printlogo


کد خبر: 260395تاریخ: 1401/9/1 00:00
احسان و یک کاپیتانی مهم دیگر
حاجی‌صفی به رکورد پروین و نکونام رسید

طی پنج دوره قبلی حضور ایران در جام جهانی، یازده بازیکن مختلف بازوبند کاپیتانی را به دست بسته‌اند. احسان حاجی‌صفی که کاپیتان ایران در دو بازی از جام قبلی بود، در صورتی که این کار را یک بار دیگر در قطر تکرار کند، صاحب رکوردی جدید خواهد شد؛ رکوردی که او را بالاتر از علی پروین و جواد نکونام، به بازیکنی تبدیل می‌کند که بیشترین تعداد کاپیتانی ایران در ادوار جام جهانی را داشته است. ملی‌پوش ایرانی آ.ا.ک آتن سابقه همراهی تیم ملی ایران طی دو دوره اخیر جام جهانی را دارد. او در سال 2014 در حالی که 24 سال داشت به‌عنوان یکی از مهره‌های اصلی کی‌روش راهی برزیل شد و در سال 2018 به‌عنوان یک بازیکن باتجربه، در دو دیدار حساس دور گروهی مقابل پرتغال و اسپانیا بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.
علی پروین، اولین کاپیتان ایران در ادوار جام جهانی است. او در جام جهانی 1978 طی هر سه دیدار دور گروهی بازوبند را در اختیار داشت. در جام جهانی 1998 احمدرضا عابدزاده مقابل امریکا و آلمان کاپیتان بود و نادر محمدخانی در غیاب او مقابل یوگسلاوی، بازوبند را به بازو بست. سال 2006 علی دایی دو بار مقابل مکزیک و آنگولا، بازوبند کاپیتانی را به بازو بست و در دیگر دیدار تیم ملی مقابل پرتغال، یحیی گل‌محمدی کاپیتان بود.
سال 2014 و بعد از دو دوره، بازهم کاپیتان ایران طی سه بازی یک نفر ثابت بود. این وظیفه را در برزیل، جواد نکونام به عهده داشت تا از نظر تعداد در کنار علی پروین، بیشترین کاپیتانی ایران در جام جهانی را به‌نام خود ثبت کند. سال 2018، مسعود شجاعی کاپیتان ایران مقابل مراکش بود و در دو دیدار دیگر مقابل اسپانیا و پرتغال، این وظیفه به عهده حاجی‌صفی بود. البته احسان در دقایق پایانی بازی با مراکش هم بازوبند را به بازو بست و یک پاس گل هم داد. حاجی‌صفی با بستن بازوبند مقابل انگلیس در نخستین بازی ایران در جام جهانی 2022، از نظر تعداد کاپیتانی در جام جهانی به پروین و نکونام رسید و در صورتی که این تعداد را یک بار دیگر افزایش بدهد، به تنهایی این عنوان را صاحب خواهد شد.

 


Page Generated in 0.0050 sec