printlogo


کد خبر: 260391تاریخ: 1401/9/1 00:00
فستیوال هواداران، حتی بهتر از مراسم افتتاحیه
مرحبا بک فی قطر

با تمام حرف و حدیث‌هایش آغاز شد و مسئولان ورزش در این کشور برنامه‌های بسیاری برای اجرای جذاب مراسم افتتاحیه تدارک دیدند. این مراسم در شرایطی برگزار شد که بخشی از سکوهای ورزشگاه خالی بود و هواداران آنچنان که باید از این موضوع استقبال نکردند. در این مراسم از پرچم تمام کشورهای حاضر در مسابقات رونمایی و البته برنامه‌های جذابی نیز برای تماشاگران در نظر گرفته شد. این مراسم اما تمام برنامه‌هایی نبود که قطری‌ها برای افتتاحیه تدارک دیدند.
در نقطه نقطه دوحه، انواع و اقسام بنرهایی را می‌بینیم که نشان می‌دهد این شهر میزبان جام جهانی است. از توپ‌های بزرگی که در پیاده‌روها تعبیه شده تا پرچم کشورهایی که قرار است در این مسابقات به میدان بروند. ضمن اینکه در قسمت اعیان‌نشین قطر هم روی تمام برج‌های زیبا پرچم کشورها و ستاره‌های آنها نمایش داده می‌شود. اتفاقی که شاید در جام‌های جهانی قبل ندیده بودیم اما حالا در قطر شاهد آن هستیم.
یکی دیگر از مکان‌هایی که به جرأت می‌توان گفت مراسم افتتاحیه حتی باشکوه‌تر از ورزشگاه در آن برگزار شد، فان‌فست‌ مرکزی دوحه بود. جایی که جشنواره بزرگی برای هواداران برگزار شد و تعداد زیادی از آنها با پرچم‌های کشورشان در آن شرکت کردند و شب جذابی را رقم زدند. آنها پرچم کشورشان را روی دوش انداخته بودند و برای ساعاتی سعی کردند کری بخوانند، با هواداران رقیب صحبت کنند و البته موسیقی زنده را به تماشا بنشینند.
دولت قطر هم برای بالا بردن جذابیت، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دید. نمونه‌اش آتش‌بازی و ثبت تصاویری جالب در آسمان و با استفاده از نورپردازی‌های مدرن. به‌عنوان نمونه در یکی از این موارد، تصویر دو دست در آسمان و با استفاده از نورپردازی مشاهده شد که ابتدا با یکدیگر فاصله داشتند اما آهسته آهسته نزدیک شدند. دست‌ها به هم رسیدند که این معنی‌اش دوستی و صلح در ورزش بود. فارغ از هر اتفاقی که خارج از ورزش رخ می‌دهد. اصل ورزش هم نزدیکی کشورهای مختلف به یکدیگر است که در قطر آن را مشاهده می‌کنیم.
یکی دیگر از نورپردازی‌های ویژه استفاده از تصویر فوتبالیستی بود که به توپ ضربه می‌زند. توپ با استفاده از خلاقیت قطری‌ها به آسمان رفت و صحنه ویژه‌ای را رقم زد. ضمن اینکه با نورپردازی، نوشته‌ای در آسمان و به دو زبان عربی و انگلیسی نقش بست با این مضمون که «به قطر خوش آمدید»؛ این برنامه هم به‌شدت مورد استقبال هواداران حاضر در جشنواره قرار گرفت.
حرکت آخر میزبان آتش‌بازی در آسمان بود. یکی از بهترین برنامه‌هایی که شاید در مراسم افتتاحیه ورزشگاه هم انجام نشد اما در جشنواره هواداران آن را دیدیم. تماشاگرانی که به جشنواره هم آمده بودند با تشویق خود از این مراسم تمجید کردند. قطر نشان داده که برای میزبانی مناسب برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده و احتمالاً مسائل مهم دیگری را هم در ورزشگاه‌های مختلف خواهیم دید. در شهر دوحه با نظم خاصی به هواداران سرویس داده می‌شود و اتوبوس‌ها و متروها هم در تمام ساعات شبانه روز سعی دارند آنها را به محل اقامت‌شان برسانند. تمام اینها در کنار جشنواره هواداران و همچنین برنامه‌های ویژه برای افتتاحیه باعث شده تا قطر در میزبانی و تا اینجای کار نمره قبولی بگیرد.


Page Generated in 0.0041 sec