printlogo


کد خبر: 260372تاریخ: 1401/9/1 00:00
نیکلاس تاگلیافیکو:
مسی دیگر مانند قبل تحت فشار نیست

محمد قراگزلو
خبرنگار

نیکلاس تاگلیافیکو مدافع تیم ملی آرژانتین می‌گوید کاپیتانی لیونل مسی برای این تیم به خاطر ویژگی‌های فنی و اخلاقی این بازیکن یک نعمت است. آرژانتینی‌ها سه‌شنبه اولین بازی‌شان در جام جهانی 2022 قطر را برابر عربستان سعودی انجام خواهند داد و انتظار از این تیم به‌عنوان مدعی قهرمانی، رسیدن به مراحل پایانی است. لیونل مسی هم به‌عنوان کاپیتان این تیم شرایط متفاوتی نسبت به چهار حضور قبلی‌اش در جام جهانی دارد. مهم‌ترین آن، اضافه شدن یک افتخار ملی به کارنامه او به لطف قهرمانی کوپا آمه‌ریکا در تابستان سال گذشته بود که فشار روانی ناکامی در عرصه ملی را کم کرد. به همین دلیل هم تاگلیافیکو معتقد است که مسی در این دوره جام جهانی شرایط بهتری برای رهبری آلبی‌سلسته دارد.
مدافع تیم لیون به شبکه اکیپ گفت: «زمانی که با مسی صحبت می‌کنید، کاملاً متوجه می‌شوید که او یک بازیکن دیگر است اما تا زمانی که بازی پا به توپش را نبینید به میزان باورنکردنی بودن او پی نخواهید برد. ما این شانس را داریم که به نوه‌های‌مان بگوییم که در کنار بزرگترین بازیکن تاریخ بازی کرده‌ایم. سادگی‌ای که مسی در انجام کارهایش دارد باعث می‌شود که ما هم متواضع بمانیم. مسی به این نیاز ندارد که از او تعریف شود. او برای ما یک الگو است.» تاگلیافیکو یکی از بازیکنانی بود که سال گذشته با آرژانتین قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد و حالا این فرصت را دارد که در کنار ستاره سابق بارسلونا قهرمان جهان شود. او ادامه داد: «مسی بازیکن پخته و باتجربه‌ای است و پدر شدن هم شرایطش را تغییر داده است. زمانی که شما در تیم ملی بازی می‌کنید احساس می‌کنید که دینی به گردن شماست که باید ادا کنید. به همین دلیل روی خودتان کلی فشار می‌آورید. هواداران همیشه انتظارات بیشتری دارند. مسی اما با توجه به قهرمانی فصل گذشته خودش را از زیر فشار روانی که وجود داشت رها کرد و حالا می‌تواند از شرایط موجود نهایت استفاده را ببرد تا در اوج باشد.»
مسی در حالی وارد جام جهانی شد که در این فصل 19 بازی برای پاری‌سن‌ژرمن در تمامی رقابت‌ها انجام داده و در آنها 12 گل زده و 14 پاس گل داده تا تیمش شکست‌ناپذیر بماند.
 


Page Generated in 0.0047 sec