روی ضربه کرنر انگلیس، ضربه سر مگوایر به تیرک دروازه برخورد کرد و یکی از جدی‌ترین خطرات روی دروازه ایران از سوی انگلیسی‌ها ناکام ماند.
دقیقه 35، بازی هماهنگ انگلیسی‌ها و حمله از جناح چپ در حالی به ثمر رسید که هیچ بازیکنی مانع لوک شاو نبود تا سانتر زیبای او روی سر بلینگهام بنشیند و او گل اول انگلیس را بزند.
دقیقه 43، روی ضربه کرنری که انگلیسی‌ها ارسال کردند، مگوایر با ضربه سر، ساکا را صاحب توپ کرد تا او با ضربه پای چپ خود با شوتی محکم توپ را به درون دروازه ایران بکوبد.
دقیقه 1+45، بازیکنان انگلیس به راحتی از خط میانی و خط دفاع ما عبور کردند، هری کین از جناح راست پاس خوبی به استرلینگ داد و او با ضربه سر توپ را برای سومین بار وارد دروازه ایران کرد.
در دهمین دقیقه از وقت‌های اضافه 14 دقیقه‌ای نیمه اول تیم ملی ایران بعد از یک نیمه صاحب موقعیت شد که در صحنه مشکوک به آفساید، ضربه بی‌دقت و عجولانه جهانبخش با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم:
با اینکه بعد از تعویض‌های کی‌روش در نیمه دوم، کیفیت بازی ایران به نسبت نیمه اول بهتر شده بود اما باز هم این انگلیس بود که گل دیگری به ثمر رساند.
دقیقه 62، بوکایو ساکا در حرکتی حرفه‌ای و با استفاده از تزلزل خط دفاع ایران، گل چهارم انگلیس را وارد دروازه ایران کرد.
دقیقه 65، پاس زیبای علی قلی‌زاده به مهدی طارمی رسید و مهدی طارمی توپ را زیر طاق دروازه کوبید تا اولین گل ایران به ثمر برسد.
دقیقه 71، مارکوس رشفورد تنها یک دقیقه بعد از حضور در زمین بازی روی حرکتی حساب شده و به سادگی از خط دفاع ایران عبور کرد و گل پنجم انگلیس را به ثمر رساند.
سرمربی تیم ملی انگلیس به رغم جلو بودن تیمش به محض دریافت اولین گل از ایران، همزمان چهار تعویض انجام داد و قوای تازه‌ای به تیمش تزریق کرد. هرچند که یکی از این چهار تعویض به خاطر مصدومیت مگوایر بود.
رشفورد بعد از گلی که به ثمر رساند هم در دقیقه 85 نشان داد که باز هم به راحتی می‌تواند مدافعان ایران را پشت سر بگذارد.
بازیکنان انگلیس که روی ضدحمله‌ها واقعاً موفق عمل کرده بودند با فرار کالوم ویلسون، ضد حمله‌ای ترتیب دادند و او توپ را به گریلیش پاس داد و گریلیش در دقیقه 90، ششمین گل را برای انگلیس به ثمر رساند.
دقیقه 7+90، در شرایطی که آخرین دقایق وقت اضافه 10 دقیقه‌ای نیمه دوم سپری می‌شد، ترابی توپ را به سردار آزمون پاس داد و شوت با قدرت سردار، تیرک افقی دروازه انگلیس را به لرزه انداخت.
جان استونز در هنگام کرنری که برای ایران گرفته شده بود، پیراهن پورعلی‌گنجی را کشید و داور بعد از بررسی صحنه از طریق VAR برای ایران پنالتی گرفت و مهدی طارمی در دقیقه 13+90، از روی نقطه پنالتی، گل ایران را به ثمر رساند تا ایران با 2 گل نخستین بازی‌اش در جام جهانی قطر را به پایان ببرد.
 


Page Generated in 0.0062 sec